اگر بارندگی مساعد نباشد صیفی جات کشت نمی شود و در صورت نیاز از گندم روسی استفاده می کنیم.


ساعت: 14:06
تاریخ انتشار: 1400/12/24
کد خبر: 1815780

خدارحم امیری زاده گفت: اگر در اسفند و فروردین بارندگی خوبی نداشته باشیم و سدها ذخیره آب نداشته باشند؛ نه تنها برنج بلکه محصولات تابستانی نیز برداشت نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هدرهم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبرنگار رهیاب با بیان اینکه گندم استان درجه یک است، گفت: بیش از 20 استان کشور گندم خوزستان را به دلیل داشتن گلوتن و پروتئین بالاتر با گندم استانی مخلوط می کنند. است.

وی افزود: مصرف بی رویه خوزستان و همچنین گندم وارداتی از بنادر به سایر استان ها ارسال می شود و در صورت نیاز از گندم روسی برای مخلوط کردن استفاده می کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ذخایر گندم استان تا پایان سال در انبارها موجود بوده و گاه تا اردیبهشت ماه مورد استفاده قرار می گیرد.

امیری زاده درباره کیفیت نان نیز گفت: بخشی از کیفیت نان مربوط به گندم است اما مشکلات دیگری نیز وجود دارد که متاسفانه از سوی برخی نانوایان رعایت نمی شود.

وی ادامه داد: نظارت بر کیفیت نان بر عهده اداره غله و خدمات بازرگانی استان است و برنامه ریزی برای افزایش نظارت ها انجام شده است همچنین نانوایی ها باید از نظر بهداشتی و فنی ساماندهی شوند و اجازه ندهیم نانوایی ها از کارگران غیر ماهر استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: در حالی که تجهیزات نانوایی و شرایط بهداشتی نیز برای کیفیت نان و تولید نان باکیفیت موثر است، همه این موارد رعایت شده است.

امیری زاده همچنین به کاهش بارندگی در سال جاری اشاره کرد و گفت: در صورت عدم بارندگی مناسب در اسفند و فروردین، سدها نیز ذخیره آب ندارند. نه تنها برنج بلکه صیفی جات نیز ساخته نمی شود.

وی همچنین به طرح احیای 800 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان اشاره کرد و گفت: در نظر داریم در بودجه 1401 اعتباری برای اجرای فاز دوم اختصاص دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: در گذشته این طرح توسط موسسه جهاد نصر اجرا می شد، زیرا می توانست از طریق اعتبارات دولتی این طرح را اجرا کند اما با اعتبارات دولتی ممکن است این طرح برای آینده اجرا نشود. 20 سال.”

امیری زاده ادامه داد: اما اکنون از نظر زمانی امکان تغییر پیمانکار و معرفی چند پیمانکار جدید وجود دارد که پروژه را به صورت مالی اجرا می کنند و هر شرکتی بین 70 تا 80 هزار هکتار قرارداد می بندد و سود آن به روز می شود. دولت به مرور زمان «خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید