از عملکرد کشتی در جام جهانی بلگراد راضی نبودم


ساعت: 16:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۵
کد خبر: 1901722

مراسم اهدای جوایز قهرمانان و مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی مازندران با حضور رئیس فدراسیون کشتی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران تیم ملی مازندران در رشته های کشتی آزاد و فرنگی در مسابقات جهانی 2022 بلگراد صربستان با حضور علیرضا دبیر رئیس مبارزات فدراسیون کشتی، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران، علیپور رئیس مجمع نمایندگان مازندران، سینا کلهر معاون وزیر ورزش و جوانان، سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا و برخی مدیران استانی

علیرضا دبیر فدراسیون کشتی در مراسم تجلیل از قهرمانان مازندرانی تیم جهانی کشتی آزاد و فرنگی در سال 2022 صربستان ضمن تبریک آغاز امامت امام زمان (عج) و این که به خواست خداوند متعال خواهیم بود. به گونه ای کار کند که از ما راضی باشد، خاطرنشان کرد: برای اینکه کشتی مازندران به سمت جلو حرکت کند و مسیر صعودی خود را ادامه دهد باید در 4 حوزه خوب کار کنیم. منطقه اول؛ این وزارت ورزش است که باید به افزایش سالن های ورزشی استان کمک کند و کمک مالی به فدراسیون کند.

دبیر ادامه داد: منطقه دوم; این فدراسیون کشتی است که نگاه ویژه ای به مازندران دارد. مازندران دانش آموزی درخشان در کلاس کشتی است و از این رو فدراسیون همواره نگاه ویژه و ویژه ای به این استان در بخش های مختلف داشته است. در تمامی رده های سنی تیم ملی از مربیان مازندرانی استفاده شده است. در حال حاضر 3 مربی مازندرانی در تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان داریم. از مربیان مازندرانی در کشتی بزرگسالان و تمامی رده های سنی کشتی آزاد اعم از جوانان و نوجوانان استفاده شده است. مقرر شده در هر سفر تیم ملی در تمامی رده های سنی حداقل یک مربی مازندرانی به مسابقات اعزام شود.

دبير با اشاره به اهميت تربيت مربي گفت: در بحث تربيت مربي شروع به كار كرده ايم و ادامه مي دهيم زيرا به موضوع تربيت مربي اعتقاد دارم و آن را با جديت دنبال مي كنيم. کشتی گیران در باشگاه و استان زیر نظر مربیان آموزش می بینند.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: منطقه سوم; آنها قهرمان هستند. اول اینکه خانواده قهرمان باید مراقب باشند. دوست خوب کسی است که انسان را به کار خوب هدایت کند. خانواده ها باید مراقب باشند که شخصیت ها با کسی دوست نشوند. قهرمانان بزرگ همیشه دوستان بدی پیدا می کنند که سر راهشان قرار می گیرند. مواظب دوستی باشند که وسط راه پیدا می شود.

قهرمانان نه تنها باید روی خودشان کار کنند تا از نظر شهرت و پول بالا بروند، بلکه باید از نظر فرهنگی روی خودشان کار کنند تا قوی شوند. همیشه فکر می کنیم آدم باکلاس و با فرهنگ است، لباس برند تنش. به نظر من انسان بافرهنگ انسانی است که از خدا بترسد و از گناه دوری کند. اگر این فرهنگ در ورزش جا بیفتد ورزشکاران شما در هیچ موضوعی تردید نمی کنند.

دبیر خاطرنشان کرد: من همیشه به سرمربیان تیم ملی گفته ام فقط به فکر زندگی در اردوی بچه ها نباشند، حواسشان به زندگی ورزشکاران بیرون از اردو باشد، وظیفه ما و خانواده هاست. برای مراقبت و محافظت از قهرمانان.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: ناحیه چهار نیز استانداری افتخاری مازندران است. همانطور که دریای خزر، جنگل های مازندران و کشاورزی برای مازندران مهم است، قایقرانی نیز بخشی از فرهنگ مازندرانی است. از آقای استاندار، استانداران و شهرداران مازندران می خواهم کشتی را در اولویت کاری خود قرار دهند. باشگاه ها را از نظر زیرساخت بررسی و مراقبت کنید.

دبیری با اشاره به ظرفیت بالای استان مازندران در حوزه صنعت گفت: مازندران 3 هزار واحد صنعتی دارد که این واحدهای صنعتی می توانند به کمک کشتی ها بیایند. این کمک ممکن است شامل جذب قهرمان، کمک باشگاه یا مالکیت باشگاه باشد. آقای فرماندار به اصناف اطلاع می دهد که برای کمک به کشتی گیران و کمک به کشتی گیران و کشتی گیران وارد بحث شوند.

اگر در این 4 منطقه ای که گفتم خوب از کشتی مازندران مراقبت کنیم، کشتی مازندران روز به روز اوج می گیرد.

رئیس فدراسیون کشتی درباره اصغری محمدیان سرپرست اسبق تیم کشتی مازندران گفت: او نایب قهرمان جهان و المپیک است و در مسابقات جهانی در سال 1378 مربی من بود و روزی که سرمربی شد. هیئت، بسیاری از مردم مازندران با من قهر کردند. باید بپذیریم که کشتی در حال ایجاد یک تغییر اساسی است و این قطار با سرعت در حال حرکت است. از روسای هیئت ها انتظار دارم قدم محکم تری بردارند و به خاطر این مسائل همکاری با آنها را قطع کرده ایم، اما باید به آنها به عنوان یک قهرمان بزرگ و ارزشمند احترام بگذاریم.

دبیر ادامه داد: در آینده شاهد تغییرات در سایر شوراهای استانی خواهیم بودرااینطور نیست که یک شبه آدم را عوض کنم. تصمیمی که گرفته می شود به نفع کشتی است و من فقط رشد و توسعه کشتی را می بینم.

دبیر با اشاره به اینکه تیم کشتی آزاد می توانست در مسابقات جهانی صربستان مدال های طلای بیشتری کسب کند، گفت: امیرمحمد یزدانی شانس کسب مدال طلا را داشت. امیرحسین زارع باید طلا می گرفت، خودش مدال طلا را پایین آورد و به گردن کشتی گیر ترکیه ای انداخت. یونس امامی قبل از مبارزه با حریف آمریکایی به جانم قسم خوردم که می توانید این حریف را شکست دهید اما اشتباه کرد و ناکام ماند. بعد از باخت با او جنگیدم اما فکر می کنم به او ظلم شد. وقتی روی سکوی سوم قرار گرفت متوجه شد که می تواند طلا را کسب کند، اما نتوانست خودش را کنترل کند و شروع به گریه کرد. تیم ایران با 9 کشتی گیر 7 مدال گرفت و همه از عملکردش راضی هستند اما من راضی نبودم و کشتی ایران باید بهتر از اینها نتیجه بگیرد. توقع مردم از کشتی درست است و باید بیشتر تلاش کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی در پایان با تشکر از استاندار مازندران برای برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان گفت: این پنجمین بار است که به مازندران می آیم همانطور که گفتم مازندران شاگرد اول کلاس ما در میان سایرین است. استان ها عدالت این نیست که با همه یکسان رفتار کنیم، باید به هر استانی بر اساس سهمش احترام بگذاریم و بر این اساس جایگاه مازندران ویژه است و برای فدراسیون، مازندران جزو اولویت های ویژه است.

رئیس فدراسیون کشتی بلافاصله پس از پایان مراسم به شهرستان بندر انزلی در استان گیلان رفت تا فردا با مسئولان آن شهرستان دیدار و گفت وگو کند تا مشکلات کشتی را بررسی کند.



دیدگاهتان را بنویسید