استیضاح ۹ وزیر پای میز هیات رئیسه/تیم اقتصادی دولت باید هماهنگ عمل کند.

استیضاح ۹ وزیر پای میز هیات رئیسه/تیم اقتصادی دولت باید هماهنگ عمل کند.

اردبیل – نایب رئیس شورای اسلامی گفت: استیضاح حق قانونی مجلس است و در این زمینه استیضاح 9 وزیر با امضای حداقل 10 نماینده مجلس روی میز هیأت رئیسه گذاشته شده است.

علی نیکزاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس ماده قانونی دولت باید خردادماه امسال برنامه هفتم توسعه را به مجلس ارائه می کرد و با توجه به اظهارنظر رئیس جمهور منتظر سیاست های کلی نظام بود تا تا شهریور اعلام شود

وی به تاخیر چند ماهه در ارائه برنامه هفتم توسعه از سوی دولت اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه هفتم توسعه باید واقع بینانه و مشکل محور تهیه می شد، تمدید ششم تمدید شد و امیدواریم این برنامه به مجلس ارسال شود. برای تصویب نهایی در ابتدای سال آینده.

کمیته تلفیق و نمایندگان به سرعت در حال تهیه لایحه 1402 مجلس هستند

نایب رئیس شورای اسلامی به مناسبت تقدیم لایحه بودجه 1402 خاطرنشان کرد: با اینکه دیر است، دولت لایحه بودجه را دو روز پیش در مجلس ارائه کرد و تا پایان اسفندماه برای تصویب نهایی فرصت داریم. .

نیکزاد گفت: با انتصاب رئیس کمیته تلفیق در روزهای آینده و تشکیل سه جلسه کمیته و جمع بندی نظرات نمایندگان امیدواریم لایحه بودجه برای بررسی صحن علنی آماده شود. انجمن.

وی ادامه داد: دو نماینده استان سیدکاظم موسوی و محمود عباس زاده مشقینی در کمیته تلفیق حضور دارند و امیدواریم با برگزاری جلسات فشرده کمیته در نیمه اسفندماه این لایحه به تصویب نهایی مجلس برسد.

آزادسازی 800 میلیارد تومان اعتبار ملی پروژه های پیشران اردبیل

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در شورای اسلامی کل بودجه سال آینده را یک هزار و 984 میلیارد تومان اعلام کرد و تصریح کرد: عمده این منابع از محل فروش نفت، مالیات، انتشار اوراق قرضه و فروش دارایی های دولتی که بخش بزرگی از این منابع صرف هزینه های جاری می شود.

نیکزاد اعتبارات عمرانی سال آینده را یک هزار و 382 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 666 میلیارد تومان منابع در تبصره 14 تامین می شود که بیشتر آن صرف پرداخت یارانه می شود.

وی با بیان اینکه بودجه شرکت ها در لایحه 1402 397 هزار است، افزود: کل بودجه سال آینده 5 هزار و 261 هزار میلیارد تومان است.

نایب رئیس شورای اسلامی ادامه داد: برای پروژه های مهم و محرک استان از جمله خط ریلی اردبیل 1000 میلیارد تومان، پل سد هدآفرین 200 میلیارد تومان، محور اردبیل-سرخم 200 میلیارد تومان و گذر حیران 200 میلیارد تومان برای فاضلاب اردبیل و گرمی و مجتمع 200 میلیارد تومانی فرهنگی هنری محسوب می شود.

نیکزاد درباره استفاده از ظرفیت پالایش نفت گفت: 1700 میلیارد تومان منابع برای استان از این محل پیش بینی می شود که با ضمانت بانک امل برای طرح های راه آهن، توسعه راه، آبرسانی و حمایت از طرح های تولیدی توزیع می شود.

وی تصریح کرد: تنها 10 تا 15 درصد اعتبارات و منابع کشور به صورت استانی و مابقی از طریق وزارتخانه ها و در سطح کشوری تخصیص می یابد و انتظار می رود مسئولان استانی در این زمینه تلاش مضاعفی داشته باشند تا شاهد جذب حداکثری باشیم. وام.

تغییر روزانه قیمت ها مردم را نگران کرد

نایب رئیس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خط ریلی اردبیل – میانه باید پس از تکمیل به خط ریلی آذربایجان – روسیه متصل شود و شاهد تاکید مسئولان کشور برای اتصال این کریدور اصلی هستیم.

نیکزاد پایش هفتگی پیشرفت خط ریلی اردبیل – میانه به طول 187 کیلومتر را یادآور شد و گفت: در این مسیر سخت و پیچیده 25 کیلومتر تونل، چهار کیلومتر پل و سه کیلومتر گالری وجود دارد و تلاش می شود. در حال انجام است تا این پروژه در سال آینده آماده بهره برداری شود.

وی از افزایش 10 پرواز به فرودگاه اردبیل در سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر 54 پرواز بین اردبیل – تهران دایر است و امیدواریم 10 پرواز جدید عمدتاً در اوایل صبح و اواخر شب به این تعداد اضافه شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در شورای اسلامی به قوانین مصوب مجلس برای حمایت از اشتغال و معیشت مردم اشاره کرد و گفت: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، فروشگاه تک مرحله ای، تسهیل در صدور مجوز. کمک به کسب‌وکار، موانع تولید دانش‌بنیان و حمایت‌ها از جمله توصیه‌های مهم است.

نیکزاد افزود: مجلس همچنان با پرداخت تسهیلات تبصره 18 حمایت از تولید و تولید ثروت را از کارآفرینان حمایت می کند و امیدواریم با پرداخت تسهیلات رکود و بی نظمی در اشتغال و تولید مسکن برطرف شود.

پرداخت 10 درصد از وجوه صندوق حمایت از اشتغال کشور

وی مجوز مقام معظم رهبری برای پرداخت 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی برای حمایت از اشتغال را یادآور شد و اظهار داشت: این منابع در قالب تملک دارایی و تبصره 18 پرداخت می شود.

نایب رئیس شورای اسلامی لزوم تلاش بیشتر وزرای دولت سیزدهم برای حل مشکلات مردم در حوزه های مختلف را یادآور شد و گفت: استیضاح 9 وزیر با امضای رئیس جمهور روی میز هیئت رئیسه است. حداقل 10 نماینده، اما تلاش می کنیم با همکاری و تعامل فراتر از آن برویم، مشکلات را با دولت حل کنیم.

نیکزاد گفت: توسعه عدالت اجتماعی با رونق تولید و تولید ثروت بسیار مهم و اساسی است اما به نظر می رسد تیم اقتصادی دولت باید با قوت بیشتری عمل کند تا مردم شاهد تغییرات روزانه قیمت ها در بازار نباشند.

وی همکاری مجلس با دولت برای حل مشکلات اشتغال، مسکن و معیشت مردم را یادآور شد و خاطرنشان کرد: این تضییع حق مردم است که شاهد مازاد تولید گوشت مرغ در این کشور و آینده باشیم. روز کمبود مرغ و غیره وجود دارد. عناصر.

نایب رئیس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات غیرعلنی مجلس با وزرا و مسئولان کشوری به منظور اصلاح شرایط سخت اقتصادی تصریح کرد: هر چند مجلس مشکلات را به صورت شفاف و شفاف با مردم در میان می گذارد. از این رو هدف از این جلسات خصوصی ردیابی مشکلات و بیان مشکلات است و انتظار داریم که شاهد یاس و ناامیدی بیش از این در جامعه نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید