از پوست خود در هوای سرد این طور مراقبت کنید

به گزارش خبرگزاری موج


مواظب بودن پوست هر فصلی نیاز به توجه ویژه ای به آن فصل دارد. نحوه شستن پوست و استفاده از مرطوب کننده های مناسب با نوع پوست یکی از کارهایی است که باید به آن توجه کرد. به عنوان مثال، برای پوست های معمولی تا خشک، مرطوب کننده های کرم بهتر از لوسیون ها هستند یا اگر پوست حساسی دارید، مرطوب کننده های بدون عطر انتخاب بهتری برای شما هستند. علاوه بر این، بهتر است بعد از حمام، مرطوب کننده را مستقیماً روی پوست مرطوب بمالید تا رطوبت سطح پوست حفظ شود.

عوامل موثر بر خشکی و چربی پوست

دکتر خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست، مو و زیبایی در مورد میزان خشکی یا چرب بودن پوست می گوید: خشکی یا چرب بودن پوست در درجه اول یک مشکل ژنتیکی است؛ در صورتی که این مشکل به وجود آید. این بدان معناست که برخی از افراد به طور طبیعی پوست خشک دارند، برخی دیگر پوست چرب دارند و بیشتر مردم پوست مختلط دارند. این بدان معناست که برخی از نواحی پوست آنها چرب و برخی دیگر خشک است. لازم به ذکر است که عوامل محیطی نیز می توانند باعث افزایش یا کاهش مشکل شوند. به عنوان مثال، هوای سرد، شستن بیش از حد، شستن با آب سرد یا آب بسیار داغ می تواند خشکی را بدتر کند.

شناسایی نوع پوست

به گفته دکتر صداقت پیشه، خشکی پوست انسان را مستعد اگزما، ترک خوردگی، خارش و حتی چین و چروک های زودرس می کند. همچنین مشکلات پوست چرب ناشی از چرب بودن و استفاده از کرم و پماد یا استحمام کمتر. . در حال رشد است. برای داشتن یک برنامه مراقبت از پوست، اولین قدم این است که بدانید چه نوع پوستی دارید. سپس در مورد نحوه مراقبت از آن اقدام کنید.

برنامه مراقبت از پوست

فردی با پوست خشک باید مراقب باشد که دفعات شستشوی دست و بدن را تا حد امکان کاهش دهد. پس از حمام، چون پوست چربی های سطحی خود را از دست می دهد، باید آن را چرب نگه داشت. استفاده از مواد پاک کننده مانند صابون، شامپو و مواد ضدعفونی کننده را کاهش دهید.

به گفته این متخصص پوست، وقتی پزشک برای فردی که پوست خشکی دارد صابون یا ماده شیمیایی تجویز می کند، به معنای استفاده نکردن از داروهای قوی است. البته این بدان معنا نیست که چنین موادی; پوست را خشک نمی کنند.

مراقبت از پوست در هوای خشک و سرد

دکتر صداقت پیشه می گوید: باید توجه داشت که سرما خشکی پوست را تشدید می کند. بنابراین برای مقابله باید از لباس های مناسب و گرم استفاده کرد. در عین حال، سرما خشکی هوا را بدتر می کند. بنابراین بهتر است با گذاشتن کتری روی گاز و یا استفاده از مرطوب کننده هوای اتاق یا فضاهای بسته خانه را مرطوب نگه دارید.

ارتباط بین آلودگی هوا و سلامت پوست

به گفته این متخصص پوست، استفاده از ضد آفتاب نیز برای همه افراد ضروری است. اما برای افرادی که پوست خشک دارند، استفاده از کلاه لبه دار برای محافظت در برابر نور مستقیم خورشید بیشتر ضروری است.

آلودگی هوا به دلیل ایجاد مانع در مسیر نور خورشید می تواند از شدت آسیب های پوستی بکاهد. اما وجود گازهای سمی در آن بیشتر به پوست آسیب می رساند. علاوه بر این وجود دوده در هوای آلوده در خطوط پوست باعث تیرگی و تیرگی پوست خواهد شد، بنابراین بهتر است تا حد امکان از قرار گرفتن پوست در معرض هوای آلوده خودداری شود.


آیا این خبر مفید بود؟