اصرار آمریکا بر ادامه تحریم ها علیه مردم سوریه به بهانه های واهی

در همین حال بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت که کشورش هرگونه استفاده از سلاح های شیمیایی توسط هر کشور، در هر زمان، مکان و تحت هر شرایطی را به شدت محکوم می کند.

وزارت خارجه سوریه در صفحه رسمی خود در فیس بوک نوشت که صباگ از برخی تلاش ها برای تضعیف همکاری دمشق با سازمان منع تسلیحات شیمیایی ابراز تاسف کرد.

مجید تهط روانچی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد نیز تاکید کرد که بسیاری از تروریست های مستقر در سوریه باید به دلیل استفاده از مواد شیمیایی در جریان درگیری های این کشور محاکمه شوند.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: ما بار دیگر بر حمایت کامل خود از دستیابی به اهداف کنوانسیون سلاح های شیمیایی از طریق اجرای کامل، مؤثر و بدون تبعیض آن تاکید می کنیم و قویاً بر جهانی بودن این معاهده تاکید می کنیم.

ریچارد میلز، معاون سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد، می گوید که دولت بشار اسد و حامیان وی، از جمله روسیه، که تلاش کردند از سوریه در برابر تحقیقات محافظت کنند، باید بدانند که ایالات متحده به استفاده از همه ابزارهای موجود ادامه خواهد داد. از جمله تحریم برای پاسخگویی ایجاد انعطاف.

میلز در ادامه بدون اشاره به نقش این کشور در تجهیز تروریست ها در سوریه، دولت سوریه را متهم کرد: استفاده از این سلاح ها نه تنها تهدیدی برای مردم سوریه است، بلکه تهدیدی برای امنیت جهانی است.

او مدعی است که اعترافاتش از طریق شکنجه و اعترافاتش از طریق شکنجه به دست آمده است.

نماینده آمریکا در ادامه مسکو را به انتشار اطلاعات نادرست درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه متهم کرد و مدعی شد که ایالات متحده از همه تلاش ها برای اجرای قطعنامه 2118 شورای امنیت سازمان ملل و ارائه یک قطعنامه سیاسی مطابق با قطعنامه 2254 شورای امنیت حمایت می کند. .

در حالی که تروریست ها و گروه های مسلح مورد حمایت آمریکا و تحت حمایت غرب بارها از تسلیحات شیمیایی علیه مردم و ارتش سوریه و عراق استفاده کرده و شواهدی ارائه کرده اند، غرب تاکنون از محکوم کردن و یا حتی طرح این موضوع در شورای امنیت خودداری کرده است. بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران مبنی بر اینکه این آژانس بر پایبندی ایران به «مراحل مورد نیاز برجام» نظارت می‌کند.

مرکز درگیری های سوریه در روسیه بارها اعلام کرده است که اطلاعاتی در مورد برنامه ریزی تروریست های مسلح در سوریه برای انجام حملات شیمیایی برای متهم کردن نیروهای دولتی دریافت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید