از پخش زنده فوتبال در بسیاری از سینماهای کشور خبری نیست/در سینماهای یزد


ساعت: 12:08
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914433

با وجود موافقت رئیس سازمان سینمایی برای اکران بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل آمریکا در سینماهای کشور، خبری در سینماهای استان یزد نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، اگرچه با تایید رئیس سازمان سینمایی، دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل آمریکا در قالب مسابقات جام جهانی در سینماهای کشور اکران می شود، اما در سینماها خبری نیست. استان یزد

دیدار دو تیم ملی ایران و آمریکا در هفته سوم جام جهانی 2022 قطر امروز سه شنبه از ساعت 22:30 در قطر برگزار می شود و سینماهای کشور پذیرای تماشاگران و علاقمندان به فوتبال است. و بازی ایران و آمریکا هیچ کدام از سینماهای استان یزد قصد پخش این فوتبال را ندارند.


* توانایی مسابقات جام جهانی برای آشتی دادن مردم یزد با سینما

با توجه به اقبال عمومی به تماشای انبوه فوتبال در سینماها به ویژه جوانان و نوجوانان و تجربه خوب این اقدام در سال های اخیر، سینماهای یزد می توانند با پخش زنده فوتبال و در واقع پخش جهانی شاهد استقبال گسترده هواداران باشند. مسابقات جام در سینماها، این قابلیت را داشت که در شرایط فعلی مردم یزد را با سینما آشتی دهد.

چندی پیش فهیمه سهیلی راد رئیس اداره سینما و هنرهای سمعی و بصری اداره کل ارشاد اسلامی استان یزد نبود سینما در سبد فرهنگی خانواده را مهم ترین چالش سینمای استان عنوان کرد و گفت: سینما رفتن هنوز جای خود را در سبد فرهنگی خانواده ها باز نکرده است و بس.» این باعث می شود سینمادوستان با بحران مالی مواجه شوند.

سهیلی راد افزود: 20 ماه تعطیلی در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور نیز به بحران مالی سینمادوستان دامن زده است به گونه ای که تعداد بینندگان امسال در استان یزد نسبت به همین 6 نفر بوده است. ماه ها در سال 2018 و قبل از همه گیری کرونا حدود یک سوم کاهش یافته است.


با توجه به وجود بحران در هنر هفتم و کاهش مخاطب سینما در یزد، پخش مسابقات جام جهانی در سینماها می تواند تا حدودی این مشکل را برطرف کند و زمینه آشتی مردم یزد با سینماها را در شرایط فعلی فراهم کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید