استقلال با سبک کارلوس کی روش وارد لیگ می شود

استقلال با سبک کارلوس کی روش وارد لیگ می شود

علیرضا اکبرپور بازیکن سابق استقلال در خصوص شرایط آن روزهای استقلال پس از شروع تمرین گفت: زمانی که استقلالی ها تمرینات بدنی خود را با انجام مسابقات فوتبال درون مدرسه ای آغاز کردند، ساپینتو اعضای تیم استقلال را شناسایی کرد. او می خواهد بازیکنانش را بهتر بشناسد و توانایی های آنها را بسنجد.

وی افزود: تیم استقلال قطعا اردوی بدنسازی خود را در خارج از کشور یا طی روزهای آینده آغاز خواهد کرد تا با انجام چند بازی دوستانه خود را برای مسابقات آماده کنند.

سیستم ساپینتو برای استقلال بیشتر کاربردی است

بازیکن قدیمی استقلال درباره کلاس های فنی ساپینتو و اینکه بر سیستم 1-3-2-4 بیشتر از 2-5-3 تاکید دارد و استقلالی ها را با این روش تمرین می دهد، گفت: سیستم 1-3-2-4 می تواند باشد. تغییر سیستم دارای حالت های تهاجمی و تدافعی سریع است. این سیستم به سرعت در حالت حمله به 3-3-4 تبدیل می شود و در حالت دفاعی به 2-4-4 یا 1-5-4 تغییر می کند.

اکبرپور خاطرنشان کرد: امروزه بیشتر مربیان دنیا با این روش کار می کنند. او هم مانند کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال کشورمان از همین روش استفاده کرد. زمانی که تیم عقب است با تغییر تاکتیک به 3-3-4 قدرت تهاجمی افزایش می یابد و در زمان عقب ماندن می توان به روش 1-5-4 از گل زده دفاع کرد.

شخصیت واریا غفوری حفظ نشد

وی در مورد الگوی رفتن واریا غفوری گفت: متأسفانه مدیران باشگاه یا وقت ندارند یا اصلاً نمی خواهند به این مشکلات توجه کنند اما در کل این نوع خداحافظی و جدایی از باشگاه فوتبالیست زیبایی نیست که سال ها برای استقلال زحمت کشیده باشد. شخصیت وریا غفوری باید حفظ می شد. حداقل می توانستند آن را برگردانند و بازی کنند. در آن سال ها چنین بازی ای فقط برای منصوریان برگزار می شد.

ای کاش استقلالی های بیشتری در کادر فنی حضور داشتند

وی درباره جذب استقلال نیز گفت: تاکنون بیشتر خریدهای استقلال در خط حمله بوده است و قطعا در ادامه مسابقات تدارکاتی نقاط ضعف استقلال برطرف خواهد شد اما از نظر کادر فنی معتقدم با هم. با این همه مربی خارجی یکی از پیشکسوتان استقلال. پیش از این حداقل یکی دو پیشکسوت دیگر استقلال در کنار ساپینتو از تخصص او استفاده می کردند.

اسکوچیچ ثابت کرد که در تیم ملی اقتدار ندارد

اکبرپور درباره جدایی دراگان اسکوچیچ از کادر فنی تیم ملی نیز گفت: قبلا هم گفته بودم این مربی برای تیم ملی ایران کوچک بود. وقتی مربی اختیاری نداشته باشد، تیم به راحتی به دو گروه تقسیم می شود. برخی افراد یک استوری ارسال می کنند و از آن حمایت می کنند و برخی دیگر از آن عکس می گیرند. اگر راهی بود یک نفر بدون اجازه او جرات انجام چنین کارهایی را داشت؟» این ملی پوش سابق اضافه کرد: در چنین مواقعی کیفیت سرمربی تیم ملی مشخص می شود. متاسفانه اسکوچیچ اقتدار لازم را در تیم ملی ایران نداشت و به همین دلیل تیم ملی امروز به دو گروه تقسیم شده است. ارسال تصاویر شوخی بازیکنان با اهم دلیل جدی برای رسیدن به اینجا بود.

امیدوارم هر مربی انتخاب شود به نفع تیم ملی باشد

وی درباره اینکه مربی ایرانی برای تیم ملی خوب است یا خارجی، گفت: ظاهرا صحبت هایی شده که باید مربی ایرانی در تیم ملی باشد. در زمان ما ایویچ را حذف کردند و طالب را که هیچ نظری از تیم ملی نداشت، به جای او گذاشتند، چون از خارج آمده بود و به یک معنا هم خارجی محسوب می شد. به هر حال امیدوارم هر اتفاقی بیفتد به نفع تیم ملی باشد. اگر مربی خارجی بیاوریم باید یک مربی تمام عیار باشد و اگر ایرانی است باید از پس جام جهانی بربیاید.

دیدگاهتان را بنویسید