استقلال به رکورد جذابی می رسد؟

استقلال به رکورد جذابی می رسد؟

دو تیم در 21 فصل اخیر لیگ برتر 34 بار به مصاف هم رفته اند که استقلال در 16 بازی از این 34 بازی و پیکان در 6 بازی پیکان بردند و 12 بار نیز دیدار دو تیم با تساوی به پایان رسیده است. آبی ها در این دیدارها 55 گل به ثمر رساندند و 31 بار دروازه آنها باز شد.

بهترین نتیجه استقلال مقابل پیکان که آخرین برد این تیم در بازی های رودررو بود، برد 4 بر صفر بود. این دیدار مربوط به نیم فصل دوم 97-97 در تاریخ 1376/11/18 برگزار شد که آبی پوشان با گل های مرتضی تبریزی، میلاد زکی پور، اسماعیل گونکالوس و وریا غفوری حریف خود را شکست دادند.

بهترین نتیجه پیکان برد 3-2 مقابل استقلال بود که در دو بازی تکرار شد. پیکان ها در نیم فصل دوم 87-86 یک بار استقلال را با نتیجه 3-2 شکست دادند و یک بار در نیم فصل 89-88 این نتیجه را تکرار کردند.

پیکان 2 بار با نتیجه 3 بر 2 استقلال را شکست داد و تیم استقلال با این نتیجه 3 بار پیکانیس را شکست داد، بنابراین نتیجه 3 بر 2 تکراری ترین نتیجه دیدارهای دو تیم در لیگ برتر است.

اولین گل دیدارهای دو تیم در تاریخ لیگ برتر را سیروس دین محمدی به ثمر رساند. در دیداری که در تاریخ 29/11/80 به میزبانی استقلال در ورزشگاه آزادی برگزار شد آبی پوشان پیکان را با نتیجه 3 بر یک شکست دادند و دین محمدی اولین گل آن دیدار را به ثمر رساند.

استقلال و پیکان فصل گذشته نیز مقابل هم قرار گرفتند که آبی ها در بازی رفت با نتیجه 3 بر صفر حریف را شکست دادند تا اینکه دو تیم در بازی برگشت به تساوی بدون گل رضایت دادند.

دیدار تیم های استقلال و پیکان از هفته پنجم لیگ برتر از ساعت 19 امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید