بازار ارز هو و کور شد/ کاهش شدید تقاضا برای خرید ارز به دلیل کاهش قیمت ها


ساعت: 19:28
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910708

تهران-ایرنا-عضو شورای عالی کانون صرافان گفت: تقاضای خرید ارز در بازار وجود ندارد و افزایش قیمت کاذب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری بورس پرس ، بازار ارز در دو هفته گذشته دچار آتش سوزی شده و با افزایش قیمت همراه بوده است، هرچند کارشناسان و فعالان بازار افزایش نرخ ارز را تنها ناشی از هیجان و رفتار بازار عنوان کرده اند. برخی از دلالان

با وجود رشد نرخ ارز، تقاضا نیز افزایش یافت و صف‌هایی در مقابل صرافی‌های مجاز تشکیل شد. البته این وضعیت دوام نیاورد و با ورود بانک مرکزی برای کنترل بازار، اوضاع آرام شد و روند صعودی نرخ ارز متوقف شد.

اقدامات بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز موثر بود و باعث کاهش نرخ دلار شد و این ارز در بازار توافقی در کانال 32 هزار تومان معامله می شود. نرخ دلار در بازار آزاد (غیر رسمی) نیز از کانال 36 هزار تومان به کانال 35 هزار تومان بازگشت و امروز به نیمه پایین این کانال سقوط کرد.

کامران سلطان زاده، عضو شورای عالی کانون بورس ایران، امروز (یکشنبه) درباره وضعیت بازار ارز گفت: قیمت دلار در مبادلات بانکی رو به کاهش است و خریدار مثل این در بازار وجود ندارد. هفته گذشته

وی افزود: هفته گذشته 50 تا 100 نفر برای خرید اینترنتی ارز ثبت نام کردند. اما اکنون 5 تا 10 داوطلب در سامانه ثبت نام می کنند.

این فعال بازار ارز گفت: نرخ ارز در بازار غیررسمی افزایش یافته است اما قیمت کاذب و روانی است زیرا تقاضا برای خرید ارز در بازار وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید