6 اثر تاریخی در حراج مجازی و الکترونیکی فروخته شد


ساعت: 13:57
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1914018

مزایده بناهای تاریخی کاروانسرای جانانلوی کلیبر، کاخ ناصرالدین میرزایی تهران، هتل بزرگ قزوین، خانه ضرابی و چشم علی دامگان کوشک حمام ارامنه همدان برای اولین بار به صورت مجازی و الکترونیکی از طریق سامانه الکترونیکی ستاد دولت برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مزایده صندوق توسعه و احیای میراث فرهنگی برای اولین بار به صورت مجازی و الکترونیکی از طریق سامانه الکترونیک ستادی دولت برگزار شد. در اولین حراج الکترونیکی، بناهای تاریخی کاروانسرای جانانلوی کلیبر، کاخ ناصرالدین میرزایی تهران، هتل بزرگ قزوین، خانه ضرابی و چشم علی دامگان کوش، حمام ارامنه همدان به مزایده گذاشته شد. این مناقصه با محدودیت مناقصه مواجه است و چهار ساختمان به دوره بعدی موکول شده است.

در همین رابطه حسین ساری، مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی گفت: الکترونیکی شدن مزایده ها از هزینه های غیرضروری جلوگیری می کند، رعایت انصاف، دسترسی عمومی، افزایش سرعت و دقت را افزایش می دهد.

ساری عدم پذیرش مزایده الکترونیکی را نیز ناشی از عدم آگاهی کامل متقاضیان و مروجین دانست و گفت: عموم صندوق مانند ما نسبت به فرآیند واگذاری به بخش خصوصی به حراج الکترونیک عادت نداشتند، اما حراج ها باید از این به بعد الکترونیکی باشد، آموزش لازم است و سعی می کنیم در دوره های بعدی نقاط ضعف تکرار نشود.

بدین ترتیب با توجه به انجام مزایده های الکترونیکی از طریق سامانه ستاد ایران، زمان برگزاری مناقصه مشخص و اعلام شد. بر اساس این برنامه ریزی، چندین مزایده آثار تاریخی به صورت مستمر و ماهانه انجام شد که اولین دوره این حراج الکترونیکی در آبان ماه برگزار شد. البته علاقه مندان به سرمایه گذاری می توانند با مراجعه به کاتالوگ مجازی اطلاعات مورد نیاز خود را در سایت صندوق توسعه و احیا به دست آورند.

از مرمت و بهره برداری. 670 اثر تاریخی در اختیار وزارت میراث فرهنگی است و صندوق مرمت مسئولیت واگذاری آنها را بر عهده دارد. صندوق ایهیا از این پس کلیه مزایده های خود را در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (استاد) به نشانی Setadiran.ir انجام خواهد داد.

در همین راستا کلاس های آموزشی روزانه نیز توسط مرکز آموزش سامانه تدارکات الکترونیکی دولت برگزار می شود و افراد می توانند با ثبت نام به آنجا مراجعه کرده و از این روند مطلع شوند.

در خصوص دوره‌های تخصصی رایگان، شرایط این است که کلیه دستگاه‌های اجرایی در صورت نیاز به دوره‌های تخصصی، می‌توانند درخواست خود را برای آموزش از طریق منوی «تیک تینگ» (موجود در جداول) تا رسیدگی به درخواست در این رابطه ارسال کنند. هماهنگی های لازم برای برگزاری دوره باید انجام شود.

کلیه دستگاه های اجرایی متقاضی و بخش خصوصی می توانند از شنبه تا چهارشنبه همه روزه از ساعت 9 صبح تا 10 صبح برای دستگاه های اجرایی و از ساعت 14 الی 15 برای بخش خصوصی به صورت آنلاین شرکت کنند. این لینک با عنوان «https://online5.magamooz.com/lmsetadiran» قابل دسترسی است.

دیدگاهتان را بنویسید