اضطراب برای یافتن پاسخ سوال/ پیام امید از حسینیه امام (ره) به مدارس تبریز

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تبریز بیدار، صبح روز چهارشنبه 21 آبان برای من و دوستان مدرسه ام از سراسر کشور روز فراموش نشدنی بود. در روزی که به بهانه روز دانش آموز با رهبر عزیزمان دیدار و تجدید بیعت کردیم و من به عنوان فرمانده بسیج دانشجویی به همراه 5 نفر دیگر از دانش آموزان تبریزی به نمایندگی از دانش آموزان دهه 80 تبریز. ، به حسینیه امام خمینی (ره) رفت.

ما در این دیدار نماینده دانشجویان کشور بودیم و با بیانات رهبر عزیز بیش از پیش به ما ثابت شد که جوانان امروزی تنها در بدن یک جوان ظاهر نمی شوند بلکه می توانند تأثیرگذار و مفید باشند. و افراد تأثیرگذار در جامعه خود.

حضرت آقا مثل همیشه اشاره ویژه ای به تبیین جهاد داشتند و ما را به جهادی بودن و ماندن در این راه پربرکت و گرانقدر انقلاب دعوت کردند و امروز بیش از گذشته و بیشتر از جوانان گذشته تلاش کنیم. نه به این دلیل که دشمنان ما قوی هستیم و او نمی تواند آنها را شکست داد، بلکه دشمنان روز به روز ضعیف تر می شوند، اما گره گشایی از مشکلات و دشمنی های امروز کمی دشوارتر است و نیازمند بصیرت و آگاهی کامل در جوانان است.

پس از این دیدار فراموش نشدنی، فرصت را غنیمت شمردم و با تعدادی از دانش آموزان تبریزی حاضر در حسینیه صحبت کردم تا لحظات خوشمان را برای هم تعریف کنیم.

محمدمهدی اسدی، دانش آموز منتخب اتحادیه انجمن های اسلامی مدارس تبریز، درباره احساس خود می گوید: هیچ کلمه ای نمی توان حس روز ملاقات با حضرت آقا را توصیف کرد. من همیشه سخنرانی حضرت آقا را دنبال می کردم و از بدو ورود استرس عجیب و غریبی به من دست می داد.

وی می افزاید: در بیانات حضرت آقا همیشه یک حدیث یا آیه پشت منبر گذاشته می شود و این بنرهای گذاشته شده همیشه برایم جالب بود و پیامی را منتقل می کرد و خیلی مشتاق بودم که هر چه زودتر وارد حسینیه شوم و پیام مهمی را برسانم. . بفهمید روی پرچم هیچ آیه و حدیثی نبود، بلکه پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران بود و این برای من بسیار جالب بود.

این دانش آموز تبریزی ادامه می دهد: پرچم سوار شده ایران و همچنین بنر بزرگ شهدای شاهچراغ موضوعات مختلفی را به ما نشان می داد و تا لحظه شروع جلسه با دانش آموزان استان های دیگر در مورد این موضوع صحبت می کردیم و همه نظر متفاوتی داشتند. نظر و هرکسی یک نفر برای خودش پیام های مختلفی کشید اما همه منتظر آمدن حضرت آقا بودیم تا جوابمان را بگیریم.

اسدی لحظه دیدار با رهبر انقلاب را اینگونه توصیف می کند: لحظه دیدار فرا رسید و همه ناآرام بودند. حضرت آقا آمده بودند و همه می خواستند در حد توانشان خدمت کنند. او در میان اظهارات خود به بسیاری از سوالات ما پاسخ داد و دلیل برافراشته شدن پرچم ایران در چنین روزی را برای ما توضیح داد. ایشان گفتند موفقیت بخشهای مهم کشور از جمله دانش بنیان و نانوفناوری و … را دهه 60 و 70 رقم می زند و آینده از دهه 80 است و پرچم دهه 80 چشم انداز موفقیت است.

عطا حباز یکی دیگر از دانش آموزان تبریزی که فرمانده واحد بسیج دانشجویی بود به زیارت حضرت یار مشرف شد. وی خطاب به تبریز بیدار گفت: با توفیق خداوند متعال در محضر مقام معظم رهبری بوده ایم و عهد بسته ایم که به تک تک وظایف خود در خصوص پیشرفت کشور عمل کرده و بیش از پیش مطالعه و تحقیق کنیم. قبل از آن تا یک ایران قدرتمند زنده بماند و اجازه ندهد دشمن حتی به فکر تصرف بخشی از این خاک و فرهنگ بیفتد.

خباز ادامه می دهد: امیدوارم هر یک از ما جوانان و دانشجویان در بیست سال آینده در هر پست و مقامی باشیم و به آرمان های این انقلاب پایبند باشیم و هر روز برای ایرانی قدرتمند تلاش کنیم. از قبل، چون تلاش برای ایرانی قوی بودن وظیفه ماست. احد مردم هستند و ما همه ایرانی هستیم.

در ادامه گفتگو با دانشجویان تبریزی حاضر در حسینیه امام خمینی(ره) به سراغ مبینا قاسمی نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی می روم. وی به تبریز بیدار گفت: حضرت آقا سه موضوع مهم را ذکر کردند که یکی از آنها انتقال قدرت از غرب به آسیا و استقرار قدرت توسط جمهوری اسلامی است.

قاسمی می افزاید: رهبر معظم انقلاب مثل همیشه به ما یادآوری کردند که امیدشان به جوانان است. به آنها یادآوری شد که هدف دشمن از ابتدا همین بوده و بوده و ما جوانان باید دقیقتر از گذشته با دشمنان مقابله کنیم.

این دانش آموزان تبریزی با یادآوری شعار “فرمان گوش کن اما برای ایران قدرتمند” از همه دانش آموزان، همکلاسی ها و همسالان خود می خواهند تا برای ایرانی قدرتمند همکاری و کمک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید