اطلاعیه جزئیات مزایده املاک آموزشی مازاد

اطلاعیه جزئیات مزایده املاک آموزشی مازاد

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: املاک آموزشی مازاد پس از تغییر کاربری و ارزش افزوده توسط کارشناسان رسمی ارزیابی می شود و همه افراد می توانند طی مراحل قانونی در فرآیند ترخیص یا خرید این املاک مشارکت کنند.

حمیدرضا خانمحمدی معاون وزیر و دبیر کارگروه تولید اموال آموزشی بر استفاده از نتایج تولید اموال آموزشی برای ساخت مدارس تاکید کرد و اظهار داشت: اساساً ارتقای ارزش دارایی های دولت در شرایط فعلی اقتصادی یکی از هوشمندانه ترین تصمیمات مدیریتی است.

وی افزود: در شرایطی که مدارس نیمه تمام جدید به ویژه مدارس خیریه نیازمند تخصیص منابع مالی برای تکمیل و بهره برداری از آنها هستند، بلااستفاده ماندن املاک و راکد ماندن اعتبارات ملی یک اشتباه راهبردی و بزرگ است، باید به سرعت و به موقع انجام شود. ما باید برای استقرار تولید املاک و دارایی های مازاد دولت در آموزش و پرورش برنامه ریزی جدی داشته باشیم.

بهره وری یک تعهد قانونی است
دبیر کارگروه تولید اموال آموزشی در ادامه گفت: بهره وری سلیقه شخص و دستگاه نیست بلکه یک تکلیف قانونی است. بر اساس بند (ی) تبصره 9 قانون بودجه سال 1401، آموزش و پرورش باید پروژه های نیمه تمام خود را (با اولویت مدارس خیریه) تکمیل و با تولید املاک مازاد و بلااستفاده، فضاهای استاندارد و ایمن را برای دانش آموزان آماده کند.

املاک بلااستفاده و مازاد دولت در طرح بهره وری لحاظ شده است
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: برخی فکر می کنند شهرک های فعال یا خیریه نیز در مسیر طرح بهره وری قرار دارند. طرح تولید شامل اموال خیریه نمی باشد، موارد احتمالی پس از بررسی اولیه و در مرحله تایید سند مالکیت اصلاح می شود. اصولاً اموالی که در اختیار دولت و تولیدکننده دولتی نباشد را نمی‌توان در مسیر تولید قرار داد، مگر اینکه نیکوکار برنامه‌ای برای ارتقای خدمات آموزشی این ملک داشته باشد و با نظارت و رضایت وی، محیطی استاندارد و امن ایجاد شود. برای دانش آموزان آماده خواهد شد.

و ادامه داد: خیرین مدرسه ساز ارزش فرهنگی و اجتماعی ما هستند و بدون مشورت با آنها حتی بازسازی مدارس انجام نمی شود.

خان محمدی در ادامه افزود: قوای سه گانه جمهوری اسلامی ایران مصمم هستند تا بار سنگین اموال و دارایی های مازاد را به صورت منسجم و با اقتدار و شفافیت کامل یک بار برای همیشه به نفع نظام و مردم طی کنند. کانال های قانونی تایید شده کلیه مراحل تولید باید بر اساس آیین نامه اجرایی مربوطه انجام شود که در تاریخ 30 دی ماه 1401 در دومین جلسه شورای عالی بهره وری دولت با حضور معاون اول رئیس جمهور و سران سه قوه و مسئول آنها به تصویب رسید. نمایندگان نظارت مستقیم بر وی دارند، در صورت رعایت هرگونه انحراف از مراحل قانونی روابط اداری و قضایی با متخلفین، مصونیت مندرج در آیین نامه مذکور در خصوص تسهیل تصمیم گیری مدیریت برای رفع این امر باقی می ماند. بار عظیمی است و همه باید مسئول اجرای قانون باشند.

دبیر کارگروه تولید املاک مدارس تصریح کرد: بر اساس نص صریح قانون، اعتبارات آزاد شده از محل تولید املاک بلااستفاده و مازاد در همان منطقه و شهرستان صرف تکمیل مدارس ناتمام می شود. آموزش و پرورش برای تحقق عدالت آموزشی مصمم است با حمایت دولت و ساماندهی اموال مازاد خود فضای آموزشی امن و استانداردی را برای دانش آموزان فراهم کند، لذا انتظار می رود همه دستگاه ها و مردم در این امر مهم ما را یاری کنند.

هان محمدی در پایان گفت: خوشبختانه با حمایت دولت و همه استانداران در یک فرآیند کاملا شفاف و منصفانه، املاک آموزشی مازاد پس از تغییر کاربری و ارزش افزوده، در نهایت توسط کارشناسان رسمی و تمامی دستگاه ها ارزیابی می شود. افراد می توانند مراحل قانونی را در مراحل ترخیص یا خرید طی کنند.این املاک مشارکت دارند. سازمان خصوصی سازی کشور نیز این املاک را برای ترخیص یا خرید به بالاترین پیشنهاد واگذار می کند که تمامی افراد می توانند این روند را در اتاق شیشه ای تولید مشاهده کنند و در صورت ابهام از نظرات و پیشنهادات ما در هر مرحله بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید