تاثیر کود استاندارد بر افزایش صیفی جات و صیفی جات ثابت شد/ کشاورزان باید تغذیه مناسب محصولات را در اولویت قرار دهند.


ساعت: 15:42
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879272

معاون تولید محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی البرز:

محمد تاج الدینی گفت: کشاورزان باید به سمت تغذیه مناسب محصولات روی بیاورند زیرا استفاده از کودهای استاندارد خاک به حفظ خاک و میکروارگانیسم های آن کمک می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکمحمد تاج الدینی معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان البرز در حاشیه آموزش، گسترش و معرفی سبد کود برای شرکت نگهداری استان در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال معرفی تولیدکنندگان کودهای استاندارد برای استفاده در فرهنگ هستیم. “

تاج الدینی افزود: تغذیه جایگاه ویژه ای در تولید محصولات کشاورزی و باغی دارد که نیازمند توجه بیشتر است، تاثیر تغذیه مناسب در افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی و اهمیت این معضل مشخص است. در محصولات اصلی بسیاری از ما می دانیم خاص است.

وی بیان کرد: با توجه به توجه دولت به قیمت محصولات کشاورزی، کشاورزان نیز باید به سمت تغذیه مناسب محصولات روی بیاورند زیرا استفاده از کودهای استاندارد خاک به حفظ خاک و میکروارگانیسم های آن کمک می کند.

تاج الدینی گفت: کودهای استاندارد با تقویت خاک و جبران کمبود عناصر در آن باعث افزایش عملکرد خاک و تولید سالم می شود. در نتیجه محصولات شرکت های فعال در زمینه تولید کود توسط جهاد کشاورزی بررسی و با مدیریت گسترش مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: در کشاورزی دانش بنیان فناوری کود، کیفیت و زمان مصرف مهم است و اگر کشاورزی این شرایط را فراهم کند افزایش عملکرد مشخصی دارد اما تاثیر آن در محصولات مختلف متفاوت است. البته کشاورزان به صیفی جات و سبزی اعتقاد دارند «درصدها رسیده است.

معاونت زراعی سازمان جهاد کشاورزی البرز در خاتمه خاطرنشان کرد: در مورد استفاده از این کودها در گلخانه باید رفتار کشاورز تخصصی تر باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید