تصمیم اسکوچیچ برای تشکیل تیم ملی ایران

تصمیم اسکوچیچ برای تشکیل تیم ملی ایران

تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 15:30 به وقت تهران در ورزشگاه سئول به مصاف تیم ملی کره جنوبی می رود. این مسابقه نبرد دانشجویی اسکوچیچ برای رهبری در برابر رقیب دیرینه خواهد بود. ایران با 22 امتیاز در صدر جدول گروه قرار دارد و کره با 20 امتیاز در تلاش است تا با کسب 3 امتیاز این بازی خانگی بالاتر از تیم ملی کشورمان قرار گیرد.

اما ایران امروز کار بسیار سختی برای رویارویی با کره دارد چرا که به غیر از علیرضا جهانبخش که کاپیتان این تیم و گلزن ایران در این دیدار بود، سامان کودوس و مهدی طارمی نیز از تاج رنج بردند و حتی در جدول هم حضور ندارند. اردوی تیم ملی غیبت صادق محرمی و سعید عزت اللهی نیز باعث شد تا 5 تعویض اجباری در تیم ملی به دلیل جدایی صورت گیرد.

امیر عابدزاده همچنان درون دروازه ایران خواهد بود. او این روزها در ترکیب اصلی تیمش در اسپانیا بازی می کند و گزینه مطمئن تری نسبت به بیرانوند است که مدت هاست از دروازه بوآویستا دور بوده است.

در خط دفاعی از مجروح خلیل زاده خبری نیست و کنعانی ها زوج جدیدی را در کنار خود می بینند. سید مجید حسینی با وجود فاصله گرفتن از فرم بسیار خوب گذشته، همچنان مدافعی قابل اعتماد به حساب می آید.

در سمت راست خط دفاعی به جای صادق محرمی، به نظر می رسد دانیال اسماعیلی فر برای اولین بار به عنوان بازیکن ثابت به میدان برود و در جناح مقابل نورافکن نسبت به میلاد محمدی شانس بیشتری برای حضور داشته باشد.

امروز غایبان زیادی در خط میانی وجود خواهد داشت. جهانبخش، عزت اللهی و کودوس در دیدار مقابل کره حضور ندارند تا ملی پوشان با ترکیب نورالهی، امیری، گلی زاده و احتمالا احسان حاج صفی در این خط به میدان بروند.

زوج هجومی ایران در غیاب مهدی طارمی در این دیدار از ترکیب سردار آزمون و الهیار صیادمنس تشکیل خواهند شد. این اولین حضور منظم او در مقدماتی جام جهانی خواهد بود. با این حال به احتمال زیاد کریم انصاری فرد در خط حمله ایران حضور خواهد داشت.

ترکیب احتمالی ایران مقابل کره:

امیر عابدزاده، محمدحسین کنعانی زادگان، مجید حسینی، دانیال اسماعیلی فر، امید نورافکن، احمد نورالهی، احسان حاج صفی، علی گلی زاده، وحید امیری، علایار صیادمنس و سردار آزمون

دیدگاهتان را بنویسید