آوار برداری از مناطق زلزله زده می تواند به سرعت انجام شود / ساخت و ساز می تواند به سرعت شروع شود


ساعت: 16:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۵
کد خبر: 1901716

وزیر کشور گفت: حذف مکان های تخریب شده یا آسیب دیده در مناطق زلزله زده می تواند به سرعت انجام شود و سپس ساخت و ساز به سرعت آغاز شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد وحیدی روز جمعه در نشست بررسی وضعیت مناطق زلزله زده خوی افزود: آواربرداری چندان پیچیده نیست و می توان به سرعت و به اتمام رسید.

وی افزود: در خصوص ساخت و ساز خانه های زلزله زده بنیاد مسکن باید به سرعت کار را انجام دهد.

وحیدی ادامه داد: همچنین بسیج سازندگی با توجه به تجربه گذشته باید ساخت محل نگهداری دام روستائیان را انجام دهد و از نظرات صاحبان دام نیز در این زمینه استفاده کند.

وزیر کشور با تاکید بر بررسی های سریع در خصوص اسکان موقت زلزله زدگان خوی تصریح کرد: در این راستا می توان از ظرفیت وام سپرده مسکن و آپارتمان نیز استفاده کرد.

وحیدی با اشاره به لزوم رعایت شاخص ها برای مقاوم سازی سازه های جدید به ویژه در روستاها، گفت: زلزله ای با چنین قدرتی نباید آنچنان خسارت وارد کند که عدم پایداری سازه ها مشکلات بیشتری را ایجاد کند.

وی تاکید کرد: راهبرد اصلی این است که تمام مناطق روستایی را بیمه کنیم تا بخشی از خسارت از این طریق جبران شود.

نماینده مردم خوی در شورای اسلامی نیز در این دیدار با قدردانی از حضور وزیر کشور در مناطق زلزله زده گفت: در سه روز گذشته محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی ، همیشه در این مناطق حضور داشت و تصمیمات خوبی گرفته شد.

نجف زاده افزود: البته باید در خصوص حوادث کار اساسی انجام شود و در زمینه آماده سازی زمین نیز مطالعات انجام شود.

وی گفت: مناطق زلزله خیز مانند خوی باید مورد توجه ویژه قرار گیرند چرا که این شهرستان در کمتر از سه سال در مناطق قطور و خوی دچار زلزله شده و در روزهای اخیر بار دیگر درگیر این بلای طبیعی غیرمنتظره شده است.

نجف زاده یادآور شد: اعطای اعتبار و توجه ویژه به موضوع تجهیز مجدد واحدهای روستایی از مواردی است که در این شرایط باید مورد توجه قرار گیرد.

مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از وقوع زمین لرزه ای به بزرگی 5.4 ریشتر در ساعت 3:51 بامداد چهارشنبه 21 مهر در عمق 10 کیلومتری خوی خبر داد.

بر اساس گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه در 7 کیلومتری خوی، 29 کیلومتری ایوائوگلی و 37 کیلومتری تسوج آذربایجان شرقی بوده است.

در این زمین لرزه بیش از 500 واحد مسکونی از 20 تا 50 درصد آسیب دیدند و 112 واحد مسکونی به طور کامل تخریب و غیرقابل سکونت شدند و درمان سرپایی انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید