اسکوچیچ تصمیم مهمی برای ترکیب تیم ملی است

اسکوچیچ تصمیم مهمی برای ترکیب تیم ملی است

برخی پیش بینی می کردند اسکوچیچ به دلیل غیبت مهدی طارمی رویکرد خود را به لبنان تغییر دهد و تیم ملی را با مهاجم و 1-3-2-4 یا 3-3-4 به میدان بفرستد. به خصوص زمانی که سردار آزمون نشان داد در خط حمله تیم ملی بیشترین هماهنگی را با مهدی طارمی دارد. اما اسکوچیچ نشان داده که چه در تیم ملی و چه در تیم های باشگاهی در بازی با یک مهاجم در اوج مهارت چندانی ندارد و بیشتر به حمله فکر می کند تا دفاع. کارنامه او در تیم ملی هم همین را نشان می دهد. 10 برد در 11 مسابقه.

نکته دیگری که ما را به این نتیجه می رساند که بعید است تیم ملی مقابل لبنان با مهاجم بازی کند، حضور 4 مهاجم با کیفیت به جز سردار آزمون در اردوی تیم ملی است که هر کدام می توانند زوج خوبی برای تیم ملی باشند. مهاجم زنیت مهاجمانی که در فصل های اخیر روزهای خوبی را در تیم های باشگاهی خود داشته اند. کریم انصاری فرد – کاوه رضایی – مهدی قائدی – الهیار صیادمنس.

اسکوچیچ کاملا مخالف این است که تیم ملی در منطقه سوم دفاعی مقابل لبنان جمع شود و پس از گرفتن توپ، حملات سریعی را برای رسیدن به دروازه برنامه ریزی کند و در نهایت با یک مهاجم در بالای صفحه بازی کند. بهترین دفاع حمله است یکی از ایده های اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران است که امیدوار است در شهر صیدا و در دیدار مقابل لبنان کار کند.

دیدار 20 ایران و لبنان لبنان در شهر صیدا بدون حضور تماشاگر برگزار می شود. پس از این دیدار تیم ملی تا 25 آبان برای بازی مقابل سوریه با خیال راحت به میدان می رود. کسب 6 امتیاز از این دو دیدار، ایران را در صدر جدول گروه A نگه می دارد و حتی ممکن است شانس ایران برای صعود به جام جهانی را نیز ثبت کند.

دیدگاهتان را بنویسید