اسکوچیچ تصمیم مهمی برای تیم ملی است

اسکوچیچ تصمیم مهمی برای تیم ملی است

در نهایت فدراسیون جهانی فیفا دستورالعمل لیست تیم های شرکت کننده در جام جهانی فوتبال 2022 قطر را اعلام کرد. بر این اساس تیم ها باید لیست 30 نفره خود از 4 دروازه بان و 26 بازیکن را برای حضور در جام جهانی یک ماه قبل از افتتاحیه یعنی. 28 اکتبر 1401
همچنین آنها موظفند ترکیب 23 نفره خود را برای روز مسابقه اعلام کنند و تا 75 دقیقه قبل از شروع مسابقه ترکیب 11 نفره خود را اعلام کنند. بسته به وضعیت بیماری کووید، تیم‌ها می‌توانند در صورت وجود تاج در لیست بازیکنان خود، بازیکنان جدیدی را جایگزین کنند.
این موضوع بدون شک به نفع همه تیم ها از جمله تیم ملی فوتبال ایران خواهد بود. دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی که همیشه دغدغه انتخاب بازیکنان مقدماتی جام جهانی را داشته و با تعدادی بازیکن شایسته روبرو بوده است، به راحتی می تواند بازیکنان مورد نظر خود را انتخاب کند.
با توجه به اینکه اکثریت بازیکنان تیم ملی در اردوهای گذشته لژیونرهای فوتبال کشورمان بودند، لیست سه نفره می تواند امیدهای زیادی را در بین بازیکنان شاغل در لیگ کشور توجیه کند. ضمن اینکه بیست و دومین دوره لیگ برتر قبل از جام جهانی قطر آغاز می شود و بازیکنان امید زیادی دارند که با درخشش در تیم های خونه به خونه شانس بیشتری برای جلب توجه و تثبیت در کادر فنی داشته باشند.
از طرفی اسکوچیچ در انتخاب لیست مورد نظر بازتر خواهد بود. در حالی که به استثنای یکی دو پست، سایر پست ها بسیار نزدیک به هم هستند، حالا سرمربی تیم ملی این فرصت را دارد که بازیکنان بیشتری را به قطر بیاورد تا آسیب دیدگی تاثیر بسزایی در عملکرد کلی تیم داشته باشد. تیم ملی نه، دستش برای انتخاب سیستم و تیم بازتر است و می تواند برنامه های تاکتیکی مختلف خود را راحت تر دنبال کند.

دیدگاهتان را بنویسید