اصرار هیئت بر اعمال قانون و خروج از اساسنامه / خداحافظ 2 نفر از مدعیان فدراسیون فوتبال؟!


زمان: 08:20
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1809936

توجه به ابهام مهم اساسنامه فدراسیون در نهاد تصمیم گیری;

هیئتی که خود را مجری قوانین اساسنامه فدراسیون فوتبال می داند. ایرادات و مشکلات زیادی در برخی زمینه ها وجود داشته که آینده فوتبال ایران را با خطرات جدی مواجه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در اقدامی بی سابقه با توجه به اساسنامه این موسسه، رئیس فدراسیون را با توجه به اختیاراتش به صورت موقت برکنار کرد تا مشکلی جدی برای فوتبال ایران ایجاد کند.

اعضای هیأت مدیره به ریاست سخنگوی هیأت مدیره حاضر منهای 3 منهای 3، اقدامات خود را مطابق با انجام تعهدات قانونی مقرر در اساسنامه تلقی کردند. در این شرایط اگر معتقد باشیم که اعضای هیئت مدیره موظف به اعمال تمامی ضوابط و مفاد اساسنامه فدراسیون هستند، دور از انتظار نیست.

هیئت مدیره فدراسیون فوتبال که در اساسنامه به عنوان “هیئت اجرایی فدراسیون فوتبال – منتخب اعضای جلسه” شناخته شده است. ماده 33 متشکل از 11 نفر خواهد بود که توسط اعضای مجمع و با رای آنها وارد ساختمان فدراسیون فوتبال می شود.

که در بند “ب” از بند 1 ماده 33 اساسنامه فدراسیون 7 نفر دیگر از اعضای هیات مدیره (به استثنای رئیس و نایب رئیس) شامل 2 نفر از روسای هیات های فوتبال استان ها، 2 نفر از مدیران عامل لیگ برتری باشگاه ها و لیگ دسته اول و 3 نفر از اعضای هیات مدیره خواهند بود. از تجربه مدیریت ورزش ذکر شده در ضمیمه.

القاعده به استثنای 3 عضو دیگر یعنی هداد افشاریان، سید میرشاد ماجدی و احمدرضا براتی. 4 نفر دیگر از این گروه 7 نفره به دلیل وضعیت حقوقی به تیم تصمیم گیر فدراسیون فوتبال پیوسته اند و در شرایط فعلی مهرداد سراج و بهرام رضایان دیگر مدیران اجرایی هیچ باشگاهی نیستند.

البته قانون اساسی امکان عضویت روسای شوراها و باشگاه های فوتبال استان ها را در هیات مدیره پیش بینی کرده است تا نمایندگان این دو رکن مهم فوتبال ایران بتوانند پشت سر خود حقوق جامعه را ادا کنند. اما در شرایط کنونی باشگاه های فوتبال ایران عملاً هیچ جایگاه و نمایندگی در بالاترین رکن فوتبال (بعد از جلسه) ندارند.

با این تفاسیر و به منظور تضییع نشدن حقوق باشگاه های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی کشور؛ هیئتی که معتقد است در حال تمکین و اجرای قانون و جایگزینی راننده اتوبوس است که منجر به غیبت فوتبال ایران می شود، باید طبق قانون وارد این موضوع شده و رئیس جدیدی را برای دو سمت مهم در هیئت مدیره تعیین کند.

بر اساس بند ۷ ماده ۳۳ اساسنامه فدراسیون; در صورت تخلیه یکی از سمت ها یا حداکثر 50 درصد از سمت های هیأت مدیره، هیأت مدیره یک یا چند نفر دیگر را برای تصدی سمت تعیین شده تا جلسه مجمع عمومی بعدی جایگزین می کند. البته این نشان از ابهام، سکوت قانون و خلاء قانونی در قانون اساسی دارد.

البته مهرداد سراج و بهرام رضاییان دیگر نماینده هیچ باشگاهی در هیات مدیره فدراسیون فوتبال نیستند و حضور آنها در هیات مدیره دیگر توجیهی ندارد. اما قانون اساسی هیچ اطلاعی از این موضوع ندارد و خلأ قانونی بزرگی را آشکار می کند. این پست ها مورد غفلت قرار نمی گیرند، اما در واقع جایی ندارند!

مشخص نیست که آیا شرط مدیرعامل باشگاه برای حضور در تبلیغات انتخاباتی مشخص است یا خیر این به زمان برگزاری انتخابات و مجمع و اینکه این اتفاقات به ما منتقل می شود یا نه، مربوط می شود. اساسنامه ای که برای کمیته تنظیم مقررات فدراسیون سابق زمان زیادی برد، ابهامات عمده ای را مطرح می کند که حتی ممکن است ما را به یادآوری نیاز به بازنگری بیاندازد.

اما اگر تفسیر درستی از قانون شکل بگیرد و اهمیت نقش باشگاه ها در فوتبال ایران مورد توجه قرار گیرد، پس از برکناری نهایی شهاب الدین عزیزی هادم در مجمع عمومی بعدی، مجمع انتخاباتی رئیس، معاون . باید یک رئیس و 2 نفر دیگر از اعضای هیئت مدیره تشکیل شود هیچ یک از اعضای مهم خانواده فوتبال ایران را از دست ندهید.

البته این تمام ماجرا نیست. اعضای هیئت مدیره فدراسیون فوتبال معتقدند یکی از دلایل اصلی آزادی عزیزی هادم کناره گیری وی از قانون در بحث برگزاری مجمع عمومی است. سوالی که می تواند ابتدا پیکان انتقادات و افکار عمومی را متوجه اعضای هیات مدیره کند و به نوعی آنها را به اندازه رئیس برکنار شده فدراسیون فوتبال متهم به این تعلل کند.

مطابق با بند 1 ماده 35 اساسنامه فدراسیون; تأمین هماهنگی ها و «تشکیل» مجامع عمومی عادی و فوق العاده فدراسیون فوتبال یکی از مهمترین و اساسی ترین اختیارات اعضای هیئت مدیره است و مشخص نیست که آیا عزیزی هادم در این مورد کوتاهی کرده است، چرا سایر اعضا مدعی هستند که قانون اساسی قوانین در این زمینه شکست خورده اند.

هیئتی که این روزها به نام اجرای قانون و قانون اساسی برای خود برجی ساخته است، شاید بهتر باشد به نص صریح دستورالعمل اجرایی فدراسیون فوتبال و نحوه استیفای حقوق اعضای ملی و ملی توجه بیشتری داشته باشد. فوتبال باشگاهی.خانواده.دوپکو عزیز بنده به چاه چند استاد و ارباب نیفتید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید