از کاهش 70 درصدی ظرفیت پرواز تا لغو پروازهای کرمانشاه-نجف/ تبعات نوبت دهی نامناسب در کرمانشاه ادامه دارد.


ساعت: 12:53
تاریخ انتشار: 1401/05/16
کد خبر: 1888398

متاسفانه مدت هاست که شاهد کاهش چشمگیر تعداد پروازها در فرودگاه کرمانشاه هستیم که نارضایتی و مشکلات جدی را برای مردم به همراه داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، از ابتدای سال جاری به صورت علنی و مدت ها قبل از آن به صورت مخفیانه ظرفیت پروازی کرمانشاه به بهانه تعمیر و بازسازی باند فرودگاه به میزان قابل توجهی کاهش یافته و این مشکل مشکلات جدی را برای مردم به ویژه ایجاد کرده است. به منظور پروازهای اضطراری و بدون ایجاد طرح اولیه.

بر اساس اطلاعات دریافتی، تعداد پروازهای هفتگی فرودگاه کرمانشاه از 150 پرواز به 40 پرواز کاهش یافته است، این در حالی است که مسئولان کرمانشاه موضع قاطعی در این خصوص اتخاذ نکرده و به این درخواست مردم پاسخی نمی دهند و تنها دو پرواز را اضافه می کنند. یا سه پرواز دیگر به ظرفیت فعلی در فرودگاه. کرمانشاه آنقدر خرسند است که پیش از این شاهد طرح این موضوع از سوی برخی مسئولان ذیربط بودیم و این در حالی است که مردم کرمانشاه همچنان با مشکلات جدی مواجه هستند.

اگرچه نمی توان تلاش برخی از مردم کوشا برای کاهش مشکلات فرودگاه کرمانشاه را نادیده گرفت، اما همچنان امکان رزرو بلیط هواپیما به برخی مقاصد از جمله تهران به عنوان یکی از شلوغ ترین مقاصد پروازی بیش از 10 روز وجود ندارد. مشکلات را تمرین کنید مردم کرمانشاه همچنان قوی هستند.

شرایط حاکم بر فرودگاه اشرفی اصفهانی کرمانشاه با کاهش 70 درصدی ظرفیت پروازی به بهانه تعمیرات باند، ظرفیت عظیم پروازهای کرمانشاه-نجف را دست نیافتنی کرده است در حالی که امسال نیز شاهد بازگشایی مرز خسروی خواهیم بود. و این ظرفیت هوایی موفق شد به کلان شهری رونق بخشد که با مشکلاتی بزرگتر از دوش مدیران کنونی اش مواجه است و کرمانشاه همچنان میراث انتصاب مدیران توانمندی را دارد که حال و روز خوابشان را بر هم نزند. از مردم این شهر


0eb96f9f 5dca 48ca 83b0 d944b930ae51 خبر خاکستری


اضافه شدن 100 نفر به ظرفیت فعلی پرواز کرمانشاه

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: به منظور رفع مشکلات فرودگاه کرمانشاه جلسه ای با حضور آقایان مصری و رشیدی نمایندگان فرودگاه کرمانشاه در شورای اسلامی شهر تشکیل شد. مردم کرمانشاه در مجلس، مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری، معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر در شورای اسلامی برگزار شد.

وی افزود: در جلسه مذکور مقرر شد 100 نفر به ظرفیت پروازی کرمانشاه اضافه شوند و بر اساس برنامه زمان بندی انجام شده، تعمیر و مرمت باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان خرداد ماه سال آینده به پایان برسد. سایر هواپیماهای سنگین قادر به فرود در کرمانشاه خواهند بود.

حجت الاسلام حسینی کیا خاطرنشان کرد: تا پایان عملیات نوسازی باند فرودگاه کرمانشاه، مقرر شده است با هواپیماهایی مانند فوکر و ATR که خیلی سنگین نیستند و 100 دستگاه خدمات بیشتری به مسافران کرمانشاه ارائه شود. مسافر در روز به ظرفیت فعلی پرواز کرمانشاه اضافه می شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: ظرفیت پروازی کرمانشاه از 150 پرواز در هفته به 40 پرواز کاهش یافت و پس از تشکیل جلسه و با در نظر گرفتن محدودیت های پروازی مبنی بر عدم امکان فرود هواپیماهای سنگین، 100 مسافر اضافه می شود. به ظرفیت حمل و نقل هوایی مسافر در کرمانشاه و در نتیجه تعداد پروازها در هفته افزایش می یابد و حمل و نقل هوایی مسافران تا حدودی تسهیل می شود.

نماینده مردم سنقر و قلیایی در شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه هواپیماهای سنگین نمی توانند در باند فرودگاه کرمانشاه فرود بیایند، ظرفیت آغاز پروازهای کرمانشاه – نجف برای ایام اربعین وجود ندارد.

به گزارش مرصاد نیوز، متأسفانه مشکلات یکی پس از دیگری در کرمانشاه آشکار شده است زیرا مردم انتظار دارند دولت انقلابی در حل مشکلات استان تسریع کند و مدیران منصوب را ساماندهی کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید