استهلاک انواع خودرو در بازار/ این خودرو خارجی در یک روز 80 میلیون تومان ارزان شد

استهلاک انواع خودرو در بازار/ این خودرو خارجی در یک روز 80 میلیون تومان ارزان شد

قیمت خودرو در بازار در حال کاهش است. این افت قیمت به حدی است که اکثر خودروها در روزهای اخیر بین 10 تا 15 درصد ارزان شده اند.

قیمت خودرو در روز پنجشنبه 27 اسفند 1401 تغییر کرد.

بررسی ها نشان می دهد که قیمت خودرو در روزهای اخیر با نوساناتی همراه بوده است، اما بازار خودرو شب عید کشور رونق دارد و فروش رو به افزایش است.

در زمان نگارش این گزارش قیمت خودرو در سایت های خرید و فروش به شرح زیر ثبت شده است:

پراید 111 که هفته هاست روند صعودی را طی کرده بود امروز با قیمت 356 میلیون تومان روانه بازار شد. پژو 207i که روزها با جهش قیمتی همراه بود و قیمت آن در بازار افزایش یافت، امروز به 646 میلیون تومان رسید. دنا پلاس ۷۹۵ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

پژو پارس مدل 1400 که در روزهای اخیر جهش شدید قیمتی را تجربه کرده بود، امروز در بازار خودرو کشور به قیمت 511 میلیون تومان رسید.

پژو 206 تیپ 5 که یکی از پرطرفدارترین های بازار خودروهای داخلی است، امروز قیمت 543 میلیون تومانی را در کارنامه خود ثبت کرد.

قیمت خودروهای داخلی

در این میان خودروهای خارجی و مونتاژی موجود در بازار خودرو امروز چه قیمتی را در رجیستر خود ثبت کردند؟

لاماری که یکی از خودروهای جدید بازار کشور است، امروز رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد. این خودرو در یک روز 80 میلیون تومان ارزان شد و به دو میلیارد و 190 میلیون تومان رسید.

کرامت نیز نسبت به روزهای گذشته 30 میلیون تومان کاهش قیمت داشت و با قیمت دو میلیارد و 185 میلیون تومان فروخته شد.

کیا اپتیما هیبریدی مدل 2017 امروز با 107 میلیون تومان افزایش قیمت به پنج میلیارد و 575 میلیون تومان رسید.

ام وی ام ایکس 22 پرو نیز امروز پنجشنبه با قیمت یک میلیارد و 100 میلیون تومان بدون تغییر باقی ماند.

سعید موتمانی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌های خودرو تهران گفت: در روزهای اخیر که قیمت دلار کاهش یافت و وارد کانال 48 هزار تومان شد، اکثر خودروهای موجود در بازار با کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت همراه شدند. “

وی افزود: با توجه به نوسانات ارز و ادامه کاهش قیمت خودرو در بازار، حجم خرید و فروش کاهش یافته است. به نظر می رسد زمانی که ثبات قیمت به بازار بازگردد، سطح معاملات دوباره افزایش خواهد یافت.

موتمانی تصریح کرد: وضعیت بازار خودرو کاملا وابسته به نرخ ارز است. در صورت تثبیت دلار در روزهای آینده، بازار خودرو نیز به وضعیت مناسبی رسیده و دوباره رونق خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید