استقلال به دنبال جامی معتبر است

استقلال به دنبال جامی معتبر است

با نگاهی به نتایج هفته های ابتدایی فصل های گذشته استقلال بیش از پیش متوجه سلیقه بیش از حد هواداران این تیم در حال حاضر می شویم.

استقلال در سال های اخیر به دلیل تغییرات زیادی که در این باشگاه رخ داده است، همیشه در نیمه اول قافیه را به رقبای خود واگذار کرده است.

در واقع هر کاری که آبی ها در نیمه دوم انجام دادند و عنوان بهترین تیم نیمه دوم را کسب کردند، در نهایت به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا می رسید و دستشان به جام نمی رسید. این تغییرات تمام ارکان باشگاه را در بر گرفت و جالب اینجاست که این دور باطل مدام تکرار می شد.

به همین دلیل است که فرهاد با تنها سه برد و یک تساوی و کسب 10 امتیاز در 4 هفته ابتدایی لیگ، به نوعی توانسته بهترین شروع فصل را در سال های اخیر رقم بزند و در حال حاضر به نتایجی مشابه با رهبر فعلی لیگ برتر تکیه کند. .

اگر پیروزی های استقلال در رویدادهای فوتبال را در نظر بگیریم، باید بگوییم که اشتباه بزرگی مرتکب شدیم، زیرا تحقق چیزی که بعد از 10 سال حتی با وجود مربیانی مانند “وینفرد شفر” و “آندره آ استراماکیونی” رخ نداده است، بدون شک باعث شده است. دلایل ادامه جدایی ما قصد داریم با جزئیات به آن بپردازیم.

تمام تیم های ملی و باشگاهی در سراسر جهان از بدو تولد تا به امروز از چهار عنصر اصلی تشکیل شده اند.
1- کارکنان مدیریت: مدیر عامل، رئیس هیئت مدیره، اعضای هیئت مدیره، سرپرست تیم و سایر اعضای علی البدل منصوب شده توسط مدیر عامل.
2- کادر فنی: سرمربی، مربی، بدنساز، آنالیزور
3. اعضای تیم: بازیکنانی که در طول فصل فوتبال به تیم خدمت کرده اند.
4. هواداران: افراد عادی علاقه مند به باشگاه، کانون هواداران و کسانی که به هر نحوی از باشگاه خود در صفحات مجازی حمایت می کنند.

واضح است که هیچ موفقیتی حاصل نمی شود مگر اینکه این چهار عامل به درستی و با کمترین اشتباه نسبت به سایر رقبای خود کار خود را انجام دهند، کاری که باشگاه پرسپولیس در چند سال اخیر به خوبی انجام داده است.

اگر کمی به اتفاقات باشگاه استقلال نگاه کنیم، می بینیم که آنها نسبت به سال های گذشته انگیزه متفاوت و بسیار بیشتری نسبت به رقبای خود در چهار رکنی که نام بردیم دارند.

1- کارکنان مدیریت:
مصطفی آجرلو را تقریبا همه کسانی که دستی در آتش فوتبال دارند می شناسند. کسی که بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن؛ ساختار باشگاه پاس را از یک تیم ساده به باشگاهی قابل اعتماد تبدیل کنید تا پس از گذشت 2 دهه با وجود تخریب این باشگاه در تهران همچنان از آن یاد شود و در عین حال از زیرساخت های آن استفاده شود.

آجرلو در مدت اقامتش شایستگی خود را به عنوان یک مدیر ورزشی ثابت کرد. اما در دو تلاش بعدی خود به عنوان مدیرعامل استیل آذین و تراکتورسازی نتوانست دستاوردهای خوب خود را در پاس حتی تا حدی تکرار کند و به همین دلیل رفته رفته از صحنه فوتبال کنار رفت.

غیبت او تا انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در سال 1400 ادامه داشت. آجرلو که یکی از منتقدان نحوه مدیریت فوتبال بود، زمانی که این وظیفه را اجباری دید، با طرحی مدون و اجرایی در دستور کار قرار گرفت. او وارد عرصه انتخابات فدراسیون فوتبال شد اما در این کارزار قافیه را به عزیزی هادم واگذار کرد اما همچنان نشان داد که ورود به فوتبال انگیزه جدیدی پیدا کرده است. جالب اینجاست که او تقریباً از افراد منتخب خود برای اداره فدراسیون برای مبارزه برای استقلال استفاده می کند.

به همین دلیل می توان پیش بینی کرد که او پیشنهاد مدیرعامل باشگاه استقلال را پذیرفت تا این تیم را به روزهای خوب خود امیدوار کند تا ثابت کند حداقل مقصر دو تلاش نافرجام قبلی است.

آجرلو از بدو ورود به دفتر ساختمان آبی در خیابان علامه جنوبی مسئولیت را بر عهده گرفت و در اولین قدم توانست در کمترین زمان ممکن بر مشکلات قدیمی این تیم فائق آید و تا به امروز از بیان هرگونه شعار و حرفی پرهیز کرده است. و عوام فریبی و مصاحبه های مختلف عملا به حل مشکلات باشگاه استقلال پشت کردند.

اگرچه هنوز برای پرداختن به کارنامه آجرلو زود است، اما او در این مدت کوتاه انگیزه زیادی از خود نشان داد چرا که شاید این آخرین فرصت سردار برای اثبات توانایی هایش باشد که البته ثابت شد اینطور نیست.کم.

2. کادر فنی:

همه ما بارها شنیده ایم که مجیدی برای سومین بار در 3 سال اخیر هدایت استقلال را برعهده گرفته است. او برای اولین بار بعد از اخراج شفر، دفعه بعد بعد از جدایی ناگهانی استراماچونی و آخرین بار بعد از اخراج محمود فکری روی نیمکت داغ استقلال نشست اما هر بار به دلایلی نتوانست جامی را برای هواداران این تیم به ارمغان بیاورد.

ستاره محبوب باشگاه استقلال که همیشه اعلام می کرد در هر سه مورد نمی تواند تیمش را در فصل نقل و انتقالات ببندد، به دنبال فصلی بود که عنان از ابتدا هدایت آن را برعهده بگیرد تا بتواند تیمش را بر اساس تفکرات خودش ترتیب دهد. .

حالا لیگ 21 این فرصت را به فرهاد داده و او دیگر نمی تواند خود را توجیه کند و در عین حال فرهاد آنقدر باهوش است که بهتر از هرکسی بداند که این فصل آخرین شانس او ​​برای قهرمانی با تیم محبوبش است. شاید کار سختی به نظر برسد اما تا به امروز که هفته چهارم لیگ برتر را پشت سر می گذاریم، انگیزه قوی او برای اثبات توانایی هایش نشان داده است که برخلاف سال های گذشته که در لیگ بی سابقه بوده است، می تواند به نتایجی دست یابد. دهه گذشته ثابت کنید که هر بار که تیمش را می بندد، داستان را طور دیگری تعریف می کند.

3. بازیکنان:
نسل فعلی استقلال برخلاف نسل قبل که یکی از آنها فرهاد مجیدی سرمربی فعلی بود، هنوز عنوان افتخاری در این باشگاه کسب نکرده است. ا
این دسته از بازیکنان با وجود توانایی هایی که در این سال ها داشتند معتقد بودند که عوامل غیر فوتبالی همیشه مانع از قهرمانی آنها در جام می شود. عواملی مانند کمبود بودجه باعث از دست دادن مربی توانمندی چون استراماچونی و بازیکنانی چون تیام، جباروف، امید ابراهیمی، مجید حسینی، علایار صیادمنس، علی کریمی، مهدی گائدی شد.

اما امروزه با این راهنما با کمک دلالان و اسپانسرها به نظر می رسد دغدغه مالی ندارند و می توانند با کمک این تیم مدیریتی و کادر فنی و همچنین فضای آرامی که وجود دارد بیش از پیش روی مسائل فنی تمرکز کنند. بین بعد از 9 سال می توانند هواداران این تیم را به اولین و آخرین گل این فصل یعنی قهرمانی لیگ برتر برسانند.

4- طرفداران:
اگر دنبال دل اکثر پرسپولیسی ها برویم متوجه می شویم که قهرمانی در لیگ بیست و یکم یا به قول خودشان دو هت تریک برای آنها بیش از هر سال دیگری اعتبار دارد. چرا که استقلالی ها معتقدند در تمام این سال ها که منجر به پنج قهرمانی متوالی سرخ ها در پایتخت شده، وزیر سابق ورزش و علاقه شخصی او به این تیم بوده و اگر نتوانند جام را از آن خود کنند، تمام این 5 قهرمانی خواهد بود. مورد سوال طرفداران رقیب

هواداران استقلال در 5 سال گذشته با استفاده از کلیدواژه هایی مانند “تیم دولتی” سعی در خدشه دار کردن رقابت تیم رقیب داشتند و قطعا در صورت عدم برد پرسپولیس و پیروزی استقلال این موضوع تشدید می شود. بنابراین هواداران استقلال تمام تلاش خود را می کنند تا بتوانند با حمایت تیم خود که با یک تیر با این جزئیات نشان دادند، جام طلایی را بالای سر ببرند.

اما از شواهد و قرائن می توان دریافت که استقلال در این فصل انگیزه های متفاوتی نسبت به سال های گذشته در جنبه ها و زمینه های مختلف دارد. انگیزه هایی که در صورت تقویت هر چه بیشتر می تواند آنها را به کسب این جام نزدیکتر کند، به شرطی که هر یک از این چهار عامل در یک مسیر، برای هدفی که قهرمان هم باشد، بجنگند و عاملی جداکننده را ندهید. بودن.

دیدگاهتان را بنویسید