استان البرز با تولید سانروف خودرو مانع برآورد 120 میلیون یورویی شد/ خداحافظی ایران با واردات عایق های سنگین از اسپانیا


ساعت: 12:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۹
کد خبر: 1814479

با تشدید چرخه تحریم ها، دانشمندان جوان البرزی با دانش و اطمینان خودکفایی صنعت خودرو را مشخص کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش «تیتریک»، با تشدید چرخه تحریم ها، دانشمندان جوان با دانش و اطمینان به خودکفایی صنعت خودرو پی برده اند.

آنها در کمترین زمان ممکن قطعه ای را تولید کردند که رقبایشان توانایی ساخت آن را نداشتند و توانستند آنچه را که وارد بازار داخلی می شد انجام دهند.

علیرضا مفتاحی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: کنترل بخاری خودرو و کولر و توربوشارژر بخشی از محصولات ما می باشد.

تا همین اواخر کمبود کامپیوترهای کامپیوتری باعث می شد که هزاران خودرو در طبقات کارخانه نگهداری شوند اما در غیر این صورت از صفر تا 100 دستگاه با دانش ایرانی جانمایی می شد.

رضا رضایی مدیرعامل این گروه صنعتی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت ; ECU خودرو توسط اروپایی ها و چینی ها برنامه ریزی شده است.

db11492b ac5a 4c06 803a 07b397f480a1 خبر خاکستری

وی ادامه داد: ایران نرم افزار برنامه نویسی ندارد اما البرز موفق شد برای اولین بار این اقدام را اجرا کند و کشور را به خودکفایی برساند.

اما این واحد سالانه 100 هزار دستگاه خودروی دیفرانسیل جلو تولید می کند، موضوعی که معاونت مهندسی این شرکت دانش بنیان را تشریح می کند.

نیما اسفندیاری در گفت و گو با خبرنگار تیتریک می گوید؛ این دستگاه به صورت خودکار شرایط روز و شب را ترسیم می کند و طراحی آن کاملا داخلی است.

آمپلی فایرهای جلو هوشمند برای کمک به سرعت بصری، کنترل سریع و ایمنی راننده با منظره یاب 360 درجه و نمایشگر نقشه گوگل از تصادف جلوگیری می کند.

169c69ba 6a4c 46a7 8976 a1d9ffa47363 خبر خاکستری

این شرکت با 6 سال تحقیق به دانش و فناوری ساخت دریچه برای انواع خودروهای تولیدی در کارخانه دست یافته است.

ایران هفتمین کشور کسب این دانش است و سالانه ۷۵۰ هزار دریچه در ۳ خط تولید در استان البرز تولید می‌شود.

سانروف پانورامیک داخلی تمام شیشه است و 30 درصد ارزانتر از نمونه خارجی است و از نشت 120 میلیون یورو ارز جلوگیری می کند.

به غیر از جلوگیری از ارزیابی، در آینده نیز همین میزان صادر خواهد شد و این به دلیل تخصص 7000 نفر از جوانان این مجموعه است.

عایق های سنگین خودرو همیشه از اسپانیا وارد می شده است اما شرکت قطعات خودرو البرز آن را جانمایی کرده است و رنو و فیاد از محصولات آن استفاده می کنند.

این مجموعه با استفاده از ظرفیت 22 شرکت دانش بنیان سالانه بالغ بر 1.5 میلیارد دستگاه برای انواع خودروهای داخلی و خارجی تولید می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید