الزام کارکنان به یافتن راه حل قبل از حمله Omicron به مدارس / بررسی نحوه امتحان دانش آموزان

ساعت: 15:46
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1795542

آسیب پذیری بدن دانش آموزی نسبت به امیکرون ها و افزایش تعداد مبتلایان به این سویه از 14 نفر به 26 نفر در 24 ساعت گذشته، نیاز به بازنگری جدی در آموزش و تست های حضوری دانش آموزان را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار شبکه های اجتماعی راه دانا؛ حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته ملی علمی کووید ۱۹ وی در حاشیه جلسه کمیته علمی ملی علیه ولیعهد در روز چهارشنبه سوم آذرماه درباره نظر کمیته علمی در مورد بازگشایی مدارس و دانشگاه ها گفت: نظر کمیته علمی در مورد بازگشایی مدارس و دانشگاه ها تا فردا 3 آذرماه اعلام می شود.

وی در جمع بندی سخنان خود می گوید: از این رو بازگشایی بی امان مدارس، دانشگاه ها و انجمن ها، رستوران ها، سینماها و با توجه به اینکه هنوز به ایمنی جمعی نرسیده‌ایم و با توجه به اینکه فرزندان ما واکسن کافی ندارند، این خود می‌تواند باعث ششمین اوج تاج در کشور شود و این باید در نظر گرفته شود.

از سوی دیگر این لحظه از آن جهت اهمیت داشت که امتحانات حضوری دانش آموزان پایه هفتم تا دوازدهم از روز شنبه 4 دی ماه آغاز شد. به همین دلیل والدین دانش آموزانی که دغدغه سلامت فرزندان خود را دارند بر اساس امکان برگزاری آزمون و کلاس مطالبی را در شبکه های مجازی منتشر کردند که با واکنش وزارت آموزش و پرورش مواجه شد.

دیروز خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش و نظارت آموزش و پرورش وی در گفت و گو با رسانه ها به صراحت اظهار داشت: امتحانات پایه هفتم تا دوازدهم شخصی است و برخی رسانه ها برای غیبت در امتحانات صحت ندارد.

e04830cb beef 423b ba0f e5e8a0b10c6d خبر خاکستری

این از زمانی است که خبر ورود Omicron به بلغارستان منتشر شده است عسگر عبدلی دانشیار گروه ویروس شناسی، پاستور از 29 آذر تا 14 دی ماه 1400 شرایط انتقال و انتقال Omicron در کشور ما عادی است.

5 مستقل؛ تعداد بیماران مبتلا به امیکرون 14

اما دیروز محمد هاشمی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت وی در خصوص تعداد بیماران مبتلا به اومیکرون گفت: 6 بیمار جدید مبتلا به سویه اومیکرون در کشور شناسایی شده است. پیش از این 7 مورد از این سویه جدید و یک مورد در مشهد شناسایی شده بود که با احتساب موارد جدید، تعداد بیماران مبتلا به امیکرون در کشور به 14 نفر افزایش یافت.

6 مستقل؛ تعداد بیماران مبتلا به امیکرون 26 نفر است

24 ساعت پس از انتشار اخبار نگران کننده روابط عمومی وزارت بهداشت صبح امروز، محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در نشست خبری آنلاین تعداد مبتلایان به امیکرون را 26 عدد اعلام کرد. که واقعیت تلخی را بیان می کند و به تمام شبهاتی که در مورد ظاهر پیک ششم مطرح شده بود تبدیل می شود.

خبر خاکستری

اگر Omicron رشد کرد، باید آن را محدود کنیم

در پی انتشار این خبر برخی از چهره های مطرح دولت و مجلس از جمله سردار احمد واحدی وزیر کشور در حاشیه بازدید از نمایشگاه 1400 توانمندی و دستاورد دانشگاهی در محل نمایشگاه بوستان گفتگوی تهران با بیان اینکه اگر کشور Omicron در حال رشد است، گفت: ما باید محدودیت‌های بیشتری اعمال کنیم.»

Omicron یادگیری و ضرورت نظارت کامل بر مدارس

کمال حیدری معاون وزیر بهداشت در حاشیه جلسه توجیهی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان در وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به شیوع ویروس امیکرون در جهان و ورود آن به بلغارستان گفت: . ما باید پروتکل های بهداشتی را به شدت رعایت کنیم و همچنین مدارس، برنامه های هنری و مراسم را نظارت و نظارت کامل کنیم.

b59cd85c 04f9 4df7 a141 f0f290eb2cec خبر خاکستری

معاون وزیر بهداشت همچنین به افراد بالای 18 سال که سه ماه بعد دوز دوم خود را دریافت کردند، توصیه کرد که نوبت سوم را مصرف کنند. زیرا در کاهش فرکانس کرنش ایمیکرون بسیار موثر است.

Omicron بیشتر جوانان را تحت تاثیر قرار می دهد

دکتر سعید کریمی، معاون وزیر بهداشت در نشست مجازی با معاونان پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: بویراحمد و خوزستان که جمعیت جوانی دارند باید بیش از سایر استان‌ها مراقب باشند.

a3112f3b b406 463e 8858 44579e147941 خبر خاکستری

کریمی گفت: بر اساس گزارش کمیته علمی، آلودگی سویه اومیکرون بسیار زیاد است، بنابراین موارد در انگلیس و فرانسه نشان می‌دهد که اوج در کمتر از 15 روز رخ داده و تعداد موارد منفجر شده است.

انجام آزمایشات غیر حضوری

سید مرتضی خاتمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایسنا، گفت: “.

a78ead72 37c8 4530 9e03 2a51becb1b00 خبر خاکستری

وی افزود: بر اساس توصیه کارشناسان بهداشت باید در برخی مدارس با جمعیت زیاد کلاس ها و آزمون با تعداد داوطلبان زیاد برگزار شود و این گونه موارد به صورت نیمه وقت و از راه دور برگزار شود. وی ادامه داد: محدودیت فعالیت برخی مشاغل نیز باید مورد توجه قرار گیرد، در مجموع با آمدن مسیر جدیدی در کشور باید شرایط خاص کشور را در نظر بگیریم تا در آینده نزدیک با مشکلات جدی مواجه نشویم.

لزوم برنامه ریزی و تغییر شکل آموزش و امتحانات دانش آموزان

اما نکته عجیب این ماجرا آسیب پذیری بدنه دانشجویی است. کورتکس که حتی اگر مواد ضدعفونی کننده و اقلامی برای رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند به دلیل شیطنت ها و فراموشی هایی که برای این سنین لازم است، ممکن است نتوانند از آنها استفاده کنند.

ناگفته نماند که اشتباهی توسط دانش آموزی رخ می دهد که به طور تصادفی در بخش هایی قرار می گیرد که بر خلاف سایر گونه های تاج، در معرض آسیب جدی به Omicron هستند. این در شرایطی است که با معرفی Omicron فعالیت مستقیم کلاس ها و آزمون حضوری دانش آموزان در حال انجام است.

3215e243 0ac3 405f 805f dfb5134e0c59 خبر خاکستری

از این رو یکی از ضروریاتی که در جلسات ستاد تاج و تخت ملی باید مد نظر قرار گیرد این است که به نحوه عملکرد مدارس و ادامه کلاس ها و امتحانات فکر کنیم تا سلامت دانش آموزان حرف اول را بزند. از جمعیت 15 میلیونی دانش‌آموزان هنوز واکسینه نشده‌اند و برخی حتی از تزریق اولین دوز واکسن خودداری کرده‌اند.

انتهای پیام/

به گزارش خبرنگار اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید