کاهش تقاضا برای خرید روغن در بازار/ انواع روغن ها چقدر ارزان شدند؟

کاهش تقاضا برای خرید روغن در بازار/ انواع روغن ها چقدر ارزان شدند؟

علیرضا شرفی، مدیرعامل شرکت تعاونی فرآوری روغن و دانه های روغنی از کاهش قیمت انواع روغن در بازار خبر داد و گفت: تقاضا برای خرید روغن کاهش یافته است.

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرعامل شرکت تعاونی فرآوری روغن و دانه های روغنی گفت: کاهش تقاضا همچنان محسوس است و این کاهش قیمت باعث شده تا بازار رقابتی در شرکت ها ادامه داشته باشد و مشکلی در عرضه روغن وجود نداشته باشد. پایان سال

علیرضا شرفی با بیان اینکه در زمینه واردات نفت با چالش مواجه نیستیم افزود: کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی همزمان با رفع موانع صادرات نفت از مالزی و اندونزی بود. همچنین روند صادرات روغن آفتابگردان از روسیه و اوکراین تسهیل شد و این عوامل دست به دست هم دادند تا شاهد کاهش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی باشیم.

وی با اشاره به کاهش قیمت پایه صادراتی روغن پالم اندونزی، افزود: کاهش قیمت بر اساس ساختار مالیات صادرات فعلی تاثیر داشته و روغن پالم خام اندونزی را رقابتی تر از مالزی کرده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی فرآوری روغن و دانه های روغنی، تقاضا برای خرید روغن در بازار داخلی را رو به کاهش است و اظهار داشت: قدرت خرید مردم، افزایش تولید، توزیع کالا و اطمینان مصرف کنندگان به تداوم عرضه این محصول باعث شده است. مصرف و تقاضا برای این محصول را تحت تاثیر قرار داد.

شرفی در پاسخ به این سوال که دولت اخیرا قیمت نفت را در بازار داخلی 10 درصد کاهش داد، آیا این موضوع باعث تحریک تقاضا برای خرید نفت در بازار می شود؟ وی بیان کرد: کاهش تقاضا همچنان محسوس است و کاهش قیمت ها باعث شده تا بازار رقابتی در شرکت ها همچنان ادامه داشته باشد اما آنچه مسلم است تا پایان سال مشکلی در عرضه نفت وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت تعاونی فرآوری روغن و دانه های روغنی با اشاره به حذف ارز ترجیحی برای واردات روغن گفت: ارز واردات روغن به نصف کاهش یافت و این مشکل نیاز به نقدینگی برای واردات را افزایش داد. قبل از نصف شدن ارز واردکنندگان، یک کشتی 5000 تنی به حدود 40 میلیارد تومان پول نقد نیاز داشت، در حالی که امروز آن کشتی با بیش از 200 میلیارد تومان وارد کشور می شود، بنابراین باید سازوکارهایی فراهم شود که بانک ها بتوانند نقدینگی خود را به وسیله آن تامین کنند. افرادی که زمینه واردات کالاهای ضروری را فراهم می کنند.

قیمت انواع روغن در بازار چقدر است؟

همچنین در این خصوص رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران با اشاره به قیمت انواع روغن در بازار اظهار داشت: روغن نباتی 5 کیلوگرم 365 هزار تومان، روغن جامد کوچک 70 هزار و 400 هزار تومان، 810 گرم روغن مایع 59 هزار و 400 روغن مایع 900 گرم سرخ کردنی 62 هزار و 500 تومان.

به گفته داود فکوری، قیمت نفت در بازار داخلی حدود 10 درصد کاهش یافته است، اما این رقم نمی‌تواند انگیزه مردم برای افزایش مصرف باشد، زیرا نفتی که امروز با این قیمت‌ها فروخته می‌شد، 5 ماه پیش 14 تا 20 هزار تومان بود، اما با این وجود. کاهش قیمت ها می تواند رضایت بخش باشد.

دیدگاهتان را بنویسید