از قرار دادن داربست در راه حسین (ع) تا نیتی که به سرعت پاسخ داده شد.


ساعت: 16:09
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893620

گزارشی از تلاش یک جوان پاک دل برای ایجاد ایستگاه صلواتی؛

در آستانه اربعین حسینی در مسیر منطقه جنت آباد شهر پالیز شهر اسدآباد موکب و ایستگاه سلواتی مزین به نام سیدالشهدا کربلا برپا می شود که جوانی با صفا را بر عهده دارد. قلب، و پس از یک اتفاق جالب از زندگی او، ساخت این ایستگاه غروب می کند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; روزها از شهادت امام سوم شیعیان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می گذرد و این روزها منتظر چهلمین روز شهادت آن حضرت هستیم تا دوباره همدردی کنیم. محبت به حسین(ع) برای هر فردی رنگ و بوی خاصی دارد و برخی با عزاداری و برخی دیگر با صرف درآمد خود نسبت به حسین(ع) علاقه نشان می دهند.


شهر و دیار سید جمال الدین اسدآبادی که از گذشته های دور نقطه آغاز هزاران زائر حسینی در کربلای معلی بوده است..


این در حالی است که یکی از ایستگاه های صلواتی واقع در شهرک پالیز منطقه جنت آباد توسط خدمتکار جوانی پاک دل به نام حامد نرگسی اداره می شود. پس از اتفاق جالبی که در گذشته با شفای دختر کوچکش در زندگی او رخ داد، دلبستگی بیشتری به امام حسین (ع) پیدا کرد و تصمیم گرفت هر ساله با برپایی ایستگاه صلواتی کوچک از زائران حسینی پذیرایی کند..


اکنون پس از گذشت سالها این ایستگاه صلواتی که مزین به نام سیدالشهد است رونقی تازه یافته و هزاران نفر از شیفتگان حسینی را خادم خود به خود جذب کرده است..


حامد نرگسی مسئول و خادم موکب و موکب سیدالشهدا کربلای اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان از برپایی جایگاه استقبال از زائران حسینی خبر داد و گفت: انشاءالله امسال نیز این کار را انجام خواهیم داد. شایسته خدمت امام حسین باشید. نسبت به پارسال با شور و نشاط بیشتری ایستگاه را راه اندازی و به زائران خدمت رسانی خواهیم کرد.


او گفت که 13 در شهریور ماه در ایستگاه صلواتی داربست برپا می کنیم، گفت: احتمالا اولین یا دومین موکب حسینی را در استان همدان برگزار کنیم..


این خادم حسینی تصریح کرد: در این ایستگاه علاوه بر صرف صبحانه، ناهار، شام و شام، غرفه فرهنگی و توزیع ماسک و کتیبه بر روی خودروهای زوار حسینی خواهیم داشت..


وی با بیان اینکه می آییم و برای خادم امام حسین (ع) کار می کنیم، خاطرنشان کرد: سال 98 داشتم موکب را برپا می‌کردم و داربست‌ها را برپا می‌کردم، به این فکر می‌کردم که باید برای آوردن مواد غذایی مانند سیب‌زمینی و کدو تنبل به میدان ته بار بروم که یک ماشین ضدعفونی‌کننده که راننده آن اهل بهار بود، به سمت داربست رفت. او پرسید این اسکلت ها برای چیست؟ به او گفتم که ایستگاه صلواتی برای خدمت به زائران امام حسین (ع) است. دوباره پرسید چیزی برای خدمت داری؟ گفتم می خواهم بروم میدان بازار و چیزهایی مثل سیب زمینی و کدو تنبل بیاورم، در حالی که در حال این حرف ها بودم مرا به سمت ماشینش برد و چادر ماشین را کنار کشید و داخل ماشین همه وسایل بود. که خواستم و گفت اینها را تقدیم می کنیم، می خواهم به زائر خوش آمد گویید، وقتی نیت کردیم اشک در چشمانم حلقه زد و باز به تنهایی آن را ادا کردم..


نرگسی ادامه داد: حالا بعد از امسال هر سال که موکب شروع می شود همین آقای البهار اقلامی مانند سیب زمینی را به این ایستگاه تحویل می دهد..


او از کمک هزینه شماره 5 با کمک خیرین و کارکنان ایستگاه سیدالشهداء صلوات در اسدآباد کربلا، یکی از خیرین خبر داد و گفت: عده ای به دلیل نداشتن تمکن مالی نمی توانند به کربلا بروند. 5 یک نفر را با کمک خیرین به کربلا می فرستیم.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید