احتمال افزایش قیمت هندوانه شب یلدا در یزد / تقاضا برای خرید میوه درجه یک در یزد کاهش یافت.

ساعت: 12:24
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790253

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار استان یزد گفت: در صورت تداوم صادرات قیمت هندوانه و کافی نبودن زمین های زراعی احتمالا در شب یلدا افزایش می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین مشرف در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه در حال حاضر کمبودی در بازار میوه و تره بار در استان یزد وجود ندارد، اظهار کرد: هندوانه که اگر به اندازه کافی در کشور کشت شود و در صورت کاهش صادر شود، یکی از میوه های مورد علاقه شب یلدا است. افزایش قیمت نخواهد داشت اما اگر این شرایط فراهم نباشد قیمت هندوانه در آستانه شب یلدا افزایش می یابد.

وی در خصوص انار که یکی از میوه های پرطرفدار در شب یلدا است، گفت: با توجه به اینکه کیفیت انار تولیدی امسال برای صادرات مناسب نیست، احتمالاً تقاضا نسبت به سال های گذشته کمتر خواهد بود و به همین دلیل ما شاهد هستیم. امیدوارم انار گران نشود.»

وی قیمت کنونی هندوانه در میادین میوه و تره بار یزد را بین 1500 تا 6000 تن در هر کیلوگرم عنوان و خاطرنشان کرد: قیمت انار بر اساس کیفیت آن از 7000 تا 35000 تن در هر کیلوگرم در میادین میوه و تره بار متغیر است. قیمت سیب بهشتی که از دیگر میوه های پرفروش است برای شب یلدا کیلویی 30 هزار تومان است که در مغازه های سطح شهر 30 درصد به این قیمت ها اضافه می شود.

وی در خصوص کمبود میوه درجه یک در مشرف یزد گفت: انواع میوه با کیفیت های مختلف در استان وجود دارد و کمبودی در این زمینه وجود ندارد اما قدرت خرید و تقاضا برای میوه درجه یک به شدت کاهش یافته است. میوه جات در نقاط مختلف شهر تمایلی به خرید میوه درجه یک ندارند، اما در برخی از نقاط شهر که تقاضا وجود دارد، میوه درجه یک به راحتی در دسترس مردم است و مردم می توانند میوه درجه یک بخرند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان با اشاره به ایجاد 20 نقطه میوه‌چینی زیر نظر اتحادیه در نقاط مختلف یزد گفت: امکان فروش میوه با سود کمتر وجود دارد اما در سال‌های اخیر این اقدام باعث شده است. منسوخ شده و مغازه های شهر میوه های خود را با 30 درصد سود می فروشند.

وی ادامه داد: اتحادیه برای کاهش فشار اقتصادی بر مردم مجددا این پیشنهاد را به مرکز تنظیم بازار ارائه و 44 نقطه از شهر یزد را پیشنهاد کرد. 10 درصد به ثمر می نشیند که امیدواریم همچنان فشار اقتصادی که مردم متحمل می شوند کاهش یابد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید