اسکوچیچ چگونه تیم ملی را تشکیل داد؟

216431 797 خبر خاکستری

این پیروزی پس از شکست دو بر صفر مقابل کره جنوبی برای تیم ملی مهم است. این برد نه تنها به ایران فرصت بازگشت به صدر جدول را می دهد، بلکه در دیدار رده بندی به پایان می رسد و پایان خوبی برای دراگان اسکوچیچ و شاگردانش خواهد بود. تیمی که زودتر از بسیاری از تیم های دیگر بلیت دوحه را دریافت کرد. در زمانی که مارک ویلموتس کار را برای اسکاچ و تیمش سخت می کرد.

همانطور که بازی ایران مقابل کره جنوبی تشریفاتی نبود، به نظر می رسد بازی تیم ملی مقابل لبنان نیز تشریفاتی نیست، زیرا ایران مصمم به پیروزی در این دیدار است و از طرفی لبنانی ها نیز اعلام کردند که به دنبال بازی جوانمردانه هستند. علیه ایران بنابراین می توان پیش بینی کرد که این دیدار سختی برای هر دو تیم خواهد بود.

تیم ملی در این دیدار چگونه بازی خواهد کرد؟ سیستم مهم نیست در فوتبال امروزی فاصله ها مهمتر از نحوه بازی ماست. با بازگشت چند بازیکن مصدوم به اردوی تیم ملی، جایگاه ایران در دیدار مقابل لبنان به مراتب بهتر از دیدار با کره جنوبی خواهد بود. علاوه بر این، این بازی تماشاگران خواهد داشت.

از خط دروازه شروع می کنیم. اسکوچیچ از علیرضا بیرانوند به امیر عابدزاده رسید و حالا اگر به اشتباه از امیر عابدزاده بگذرد، مرد شماره یک تیم ملی همیشه می ترسد که به اشتباه جایگاهش را در تیم ملی از دست بدهد و این استرس بدون شک برایش خوب نخواهد بود. یکی از دروازه بان های تیم ملی. امیر عابدزاده یا علیرضا بیرانوند؟ اسکوچیچ اگر بخواهد مثل یک مربی اروپایی رفتار کند، دوباره امیر عابدزاده را بازی می دهد تا ثابت کند اشتباها دروازه بان شماره یک خود را رها نمی کند. در غیر این صورت علیرضا به تیم ملی بازمی گردد. ضمن اینکه این دروازه بان هم به اشتباه جای خود را در تیم ملی از دست داد.

در خط دفاعی بازگشت صادق محرمی به پست دفاع راست خبر خوبی برای تیم ملی است. در قلب خط دفاعی به راحتی می توان دیدار محمدحسین کنعانی زادگان و مجید حسینی را پیش بینی کرد چرا که شجاع خلیل زاده به دلیل مصدومیت اردوی تیم ملی را ترک کرد. امید نورافکن یکی از بازیکنان مورد علاقه اسکوچیچ است که قرار است این بار در پست تخصصی بازی کند. یعنی دفاع چپ و در این صورت میلاد محمدی دوباره نیمکت نشین می شود.

ترکیب احتمالی تیم ملی برای بازی در لبنان

بازی سعید عزت الهی و احمد نورالهی در مقابل خط دفاعی باعث تقویت تیم ملی هم در فاز دفاعی و هم در فاز هجومی می شود چرا که احمد نورالهی هافبکی است که دوست دارد پیشرفت کند و گل بزند. سعید نیز مانند صادق محرمی برای این دیدار به اردوی تیم ملی بازخواهد گشت. بازگشت بازیکنان اصلی تیم ملی به این دو بازیکن ختم نمی شود. کاپیتان به تیم ملی بازمی گردد علیرضا جهانبخش. او و علی گلی زاده دو هافبک تیم ملی خواهند بود. ملی پوشان در این دیدار کمی تهاجمی تر از دیدار قبل بازی خواهند کرد چرا که لبنان از نظر فنی در حد کره کره نیست و از سوی دیگر تیم ملی به دنبال این است که این دیدار را با پیروزی خوب به پایان برساند.

سردار آزمون در راس خط حمله تیم ملی. این محتمل ترین تصمیم اسکوچیچ برای فاز تهاجمی است. اسکوچیچ در گذشته در غیاب سردار آزمون و مهدی طارمی هرگز با دو مهاجم تیم ملی را به چالش نکشیده است. این بار مهدی طارمی نیست. آیا اسکوچیچ نظر خود را تغییر می دهد؟ وحید امیری پشت سردار آزمون. به عنوان بازی ساز یا مهاجم دوم یا هر عنوان دیگری. این احتمالا نسخه نهایی اسکوچیچ از خط حمله خواهد بود. البته این یک پیش بینی است. او وحید امیری در بازی های قبلی نشان داده که در نیمه دوم بازیکن خوبی است. او و علیرضا جهانبخش می توانند مدام در طول مسابقه جای خود را عوض کنند. اسکاچ قبلا این روش را در یکی از بازی ها آزمایش کرده بود که به خوبی جواب داد. البته وحید امیری امروز به دلیل مصدومیت به صورت انفرادی تمرین می کند و حضورش در ترکیب ثابت در هاله ای از ابهام قرار دارد. او ممکن است امروز با تیم تمرین نکرده باشد زیرا می خواهد فردا با استراحت بیشتر و بهبودی مصدومیت در تیم ملی حضور داشته باشد. در هر صورت ممکن است در غیاب امیری تیم ملی با دو مهاجم بازی کند یا بازیکن دیگری نقش وحید امیری را بازی کند. مثلا مهدی ترابی. در اردوی تیم ملی مهاجمان کافی برای بازی با دو مهاجم وجود دارد. کریم انصاری فرد، الهیار صیادمنس و دیگران. سامان کودوس اگر در اردوی تیم ملی بود اسکوچیچ چندان نگران این پست نبود. یا مهدی قاعده. اما هیچکدام در اردوی تیم ملی نیستند.

از خط دروازه تا خط حمله؛ اسکوچیچ به اندازه کافی بازیکن جایگزین دارد و در طول مسابقه می تواند با خواندن بازی و انجام تعویض های به موقع شرایط را به نفع ایران تغییر دهد. 4-1-4-1 یا 1-3-2-4؟ ما تکرار میکنیم. اینها مهم نیست روش های موجود در بازی منجر به پیروزی یا شکست نمی شود. بازی در زمین و فاصله بین بازیکنان به برتری تیم رای می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید