افزایش قیمت لاستیک در بازار / تقاضا برای خرید کاهش یافت

ساعت: 09:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800500

رئیس اتحادیه لاستیک فروشان لرستان گفت؛

مرادی گفت: عرضه لاستیک های داخلی کاهش یافته است. از سوی دیگر قیمت لاستیک های خارجی نیز با نرخ دلار محاسبه می شود و با افزایش قیمت دلار در این مدت، قیمت لاستیک های خارجی نیز افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکبر مرادی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: در حال حاضر شرکت های تایرسازی به دلیل افزایش قیمت لاستیک، عرضه لاستیک های داخلی خود را کاهش داده اند، بنابراین اگر تاکنون 800 حلقه لاستیک تحویل داده شده است، اکنون این میزان به 100 چرخه کاهش یافته است. از سوی دیگر قیمت لاستیک خارجی نیز با نرخ دلار محاسبه می شود و با افزایش قیمت دلار در این مدت، قیمت لاستیک خارجی نیز افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد بازار را لاستیک های خارجی تشکیل می دهد، افزود: سهم لاستیک های داخلی در بازار 40 درصد است و در حال حاضر در شرایط تحریم لاستیک های خارجی در کشورهایی مانند کره هستیم و تنها لاستیک های چینی در بازار یافت می شود. این لاستیک ها بسیار پایین هستند.

رئیس اتحادیه تایر فروشان لرستان گفت: در حال حاضر به دلیل بیماری عروق کرونر و مشکلات اقتصادی که مردم دارند، تقاضا برای لاستیک نو به شدت کاهش یافته است و اکثر مردم در صورت افزایش تقاضا از لاستیک های کهنه استفاده می کنند، قطعاً خواهیم داشت. با افزایش قیمت لاستیک مواجه هستند.

وی گفت: با توجه به کاهش عرضه لاستیک توسط شرکت ها و با نزدیک شدن به سال نو و افزایش سفرها در ایام تعطیلات قطعا شاهد افزایش قیمت لاستیک خواهیم بود.

مرادی وضعیت فعلی بازار را مناسب نبود و گفت: نوسانات نرخ ارز تاثیر زیادی بر روند قیمت تایرهای خارجی در بازار داشته است. قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است و امسال شاهد افزایش چهار برابری قیمت در بازار لاستیک هستیم به طوری که هر جفت حلقه لاستیک از 250 هزار تن به یک میلیون و 250 هزار تن رسیده و با این حال شرکت ها همچنان ناراضی هستند. و خواستار افزایش قیمت شدند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت لاستیک دولتی یک میلیون و 860 هزار تن و در بازار آزاد یک میلیون و 30 هزار تن است. در واقع به دلیل عدم تقاضا، قیمت لاستیک رایگان از لاستیک دولتی ارزان تر است. و نمایندگان مجلس آنها قیمت ها را کاهش داده اند.

رئیس اتحادیه تایر فروشان لرستان گفت: در حال حاضر مهم ترین موضوع نحوه توزیع لاستیک است چرا که برخی از استان ها به جای خرده فروشان اجناس را در شهرستان ها و استان های دیگر با قیمت بالاتر می فروشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید