موقعیت سفید در اطراف تیم ملی؛ اسکوچیچ از حضور در جام جهانی مطمئن شد!


ساعت: 10:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1876978

نتیجه جلسه سرمربی و سرپرست؛ مذاکره و تمدید قرارداد دستیاران، پرداخت پاداش و بخشودگی مدافع تیم ملی

پس از دیدار مفصل دراگان اسکوچیچ و میرصاد ماجدی، آرامش پیرامون تیم ملی برقرار شده و هیچ مانعی برای ادامه همکاری با سرمربی کروات تا جام جهانی وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از اردوی شیوای تیم ملی در قطر که با حجم کم و شکست ملی پوشان مقابل الجزایر به پایان رسید، حواشی زیادی پیرامون ملی پوشان شکل گرفت که مهم ترین آن تغییر کادر فنی بود. حتی صحبت از بازگشت کارلوس کی روش، سرمربی سابق تیم ملی پرتغال نیز شد و برخی معتقد بودند که تغییر روی نیمکت تیم ملی قطعی است. اما اتفاقات پیرامون تیم ملی ثابت می کند که آرامش و ثبات در تیم ملی برقرار شده و پروژه تغییرات در تیم ملی مردود شده است.

اولین اتفاقی که در این شرایط افتاد، دیدار دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی با میرصاد ماجدی سرمربی تیم ملی بود که در پایان هفته گذشته برگزار شد.

دیدار میرشاد مجیدی با دراگان اسکوچیچ اگرچه به گفته برخی با جنجال و داد و فریاد همراه بود اما ظاهرا این جنجال خروجی خوبی داشت! پیش از این فدراسیون فوتبال این خبر را تکذیب کرد و اعلام کرد که دیدار ماجدی و اسکوچیچ در فضایی آرام و دوستانه صورت گرفته و در برنامه های تیم ملی برای جام جهانی تجدید نظر شده است.

به دنبال این تکذیب، اتفاقات پیرامون تیم ملی ثابت می کند که شرایط در تیم ملی تثبیت شده و حواشی موجود به نقطه پایانی رسیده است.

امضای قرارداد با دستیاران خارجی اسکوچیچ و شروع پرداخت پاداش های معوقه بازیکنان به طور همزمان کارکنان را از فکر ادامه همکاری رها می کند و تا حدودی به شایعات تغییر سرمربی پایان می دهد.

بر اساس توافقات صورت گرفته بین رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی، قرارداد ماریو تات و ملادن زنگانیر، دستیاران کروات اسکوچیچ در ابتدا به طور رسمی تا پایان جام جهانی تمدید شد تا تکلیف دو تیم کرواسی مشخص شود. دستیاران اصلی همچنین مراحل اداری عقد قرارداد کرونوسلاو راندولیچ، دیگر دستیار خارجی اسکوچیچ که به تازگی به تیم ملی اضافه شده است، در دپارتمان تیم های ملی انجام شد و شب گذشته قرارداد با کرونوسلاو راندولیچ، دستیار جدید اسکوچیچ منعقد شد، بنابراین تیم ملی مربی می تواند با هموطنان خود احساس راحتی کند.

از سوی دیگر، قرار است در هفته جاری تمدید قرارداد دستیاران اسکاچ ایرانی مانند وحید هاشمیان، علی عسگر گوربنعلی پور و مهرداد حنبان که به دلیل تغییرات در اردوی بعد از قطر فدراسیون فوتبال به تعویق افتاده بودند، نهایی شود. بدون شک اسکوچیچ تا امضای نهایی این قراردادها با دستیارانش احساس راحتی نخواهد کرد. اما آنچه امروز در فدراسیون فوتبال تعبیر می شود چیزی جز لغو تغییرات کادرفنی نیست. همه اینها به وضوح تمایل فدراسیون فوتبال به ادامه همکاری با کادر فعلی را نشان می دهد، در غیر این صورت اگر آنها بخواهند همکاری را قطع کنند، بعید است که با امضای قراردادهای جدید به مشکل بیشتری برسند.

در چند روز اخیر هجمه های زیادی به فدراسیون فوتبال برای تغییر تیم ملی صورت گرفته است، اما تمدید قرارداد دستیاران اسکوچیچ توسط میرشاد ماجدی نشان می دهد تصمیمی برای تغییر وجود ندارد و به شایعات تغییر پایان داده است.


* پرداخت پاداش به کادر فنی

وزیر ورزش و جوانان درست پیش از بازی دوستانه با الجزایر در اردوی پرحرف قطر در اردوی تیم ملی حضور یافت و همزمان با قول مساعد برای حل مشکلات تیم ملی، پاداش معوقه تیم ملی را دریافت کرد. 3 بازی قبلی مقدماتی جام جهانی به تیم ملی منتقل شد. این جایزه اما برخلاف انتظار آنها حواشی عجیبی را به همراه داشت چرا که در اقدامی جنجالی FF فقط به بازیکنان پاداش پرداخت می کند و کادر فنی دستمزدی دریافت نمی کند. اتفاقی که به خودی خود یک برد بزرگ بود و شایعات زیادی را به همراه داشت.

تلاش فدراسیون فوتبال برای پایان دادن به تشنج ایجاد شده در تیم ملی و روند پرداخت حقوق کادرفنی، پزشکی و پشتیبانی تیم ملی نیز کلید خورده است.

در دیدار اخیر میرصاد مجیدی و دراگان اسکوچیچ، آنها در مورد این موضوع صحبت کردند و قول دادند که مابقی حقوق خود را به زودی پرداخت کنند. ظاهراً فدراسیون فوتبال قصد دارد نحوه پرداخت پاداش ها را تغییر دهد تا حقوق کادر پزشکی عادلانه تر شود و از محل پاداش ها از تیم ملی حمایت شود.


* تلاش برای بخشیدن دوباره کنعانیان

در پی اتفاقاتی که زمستان سال گذشته برای مدافع تیم ملی رخ داد و به پرونده اتوبوس دروازه معروف شد، فدراسیون فوتبال این پرونده را به محمدحسین کنعانی زادگان تحویل قوه قضائیه کرد و در نهایت این بازیکن از همراهی تیم ملی در دو دیدار محروم شد. این حکم به دلیل محرومیت مدافع تیم ملی از دو دیدار تیم ملی طی همین تصمیم در کمیسیون استیناف نیز تصویب شد. البته با وساطت اسکوچیچ و استیل مقرر شد کنعانی ها حق داشته باشند ایران را در دیدار با کره جنوبی و لبنان همراهی کنند و در عوض دو بازی دوستانه را محروم کنند.

یکی از جلسات تعلیق کنعانی ها در دیدار تدارکاتی مقابل الجزایر برگزار شد اما همچنان پابرجاست و در صورت تغییر شرایط، اولین دیدار تدارکاتی ایران در شهریورماه را از دست خواهد داد، بنابراین کادرفنی تیم ملی جدی است. تلاش برای حل این مشکل

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید