قیمت 5 نوع صیفی جات در یزد کاهش یافت/ با پاداش قیمت میوه ها را در یزد پایین نگه داشتیم.


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: 1301/08/18
کد خبر: 1909780

مشرف رئیس اتحادیه میوه و تره بار یزد اخبار منتشر شده مبنی بر گرانی میوه در یزد نسبت به استان های همجوار را تکذیب کرد و گفت: قیمت 5 نوع صیفی جات بین 1 تا 2 هزار تومان در یزد کاهش یافته است. امروز.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین مشرف در گفتگو با خبرنگار یزدرسا شایعه گرانی میوه در یزد را نسبت به استان های همجوار رد کرد و خاطرنشان کرد: قیمت برخی میوه ها مانند گوجه فرنگی، پیاز و سیب زمینی از هزار تومان تا دو هزار تومان است. نسبت به استان‌های دیگر ارزان‌تر است و این صحبت که قیمت میوه در یزد گران‌تر از استان‌های همجوار است، دقیق نیست.

وی با اشاره به اینکه علت گرانی انواع میوه ها یک معضل ملی و متناسب با قیمت سایر کالاها است، اظهار داشت: تقریباً اکثر میوه های مصرفی استان یزد از استان های دیگر وارد می شود و قیمت میوه ها نیز به نسبت قیمت تمام شده است. بالاتر به دلیل هزینه حمل و نقل طبیعی است که استان های دیگر وجود دارد، اما از جهات مختلف همین میوه ها در یزد ارزان تر از استان های همجوار است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار یزد گفت: هزینه حمل کالا بین 500 تا 1000 تومان بر قیمت هر کیلوگرم میوه تاثیر می گذارد و باعث افزایش قیمت میوه می شود.

وی با تاکید بر اینکه کاهش قیمت تقریبا در هیچ محصولی اتفاق نیفتاده است، خاطرنشان کرد: امروز 5 نوع لباس تابستانی در استان بین 1000 تا 2000 تومان کاهش قیمت داشته است که از فردا اعمال می شود.

مشرف با بیان اینکه با زور و تنبیه قیمت برخی از میوه ها را پایین نگه داشته ایم، گفت: خریداران میوه در یزد تاکنون برخی از محصولات را پیش خرید و مبلغی را واریز کرده اند، به همین دلیل فروشندگان دیگر نمی توانند این قیمت را دریافت کنند. آنها را برای یزد عزیز کند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار یزد درباره راه اندازی میادین میوه و تره بار در شهر یزد گفت: این میادین بسیار خوب هستند و می توانند در کنترل قیمت ها تاثیرگذار باشند اما به شرطی که توسط افراد معتمد اداره شود. اتحاد

و ادامه داد: از 6 بازاری که در شهر ساخته می شود مدیریت 2 بازار بر عهده افراد معرفی شده از سوی این انجمن است اما مدیریت 4 بازار باقی مانده بر عهده شهرداری است. و امیدواریم بتوانند کنترل های قیمتی لازم را مدیریت کنند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار یزد در پایان تصریح کرد: اتحادیه میوه و تره بار در قبال 4 بازارچه که باید توسط خود شهرداری مدیریت شود هیچ مسئولیت و پاسخگویی نخواهد داشت.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید