اطلاعیه راهنمای ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور

اطلاعیه راهنمای ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور

دستورالعمل ثبت نام برای برگزاری مرحله دوم آزمون دکتری نیمه متمرکز در سامانه صبا (سامانه مصاحبه دوره دکتری دانشگاه پیام نور) اعلام شد.

کسانی که با مصاحبه آشنا بودند جهت ثبت نام در سامانه مصاحبه پژوهشی دکتری، راهنمای انتخاب رشته کنکور دکتری 1402 (نیمه متمرکز) و اطلاعیه ها و دستورالعمل های این دانشگاه را تا 10 کرداد به دقت مطالعه و مجدد مطالعه کنند. سامانه صبا). ) این دانشگاه به سایت https://saba.pnu.ac.ir مراجعه و مدارک را تکمیل و ارسال نمایید.

جزئیات دستورالعمل

داوطلبان باید با ورود به سامانه مصاحبه با کد ملی به عنوان نام کاربری و شماره متقاضی به عنوان رمز عبور ثبت نام و مدارک خود را بارگذاری کنند. ثبت نام اینترنتی از طریق سامانه الزامی است و عدم ثبت نام به معنی امتناع از شرکت در مرحله دوم آزمون می باشد.

هنگام بارگذاری اسناد به موارد مشخص شده از جمله فرمت و حجم پیشنهادی برای ارسال مدارک توجه کنید. (فرمت فایل ترجیحا JPG و حداکثر حجم فایل ارسالی 500 کیلوبایت می باشد).

تصاویر مدارک مورد نیاز قابل بارگذاری در سامانه صفحه اول شناسنامه (در صورت وجود توضیحات باید صفحه توضیحات ارسال شود)، کارت ملی، مدرک تحصیلی اعم از لیسانس و فوق لیسانس یا کاردانش. دکتری با معدل (برای دارندگان مدرک کارشناسی جزئی) ملزم به ارائه مدرک کاردانی و کارشناسی با ریز نمرات “نمره” یا معدل هستند.)

تبصره 1: در صورت نداشتن معدل مدارک تحصیلی، ارائه اصل ریز نمرات یا گواهی معدل ممهور به مهر مؤسسه آموزشی یا گواهی تأیید معدل الزامی است. در غیر این صورت نمی توان نتیجه مدرک را محاسبه کرد. خاتمه کارت خدمات یا گواهی وضعیت سیستم وظیفه مشترک برای برادران.

گواهینامه های ایثارگری و سربازی (بر اساس مفاد بند مربوط به سهمیه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته آزمون نیمه متمرکز مقطع دکتری 1402).

دستور استخدام و موافقت محل خدمت برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری جهت استفاده متقاضیان از سهمیه مربی.

تبصره دو: استفاده از سهمیه معلمان بر اساس مفاد مندرج در صفحه شماره 10 راهنمای انتخاب رشته ( جزوه شماره 2 ) سال 1402 برای اعضای افتخاری هیات علمی رسمی و رسمی کلیه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اختصاص دارد.

تبصره 3: مربیان دانشگاه آزاد اسلامی تنها با معرفی نامه از سوی مرکز جذب و امور علمی دانشگاه آزاد اسلامی می توانند از این سهمیه استفاده کنند.

گواهی تداوم همکاری (برای استفاده از سهمیه مربیگری).

مدارک پژوهشی مانند صفحه مشخصات پایان نامه کارشناسی ارشد، صفحه مربوط به شناسنامه، مقاله یا کتاب چاپی.

مدارک مربوط به آزمون های زبان انگلیسی (حداقل برای 2 سال معتبر) در صورت وجود، مانند: (MSRT)، (ETPNU)، (MCHE)، (IELTS)، (TOEFL PBT)، (TOEFL IBT)، (TOEFL CBT) ))، (TOLIMO)

داوطلبان لازم است با انتخاب درگاه پرداخت مبلغ یک میلیون و 893 هزار ریال بابت هزینه مصاحبه واریز نمایند.

ثبت نام فرم صلاحیت عمومی مرتبط با سازمان سنجش در این مرحله متقاضی را از ثبت نام مستثنی نمی کند. هزینه ثبت نام نشان دهنده هزینه مصاحبه و بررسی مدارک است و غیر قابل استرداد می باشد.

تبصره: بر اساس بند 3 بخشنامه شماره 20581 مورخ 5 اردیبهشت 1402 سازمان سنجش آموزش کشور، متقاضیانی که در یک مؤسسه برای مصاحبه در معرض چند دوره میدانی قرار گرفته اند. در صورت انجام مصاحبه جداگانه برای هر کد رشته باید هزینه ثبت نام را بپردازند.

در نهایت متقاضیان باید پس از بررسی دقیق مراحل ثبت نام و پرداخت هزینه مصاحبه از کامل بودن مدارک اطمینان حاصل کنند.

یادداشت های مهم

1- با توجه به شرایط خاص و محدود بودن زمان انجام مصاحبه، اکیداً توصیه می شود داوطلبان محترم جهت جلوگیری از تداخل با مصاحبه های بعدی، آمادگی حضور در روز و ساعت اعلام شده از سوی مرکز مجری را داشته باشند.

2- داوطلب باید یک ساعت قبل از شروع جلسه مصاحبه در محل حضور داشته باشد تا قبل از شروع جلسه هماهنگی های لازم توسط کارشناسان مربوطه انجام شود. حضور در هر زمان دیگری باعث برهم خوردن نظم و عدم تمرکز تیم اجرایی می شود.

3- از آنجایی که در زمان مصاحبه ممکن است اساتید ملزم به ارائه مدارک از داوطلب شوند، همراه داشتن اصل کلیه مدارک تحصیلی و آموزشی بارگذاری شده در سامانه در هنگام مصاحبه الزامی است.

4- بر اساس مصوبه یکصد و سی و هفتمین جلسه مورخ 15 آبان 1398، شورای ستاد راهبردی اجرای برنامه جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌توانند: برای ارزیابی مرحله دوم آزمون که شامل نتایج کلی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه می باشد. سنجش هر رشته توسط سازمان سنجش آموزش کشور تعیین می شود و در پذیرش نهایی سهمیه فوق را اعمال می کند.

5- در صورت احراز محتوای خلاف واقع در مدرک ارسالی داوطلب در هر مرحله از پذیرش یا آموزش، از ادامه تحصیل ممانعت به عمل خواهد آمد.

لازم به ذکر است پذیرش متقاضی منوط به ثبت نام در سامانه مصاحبه می باشد و تنها از افرادی که مدارک خود را بارگذاری کرده اند در روز تعیین شده مصاحبه می شود.

در پایان تاریخ، ساعت و آدرس جلسه مصاحبه، مراکز اجرایی پس از بررسی مدارک، مراتب را از طریق پیامک به اطلاع داوطلبان خواهند رساند. ضمناً پس از پایان مهلت ثبت نام، هر داوطلب می تواند با مراجعه به سامانه صبا، تاریخ، ساعت و آدرس جلسه مصاحبه را در صفحه شخصی خود مشاهده کند. بنابراین نیازی به تماس و مراجعه حضوری نیست

دیدگاهتان را بنویسید