جزئیات حراج خودرو در سازمان املاک 982 دستگاه خودرو در مزایده فروخته شد


ساعت: 16:48
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901968

رئیس سازمان جمع آوری و فروش املاک گفت: 982 دستگاه خودرو به ارزش یک میلیارد و 809 میلیون تومان به مزایده گذاشته شد. در این مزایده تعداد بازدیدکنندگان از سایت ستادی دولت بیش از دو میلیون و 178 هزار نفر و تعداد ثبت نام ها برابر با 23 هزار و 180 نفر بود که حدود 13 هزار نفر قیمت گذاری کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید عبدالمجید اتحادی رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در جلسه افتتاحیه پیشنهادات ارائه شده در مزایده 1400 خودروی خارجی با اشاره به دخالت رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه در تعیین تکلیف نقش کالاهای واریز شده در ملک، گفت: طبق پرونده ارائه شده در دادگاه انقلاب، از جمله کالاهای واریز شده در گمرک در چند سال اخیر است.

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال در خصوص شماره گذاری این خودروها افزود: این خودروها از نظر شماره گذاری مشکلی نداشته و موضوع مشکوک به قاچاق بوده است. در بازدید رئیس جمهور از انبار سازمان اموال، یکی از مواردی که مورد توجه قرار گرفت بحث نگهداری طولانی مدت خودروها بود.

وی افزود: بر اساس این هماهنگی شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب هشتم مردادماه امسال اعلام کرد که این یک هزار و 620 خودروی خارجی باید به مزایده گذاشته شود.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: دادستان تهران به عنوان ناظر در مناقصه حضور داشت و سایر سازمان های مجری از جمله سازمان استاندارد، نیروی انتظامی، گمرک و سازمان بنادر همکاری لازم را در این زمینه داشتند. . در رای اعلام شده از سوی دادگاه تعداد خودروها یک هزار و شصت و دو دستگاه بوده است، اما در زمان ابلاغ مدارک مشخص شد برخی از خودروها قبلا ترخیص شده اند که در نتیجه یک هزار خودرو و چهل دستگاه خودرو به حراج گذاشته شد.

وی افزود: حدود 58 خودرو به دلیل مغایرت اطلاعات خودرو از لیست مزایده خارج شد که منجر به ابطال لات در این رده شد.

اجتهادی گفت: 982 خودرو به ارزش یک میلیارد و 809 میلیون تومان به مزایده گذاشته شد. در این مزایده تعداد بازدیدکنندگان از سایت ستادی دولت بیش از دو میلیون و 178 هزار نفر و تعداد ثبت نام ها برابر با 23 هزار و 180 نفر بود که حدود 13 هزار نفر قیمت گذاری کردند.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: یکی از شرایط لازم ضمانت 15 درصدی است که باید ارائه می شد. برخی از ضمانت نامه ها (حدود هزار مورد) مشکل دارد و این افراد طبق قانون حذف خواهند شد. سپرده ای که واریز شد حدود سه هزار میلیارد تومان بود که نیمی از آن نقدی بود. طبق آیین نامه بازگشایی آغاز خواهد شد.

خودرو پورشه ماکان 3.5 میلیارد تومان ارزش گذاری شد

پوریانی، حاکم شرع و عضو شورای عالی نظارت نیز گفت: بر اساس جلسات برگزار شده مواردی از جمله قیمت گذاری برخی از این خودروها در استان ها مطرح شد. به عنوان مثال یک خودرو پورشه ماکان 3.5 میلیارد تومان قیمت داشت که در بازار بسیار بالاتر بود.

وی افزود: امروز شاهد بازگشایی مزایده ها هستیم و به همین دلیل نیاز به شفاف سازی این موضوع است، همچنین برخی از مراجع قضایی به نفع مالکان خودرو رای داده اند و لازم است در این خصوص توضیحاتی داده شود. مورد نیز . .

پوریانی ادامه داد: دیده ایم افرادی آمده اند و ابهامات می تواند در آینده برای دستگاه قضایی و سازمان اموال مشکل ایجاد کند. به گفته وی، در بازدیدهای صورت گرفته مشاهده شد که با استفاده از ظرفیت دستگاه قضایی می توان مشکلات موجود سازمان اموال را تا حدودی حل کرد.

اجتهادی رئیس سازمان مالکیت در تشریح موضوعات مطرح شده از سوی عضو هیات عالی نظارت گفت: یکی از موضوعات مطرح شده قیمت خودرو در استان خوزستان بود. با رایزنی های انجام شده قرار شد در صورت عدم نیاز به تغییر قیمت قطعه مربوطه لغو شود.

وی با بیان اینکه موضوع قانون مدنی به دادستانی تهران ابلاغ شده است، تصریح کرد: در این زمینه اعلام شد که در صورت بروز مشکل، خودروهای دارای حکم صادره از مناقصه حذف می شوند اما پاسخی دریافت نکرده ایم. تا حالا.

احتمال تبانی در حراج خودرو

معاون وزیر اقتصاد در خصوص احتمال تبانی نیز گفت: با توجه به اقدامات قاضی برای جلوگیری از تبانی در این مناقصه، شاهد حضور مستمر نماینده حفاظت اطلاعات قوه قضائیه و نهاد نظارتی بوده ایم، بنابراین می توان گفت اساساً امکان تبانی در این زمینه وجود نداشت.

وی همچنین با بیان اینکه در این مدت بیش از 8 هزار تماس با مرکز پاسخگویی سازمان اموال املاک برقرار شده است، گفت: تعداد بازدید از سایت نیز بی سابقه بوده و به 2 میلیون و 600 هزار نفر رسیده است. برای این تعداد مهمان بیش از 12 هزار پیشنهاد از که 6000 مورد از 20000 ثبت نام جدید است. به ازای 2 هزار میلیارد تومان ارزش کارشناسی این خودروها نیز 3 هزار ودیعه بوده است.

اجتهادی افزود: تنها یک نفر برای خرید 281 خودرو و یک شخص حقوقی نیز برای 258 خودرو درخواست داده است. 10 نفری که بیشترین پیشنهاد را داده اند، مناقصه گران حرفه ای و قدیمی هستند که قبلا در سامانه حضور داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید