اسکوچیچ باید پوست کلفت باشد/ سرمربی تیم ملی به صداهای اطراف توجهی نداشته باشد


ساعت: 17:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۷
کد خبر: 1876597

سرمربی سابق تیم ملی گفت: اسکوچیچ باید پوست کلفت باشد، محکم بایستد و تلاش کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ افشین گتبی سرمربی سابق تیم ملی فوتبال و باشگاه پرسپولیس درباره بازی های دوستانه و شکست تیم ملی مقابل الجزایر گفت: احساس می کنم برد و باخت در یک بازی دوستانه مهم نیست. مهم تجربه ای است که بازیکنان در یک بازی دوستانه به دست می آورند. مقابل الجزایر خوب بازی نکردیم و نتیجه خوبی هم نگرفتیم. ساختار فردی و تمرکز بازیکنان اصلا خوب نبود. این دیدار برای مربی، کادر فنی و بازیکنان حائز اهمیت بود چرا که آنها پس از طی مسافتی طولانی موفق به انجام یک مسابقه شدند.

وی ادامه داد: باید منطقی و آرام عمل کنیم و به فکر باشیم. تلاش می کنیم تا 5 ماه باقی مانده از مربی، تدارکات و بازیکنان حمایت کنیم.

سرمربی سابق تیم ملی ایران گفت: دفاع ایران از خط حمله شروع می شود و بازیکنان هجومی ما باید خیلی نزدیک به هم بازی کنند و سعی کنند فضای بازی را بسته کنند. در این شرایط بازیکنان حریف به سختی می توانند توپ را به خط هافبک و هافبک ها بیاورند. نکته مهم دیگر این است که وقتی توپ به پشت خط حمله یا هافبک می رسد، همه بازیکنان باید فاصله ها را کم کنند و اصلاً به حریف فضا ندهند.

کوتبی تاکید کرد: ببینید تیم ملی آمریکا بازی های دوستانه سختی انجام داد، تیم ملی انگلیس با آلمان و ایتالیا بازی کرد و تیم ملی ولز دو بار با هلند بازی کرد و متاسفانه نتوانستیم بازی دوستانه انجام دهیم. در این راه بسیار مهم ما فقط توانستیم با تیم دوم الجزایر بازی کنیم.

وی ادامه داد: دیگر نمی توان در مورد آن صحبت کرد زیرا به گذشته مربوط می شود. ما باید به آینده نگاه کنیم. قبل از جام جهانی می توانیم 2 بازی دوستانه داشته باشیم. باید تلاش کنیم تا بازی های خوبی را با تیم های قدرتمند انجام دهیم تا نقاط ضعف خود را نشان دهیم.

سرمربی اسبق تیم ملی ایران خطاب به اردوی قطر گفت: وقتی کار سخت است باید آنچه از دستتان بر می آید انجام دهید. بعد از لغو بازی با کانادا، همه خوب کار کردند تا حداقل یک اردو و یک بازی دوستانه برگزار شود.

وی ادامه داد: می دانستیم تیم ملی ایران به جام جهانی می رود و می توانستیم خیلی زودتر این مسائل را حل کنیم. می توانستیم بازی های دوستانه و اردوهای بهتری انجام دهیم. من فکر می کنم قطر خانه دوم بازیکنان ما است. فکر می کنم اردوی قطر و بازی دوستانه برای ما مناسب بود.

قطبی در خصوص دمای هوای قطر گفت: وقتی چند گزینه دارید می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید اما وقتی یکی گزینه است باید همان گزینه را انتخاب کنید.

او که در برنامه ورزشگاه صحبت می کرد، در نهایت به اسکوچیچ پیشنهاد کرد: آنها باید پوست کلفت باشند. آنها باید محکم بایستند و سخت کار کنند. او نباید به صداهای اطراف توجه کند، زیرا اگر تمرکز خود را از دست بدهد، موفق نمی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید