امید واهی آمریکا که دستفروشانش در ایران تحریم ها را افزایش دهند/آتش بزنند تا امتیاز مذاکره را به دست آورند


ساعت: 08:26
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909283

به گفته کارشناسان، حمایت آمریکا از ناآرامی های اخیر اهرمی برای تضعیف جایگاه ایران در مذاکرات برجام بود، چرا که مقامات این کشور در 8 دور مذاکرات برجام، اگرچه به پایان مذاکرات رسیده بودند، اما همیشه بهانه ای می یافتند. برای شکستن توافق، فشار بیشتر بر مردم ایران و کسب امتیاز بیشتر.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از 6 دور مذاکره در وین برای رفع تحریم ها در دولت دوازدهم و برگزاری دور هفتم و هشتم مذاکرات در دولت سیزدهم، با عدم پایبندی آمریکا به توافقات اولیه، غرب دوباره به سیاست تکراری خود ادامه داد و حتی پس از انجام مذاکرات غیرمستقیم. در دوحه بین آمریکا و ایران، راه رسیدن به یک نتیجه مثبت پر از دست انداز شد.

واقعیت این است که با خروج آمریکا از برجام در سال 2017، تحریم‌های غرب علیه ایران تقویت شد. به همین دلیل، حدود یک سال پس از خروج واشنگتن از برجام، یعنی. در سال 2018، ایالات متحده مطالعه ای را در مورد طراحی مجدد تحریم ها تحت عنوان پروژه نرم سازی سلاح های تحریمی به اندیشکده مرکز امنیت معاصر آمریکا (CNAS) سفارش داد. او به کارشناسان تحریم اعم از دموکرات و جمهوری خواه اعتماد دارد.

در این میان، آمریکا تمام توان خود را به کار گرفت و می خواست با تحریم به اهداف خود برسد، اما این اتفاق نیفتاد و در نهایت به دلیل شکست سیاست اعمال فشار حداکثری، آمریکا مجبور شد دوباره تسلیم شود. میز مذاکره با پای بلندتر

آنچه برای ایران در این مذاکرات اولویت داشت کاهش تحریم ها و شکستن محاصره اقتصادی بود، اما به دلیل آلودگی و اعتیاد به ابزار تحریم، آمریکا حاضر به کنار گذاشتن این ابزار غیرقانونی و غیرانسانی نبود. به همین دلیل، بیشتر به دنبال امتیاز بود تا توپ. رهاش کن تو خاک ایران

این در حالی است که با شروع برخی ناآرامی ها در چند روز گذشته، موجی از برنامه ریزی های گسترده دشمن برای ضربه زدن به ایران اسلامی فاش شده و بهانه ای برای دخالت در امور داخلی ایران به دولت و مقامات آمریکا داده شده است. به نحوی که می توانستند، منجر به ناآرامی های اخیر، این شورش ها و خشونت ها را تحریک و حمایت کردند و در نهایت تحریم های متعددی را اعمال کردند.

در همین رابطه سردار اسماعیل کوثری جانشین سابق قرارگاه تارولا در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اظهار داشت: آمریکایی ها وقتی می بینند نقشه هایشان با دیوار محکمی روبه رو است و نتیجه نمی دهد. به تحریم ها و مردم متوسل می شوند و نهادهای ما را تحریم می کنند تا به این نتیجه برسند که این کار احمقانه ای است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: دشمنان بدانند که ملت عزیز ایران به دوری از تحریم ها و حل مشکلات خود ادامه می دهد و نمی گذارد تمام شود.

همچنین محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، قمیجان و خنداب در شورای اسلامی گفت: بهتر است آمریکایی ها دست از بی تدبیری و دو رویی خود بردارند و به حقوق ملت ایران پایبند بوده و به موقع برای این امر اقدام کنند. تحریم های سخت را حذف کنید.

وی افزود: رفتار آمریکایی ها مغایر با قوانین بین المللی است و در صورت ادامه چنین رفتاری، تصمیمات جمهوری اسلامی در حوزه هسته ای تغییر خواهد کرد.

در واقع می توان گفت؛ حمایت آمریکا از ناآرامی های اخیر اهرمی برای تضعیف موقعیت مذاکره ایران است. کسانی که دیگر حق انتخابی در برابر دست برتر مذاکره کننده ایران ندارند، به دنبال ایجاد اهرم فشار برای خود با تحریک افکار عمومی و دعوت به آشوب در ایران و با استفاده از سلاح تحریم و افزایش فشار اقتصادی برای گسترش اختلافات هستند. بعد از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، ایران نسبت به خواسته‌های خود انعطاف بیشتری نشان می‌دهد، اما باید بدانند که این داستان‌ها و تحریم‌های ضدایرانی و تهدیدهای آن‌ها بومرنگ زده‌اند و مانند طبل توخالی شده‌ای شده که دیگر فرسوده و مستهلک شده و تحمل می‌کند. شکست هیئت حاکمه آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید