هزینه ازدواج یک زوج جهادگر نذر لبخند نیازمندان / عید سعید فطر با اعزام 284 گروه جهادی به مناطق فقیرنشین جنوب شرق


ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1817028

یک زوج جهادگر در اقدامی زیبا و جهادی هزینه ازدواج خود را برای ازدواج با پنج زوج کم درآمد در جنوب سیستان و بلوچستان پرداختند و به یک جشن ساده در بین مردم منطقه بسنده کردند.

به گزارش راه دانا به نقل از عصر هامون، اردوهای جهادی و تلاش جوانان جهادگر یکی از ابتکارات انقلاب اسلامی است.

ایده کلی تشکیل گروه های جهادی مطابق با اهداف انقلاب اسلامی بود. یعنی همان محرومیت های دورافتاده ایران و توسعه روستایی برای افزایش سطح رفاه و رفع نیازهای مردم; اما به زودی گروه های دیگری از دانشمندان، دانش آموزان، معلمان، بخش ها و غیره. آنها خود به خود این مسیر را طی می کنند و برای خدمت بی قید و شرط به مناطق فقیرنشین و دورافتاده می روند.

یکی از دوره های اوج اردوهای جهادی در ایام نوروز است که گروه های مختلف به صورت داوطلبانه و بدون مزد و مزد نوروز را ترک می کنند و برای استفاده از این فرصت و گره گشایی از مشکلات مردم به مناطق محروم می روند.

در این میان افرادی هستند که حتی پول خود را برای ازدواج در مناطق فقیرنشین خرج می کنند و قسم می خورند که به دیگران لبخند بزنند، جهادگرانی که تا دیروز تلاش می کردند زیرساخت های لازم برای زندگی مردم را فراهم کنند، این روزها با درک شرایط خاص جامعه به ویژه در مناطق فقیرنشین، وارد شدند. عرصه جدیدی برای حمایت از خانواده های فقیر که می توانند جوانان شاد را به خانه بیاورند و زندگی کنند.

«خدمت بی منت» جهادگران بسیجی به محرومان

در همین راستا گفت وگویی با گلمرضا مولایی مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان انجام شد.وی گفت: برخی از بسیجیان در گروه های جهادی مراسم عروسی خود را در مناطق فقیرنشین برگزار می کنند. نمونه آن اجرای زیبای زوج تهرانی است که هزینه مراسم عقد خود را صرف پنج زوج در منطقه دلگان کردند و به برگزاری مراسمی ساده در میان مردم این منطقه بسنده کردند.

وی با بیان اینکه خدمت بی منت در قلب جهاد قرار دارد، افزود: بزرگترین دستاورد اردوهای جهادی، کادرسازی گام دوم انقلاب است که بسیج با مأموریت ها و خدماتی که تاکنون انجام داده درخشیده است. حضور در مناطق محروم به منظور ارائه خدمات بی قید و شرط در حوزه آبرسانی، عمرانی و آموزشی، فرهنگی و غیره. از گروه های جهادی نشان می دهد که جهادگران بسیجی جهاد تبیین را سرلوحه اقدامات خود قرار داده و در جهت تداوم آن گام برداشتند.

این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع برگزاری اردوهای جهادی در ایام عید اشاره کرد و ادامه داد: اردوهای جهادی علاوه بر اینکه فرصت مناسبی برای خودسازی است، عاملی برای رفع محرومیت هایی است که در حال حاضر بر سر راه مردم قرار دارد. دستور کار گروه های جهادی.»

وی بیان کرد: برای برگزاری اردوهای جهادی پس از برگزاری دو جلسه در استانداری و جلسات متعدد در سپاه، امسال اردوی جهادی نوروزی را برای نوروز راه اندازی کردیم. او یک جهادگر است.

به گفته آخوند؛ پایگاه ملی در منطقه شمال سیستان و بلوچستان در شهرستان هامون به نام ظفر راه اندازی شده است و مسئولیت سلامت و اقتصاد مقاومتی را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: 15 پایگاه منطقه ای و چهار پایگاه زون در زابل (نیمروز، هیرمند، هامون و زهک)، زاهدان (سراوان، مهرستان، سوران، میرجاوه و هش)، ایرانشهر (فنوج، سرباز و دلگان) و چابهار (چابهار، کنارک) ، نیکشهر و قصر گنده); چهار کمپ کورتیکال راه اندازی شده است که شامل پزشکی و بهداشت، دانشجو، دانش آموز و دانشجو می باشد که همگی در قالب اردوی نوروزی هستند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلج استان گفت: تاکنون 284 گروه جهادی در این اردوها سازماندهی و برای انجام عملیات های مختلف به مناطق مختلف اعزام شده اند.

وی تصریح کرد: این تعداد گروه جهادی در قالب 42 گروه جهادی کشوری، 42 گروه جهادی استانی اعم از شیعه و سنی و 200 گروه جهادی بومی در نوروز سال 1401 و در ماه مبارک رمضان به مردم خدمت می کنند.



عید نوروز و تداوم یاری مومنانه

وی در بخشی دیگر به تداوم رزمایش یاری مومنانه اشاره کرد و گفت: تعدادی بسته معیشتی در اختیار اردوهای منطقه ای و منطقه ای قرار گرفته و تعدادی دیگر نیز به گروه های جهادی و مناطق سپاه در دستور کار قرار گرفته است. ماه پیش.» در ایام نوروز با شناسایی محرومان و نیازمندانی که از قبل در دستور کار قرار گرفته اند، با حفظ کرامت و کرامت آنان این مقدار بسته را توزیع می کنند.

مولایی افزود: 87 هزار بسته با مساعدت و مساعدت بنیاد علوی و 35 هزار بسته توسط بسیج تهیه شده است. همچنین تعدادی از گروه های جهادی به صورت خودجوش بسته های معیشتی شامل برنج، گوشت نذری، آرد را تهیه و توزیع می کنند و این کار را نیز انجام داده اند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید