تقاضا در بازار ارز به شدت کاهش یافت/ برداشت عجیب سکه معادلات را تغییر داد

تقاضا در بازار ارز به شدت کاهش یافت/ برداشت عجیب سکه معادلات را تغییر داد

روز جدید : بازار ارز در حالی از امروز فعالیت خود را آغاز کرد که اخبار دریافتی حاکی از افزایش تمایل به فروش است و خریدار زیادی در بازار وجود ندارد.

پس از انتشار خبر از سرگیری مذاکرات هسته ای برای لغو تحریم ها در دوحه از یک سو و سفر بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران از سوی دیگر، قیمت دلار به شدت کاهش یافته و بررسی ها نشان می دهد که بازار تغییر کرد..

اخبار ارزی حاکی از کاهش اندکی قیمت دلار است. به گفته دبیرکل اتحادیه صرافان، قیمت دلار در صرافی های رسمی از کانال 29 هزار تومان معامله می شود. از سوی دیگر، قیمت ارز در بازار غیررسمی در حدود 31 هزار تن است.

اگرچه قیمت دلار در صرافی های بانکی تغییر چندانی نکرده است، اما در بازار آزاد بین 500 تا 550 تن کاهش قیمت داشته است. پیش بینی این فعال صنفی نشان می دهد که روند بازار نزولی است.

تقاضا در بازار ارز به شدت کاهش یافت/ عقب نشینی عجیب سکه معادلات را تغییر داد

کامران سلطان زاده تاکید کرد: با توجه به اتفاقات هفته گذشته و تصمیم بانک مرکزی برای توافق بر سر نرخ ارز، عرضه ارز در صرافی ها افزایش یافته و مردم دیگر مانند گذشته نگران خرید ارز نیستند. «آنها می توانند از هر صرافی با قیمت بسیار مناسب ارز بخرند.

وی همچنین گفت: با بهبود شرایط با دریافت ارز و از بین رفتن جو روانی مبنی بر کمبود ارز در بازار و خبر خوش برای برجام و در عرصه سیاسی امروز، نرخ ارز کاهش یافته است. حدود 500 تا 550 جلد کاهش نرخ ارز مردم بیشتر فروشنده شدند و خریدها کاهش یافت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کاهش نرخ ارز ادامه خواهد داشت یا خیر؟ وی گفت: تقاضا و عرضه در بازار تعیین کننده نرخ ارز است و با افزایش عرضه و کاهش تقاضا در بازار، تراز عرضه و تقاضا مثبت می شود و در حالی که تقاضا کم است، نرخ ارز کاهش می یابد. .

سلطان زاده در پایان گفت: مذاکره با برجام با توجه به فضای سیاسی و روانی حاکم بر جامعه ممکن است بازار ارز را تحت تاثیر قرار دهد، اما با توجه به اینکه مذاکرات برجام بسیار طولانی بوده، ممکن است چندان موثر نباشد، اما تاثیرگذار نخواهد بود. بی اثر باش”

بازار سکه سرازیر شد

اگرچه قیمت دلار تغییر محسوسی نداشته است، اما قیمت سکه به شدت تغییر کرده است و تنها در عرض دو روز قیمت هر سکه کاهش قابل توجهی در بهار آزادی داشته است. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در اولین روز هفته 15 میلیون و 600 هزار تن بود که امروز به 14 میلیون و 700 هزار تن کاهش یافت. کاهش قیمت نزدیک به یک میلیون تومانی سکه باعث تغییر وضعیت تقاضا در این بازار شده است. صرافی ها می گویند این روزها تعداد خرد فروشان سکه افزایش یافته و خریدار زیادی در بازار وجود ندارد. کمبود خریدار بر بازار ارز نیز تاثیر گذاشت.

صرافی ها می گویند فاز بازار در شرایط فعلی مرحله انتظار است و اولین خبری که در نتیجه دور جدید مذاکرات منتشر می شود می تواند مسیر حرکت را مشخص کند. در شرایط فعلی بازار ارز خرید و فروش هیجانی وجود ندارد و بازار با سیاست صبر و انتظار، معاملات عادی و البته کم انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید