اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی در خصوص حقوق مستمری بگیران

اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی در خصوص حقوق مستمری بگیران

به نظر می رسد دولت بالاخره تسلیم افزایش حقوق بازنشستگان شده است. سازمان تامین اجتماعی با انتشار اطلاعیه ای مبنی بر تعیین حقوق مستمری بگیران سایر رده ها و میانگین درآمدهای صندوق این سازمان، از افزایش حقوق این دسته از مستمری بگیران با نظر مساعد دولت خبر داد.

در این پیام آمده است: با نظر مساعد دولت مردمی، پیشنهاد این سازمان در خصوص سایر سطوح مستمری بگیران تامین اجتماعی در دستور کار دولت قرار گرفته و به زودی اعلام می شود.

بر اساس این گزارش، روز چهارشنبه هفته گذشته محمدبکر کلیباف رئیس مجلس در نامه ای مصوبه شورای دولت درباره حقوق بازنشستگان را مغایر با قانون دانست.

به گفته محمد باکر کلیباف، رئیس مجلس، کار یکسان سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی با پیگیری های ویژه مجلس پس از سال ها به پایان رسیده است. بر این اساس لازم است دولت در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل حقوقی حداقل خدمت، از کارافتادگی و مستمری بازماندگان در سال 1401 اقدام و تصمیم لازم را برای رفع دغدغه بازنشستگان محترم اتخاذ نماید.

در مصوبه فوق که در ماه های اخیر محل اختلاف جمعی از مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی و شورای دولت بوده است، مستمری مستمری بگیران غیرحداقل دستمزد 10 درصد افزایش یافت. این در حالی بود که قرار بود درآمد این کارگران 38 درصد افزایش یابد.

البته برای حداقل مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، دولت موافقت خود را با افزایش 57 درصدی مستمری ها اعلام کرد و در نتیجه مستمری این افراد 5.8 میلیون تومان شد.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص گفت: اکنون دولت موظف است مصوبه هیات امنای صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی و شورای عالی کار را در دستور کار قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با این اقدام مجلس برای لغو مصوبه هیات وزیران، دولت بتواند با 38 درصد موافقت کند و هر چه سریعتر به بازنشستگان کشور با عدد جدید پرداخت کند. .

همچنین حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در این خصوص اظهار داشت: طبق قانون در صورتی که دولت ظرف مدت 10 روز به ابلاغیه رئیس شورای اسلامی عمل نکند، رئیس مجلس می‌تواند مستقیماً مصوبه سازمان تامین اجتماعی را به سامانه منتقل کند، دستگاه اجرایی ذی‌ربط تجدیدنظر خواهد کرد و دستگاه مربوطه نیز موظف به اجرای مصوبه است.

دیدگاهتان را بنویسید