ایران سال گذشته 1.3 میلیارد دلار سبزیجات و صیفی جات صادر کرد


ساعت: 16:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۰
کد خبر: 1889247

وزیر جهاد کشاورزی از صادرات 4 میلیون و 500 هزار تنی محصولات سبزی و صیفی در سال گذشته خبر داد که حاصل آن یک میلیارد و 300 میلیون دلار ارزآوری بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جواد ساداتی وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت پیش بینی پذیری و واردات و صادرات بلندمدت بخش کشاورزی تاکید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در نشست قرارگاه دیپلماسی غذایی بر توسعه کشت فراسرزمینی تاکید کرد و افزود: زراعت چوب، تولید غلات، محصولات کشاورزی آب پایه و غیره. باید از محل کشت فراسرزمینی تعقیب شود.»

وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه توسعه روابط تجاری با کشورهای منطقه و جهان انجام شد و تفاهم نامه های مختلفی در حوزه بهداشت و درمان، قرنطینه، گمرک، قوانین تعرفه امضا شد. ، و غیره.

ساداتی نژاد با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته گفت: با اقدامات انجام شده در سال گذشته 4.5 میلیون تن سبزی و صیفی صادر شد که 1.3 میلیارد دلار ارزآوری حاصل شد.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: تولید محصولات کشاورزی باید صادرات محور و مطابق با استانداردهای بهداشتی روز دنیا باشد.

ساداتی نژاد در پایان تصریح کرد: در صادرات محصولات کشاورزی به دنبال قابل پیش بینی بودن هستیم و با محدودیت های لحظه ای، روزانه و ماهانه صادرات و واردات مخالفیم. در این راستا به دنبال ارائه طرح تجاری بلندمدت به صادرکنندگان و واردکنندگان از بخش کشاورزی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید