از شایعات تا واقعیت کمبود “ماکارونی”.


ساعت: 13:54
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837206

با وجود اخباری مبنی بر عدم وجود ماکارونی در قفسه فروشگاه ها در فضای مجازی در هفته های اخیر، بازدیدهای محل نشان می دهد که قفسه ها مملو از ماکارونی است و کمبود کالا در استان سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ کمبود و کمبود کالاهای اساسی این بار بازار ماکارونی را با شایعات در فضای مجازی تسخیر کرد.

از زمانی که موضوع حذف ارز ترجیحی به منظور حمایت از دولت در حوزه معیشتی و حمایت از خانواده ها مطرح شد، موضوع داغ شده است. گرچه این موضوع به خانواده های آسیب دیده اجتماعی جامعه که در شرایط تحریم اقتصادی معیشتی تحت فشار هستند کمک می کند، اما طعم دلالان و سودجویان را که به فکر خالی کردن جیب مردم و رفتن هستند، نمی پسندند. کشور.

به همین دلیل هر بار که یکی از کالاهای اصلی شایعه می شود و با داغ شدن موضوع در فضای مجازی، علاوه بر سلب آسایش مردم، به سردرگمی در بازار عرضه و تقاضا منجر می شود.

در همین رابطه تعدادی از مهرستانی ها فیلمی را به اتاق خبر ما ارسال کردند که نشان می دهد آسیاب دشمن از دست برخی دلالان و فروشندگان آب می ریزد و بازار کالاهای اساسی کم نیست.

به گفته احمد واحدی وزیر کشور؛ وزارت جهاد، صمت و… به دنبال جبران کمبود کالا هستیم و از نظر موجودی در کشور هیچ کمبود یا مشکلی نداریم. تاسیس شده و مشکلی ندارد.

با این تفاسیر عده ای فقط با این کارها آب به آسیاب دشمن می ریزند و با پوشاندن آب برای خود شکار می کنند; یعنی در حالی که کار مصمم با دلالان و فروشندگان یکی از راه های مبارزه با گرانی است.

ناگفته نماند که در سال های نه چندان دور بازار شایعات کالاهای اساسی حول محور روغن و مرغ می چرخید که در این صورت سنگ دشمن به هدف اصابت نکرد و شکست خوردند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید