تشکیل کارگروه اکران و پخش فیلم های ایرانی در سینماهای روسیه


ساعت: 15:59
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891531

محمد خزایی رئیس سازمان سینمایی با مسئولان و مدیران هلدینگ رسانه ای گازپروم روسیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزایی رئیس سازمان سینمایی در دومین روز از سفر خود به مسکو برای حمایت و تقویت ظرفیت پخش و پخش و شبکه نمایش و عرضه محصولات سینمایی ایران نشستی با مدیران هلدینگ رسانه ای گازپروم در خصوص توسعه همکاری تبادل نظر شد.

در این نشست مقرر شد هلدینگ رسانه ای گازپروم و سازمان سینمایی ایران در آینده نزدیک تفاهم نامه ای با هدف تقویت همکاری ها در زمینه فرهنگ و هنر روسیه و ایران از جمله تولید فیلم امضا کنند. سریال های مشترک و پخش فیلم های ایرانی از شبکه های مختلف این هلدینگ.

در این نشست محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی به ارائه مروری بر ظرفیت تولید فیلم و سریال ایران پرداخت و گفت: هلدینگ رسانه ای گازپروم دارای طیف گسترده ای از شبکه های بزرگ در حوزه های مختلف از جمله تولید فیلم و سرگرمی، پخش و پخش است. و ظرفیت رسانه و تلویزیون.

وی ادامه داد: امروز همه کشورها در شبکه های رسانه ای و ارتباطی مشارکت دارند. ما فکر می کنیم جنگ نظامی در کشورها کاهش یافته و جنگ رسانه ای آغاز شده است، بر همین اساس همه کشورها بر اساس روایت های خود سعی می کنند هویت خود را حفظ کنند.

به گفته وی کشورهایی که ظرفیت و زیرساخت رسانه ای دارند موفق خواهند بود.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به روابط و همکاری های خوب دو دولت ایران و روسیه در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، افزود: از این فرصت می توان برای همکاری و عقد قراردادهای مشترک برای پخش و پخش فیلم های ایرانی در ایران استفاده کرد. شبکه های مختلف هلدینگ رسانه ای گازپروم.

وی با اشاره به تحریم غرب علیه روسیه گفت: ایران و روسیه می توانند از این فرصت نهایت استفاده را ببرند. در عین حال خلأ آثار نمایشی روسی در ایران احساس می شود و خلأ سینمای ایران در روسیه نیز احساس می شود و با توجه به ویژگی های مشترک فراوان دو کشور جدای از مسائل اقتصادی و سیاسی، رسالت فرهنگی آوردن دو ملت به ایران و روسیه به یکدیگر نزدیکتر شده اند. این همه ما هستیم.

خزاعی با تشکر از مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در مسکو که زمینه برگزاری این دیدار را فراهم کرد، افزود: در برخی زمینه ها آمادگی داریم به صورت متمرکز همکاری مشترک را آغاز کنیم. سالیانه در ایران تولید می شود که می توان از آن در شبکه روسیه برای توزیع و پخش استفاده کرد.

وی ادامه داد: ما حاضریم استفاده از امکانات پخش دو کشور را تسهیل کنیم و می توانیم خلاء محتوایی این شرکت را جبران و تکمیل کنیم.

رئیس سازمان سینمایی با ارائه بسته پیشنهادی گفت: آمادگی داریم در چند سطح با هلدینگ شما همکاری کنیم. تولید مشترک فیلم و سریال، اکران آثار سینمایی ایرانی در سینماهای روسیه، دعوت از شما به دیدارهای حضوری در ایران و بازدید از تریبون های ایرانی، تشکیل کارگروه برای انجام مطالعات نظارتی در حوزه مخاطب، گسترش شبکه های اجتماعی روبیکا، اپارات)، زمینه سازی برای فراهم آوردن شرایط همکاری، استفاده از ظرفیت مجموعه ها در سکوها به صورت متقابل که همگی توسط بنیاد فارابی به عنوان نماینده ایران پیگیری می شود.

خزایی تصریح کرد: تمامی این موارد در قالب یک قرارداد چهار ساله با بنیاد فارابی در چند مرحله قابل پیگیری و اجرا است.


همکاری مشترک روسیه در سینما

سید مهدی جوادی، مدیرعامل فارابی ضمن معرفی فارابی گفت: ایران علاوه بر تولیدات سینمایی، قابلیت های بسیار خوبی در زمینه انیمیشن دارد. همچنین ما مشتاق به اشتراک گذاری تجربیات و همکاری در زمینه زیرساخت های تولید هستیم و آماده سرمایه گذاری مشترک برای تولید فیلم هستیم.

وی ادامه داد: فارابی به عنوان یک نهاد ملی سینمای ایران می تواند شریک مطمئن و قابل اعتمادی برای همکاری با فیلمسازان و تهیه کنندگان روسی باشد و آماده نمایش تولیدات سینمایی ایرانی در سطح وسیع در روسیه و ارائه خدمات متقابل در سکوها هستیم. “.

مدیرعامل فارابی تصریح کرد: خوشحالیم که فرصت اکران فیلم های ایرانی را در پارک سینمایی هلدینگ رسانه گازپروم به دست آورده ایم و از آمادگی تفاهم نامه در این زمینه راضی هستیم.

الکساندر ژاروف، مدیرعامل گازپروم مدیا با استقبال و اعلام آمادگی وی گفت: ما در عصر فرصت ها و مشارکت های جدید زندگی می کنیم.

وی ادامه داد: تاریخ فعلی فصل همکاری با بازارهایی را باز می کند که به پروژه های منحصر به فرد و تیم های قوی معروف هستند. اکنون زمان ایجاد پل های جدید با شرکای خارجی ما است. یک کارکرد اجتماعی است. تبادل تجارب فرهنگی به افراد کمک می کند تا نزدیک تر شوند. این تازه آغاز راه است و ما در مرحله مذاکرات فعال با شرکای دیگر کشورها هستیم.

مدیر هلدینگ رسانه ای گازپروم با بیان اینکه ما علاقه مند به تولید مشترک با شما هستیم و می توانیم آن را در این زمینه تطبیق دهیم و در همه شبکه ها پخش کنیم، افزود: ویژگی های فرهنگی کشورها را در نظر می گیریم و همه محصولات را پس از اقتباس در نظر می گیریم. . ارائه خواهد شد.

وی از رئیس سازمان سینمایی ایران خواست برای پیگیری اقدامات عینی و عملی مفاد تفاهم نامه ها نماینده معرفی کند.

الکساندر ژاروف گفت: حرکت از غرب به شرق وجود دارد و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم، می توانیم در یک برنامه ریزی کلی پیش برویم و به دستاوردها و همکاری های ملموس برسیم، بنابراین می توانیم در سه حوزه تولید محتوا، فیلم و سریال و … محصولات سرگرمی، شبکه های دیجیتال و اجتماعی برای همکاری.

وی اضافه کرد: در زمینه سرگرمی بسیار کار کرده ایم و در حوزه فیلم هم آمادگی داریم تا در حد شرایط همکاری کنیم.

الکساندر ژاروف افزود: در زمینه همکاری با ایران در ابتدای راه هستیم و داشتن برنامه مشترک با طرف ایرانی را ضروری می دانیم. ما برای موفقیت سینمای ایران در دنیا ارزش زیادی قائل هستیم و به طرح ها و پروژه های مشترک اعتقاد داریم و معتقدیم که موفق خواهند بود.

هلدینگ رسانه ای گازپروم دارای ظرفیت گسترده ای از جمله 9 کانال تلویزیونی، 32 کانال موضوعی، 3 پلت فرم خدمات ویدئویی، 2 شرکت تولید و پخش فیلم، تلویزیون ماهواره ای، 4 مجله چاپی، 10 ایستگاه رادیویی، شبکه اجتماعی، 3 رسانه آنلاین، 9 استودیو فیلمسازی، ظرفیت عظیمی در فضاهای مجازی و یوتیوب روسی و … دارد.

دیدگاهتان را بنویسید