اطلاعیه نحوه خرید و زمان عرضه سکه طلا در صرافی + جزئیات

اطلاعیه نحوه خرید و زمان عرضه سکه طلا در صرافی + جزئیات

مدیر عامل مرکز مبادلات گفت: تحویل سکه طلا به صرافی ایران از روز یکشنبه 22 اسفندماه آغاز می شود و سکه های عرضه شده در این حراج مربوط به سال 96 است.

به گزارش تجارت نیوز، علی ساعدی مدیرعامل مرکز مبادلات طلا و ارز ایران گفت: تحویل سکه طلا به مرکز مبادلات ایران از روز یکشنبه ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۲ از طریق سامانه طلای مرکز مبادلات آغاز می شود. متعاقبا اعلام می گردد و عموم می توانند در مزایده مذکور شرکت نمایند.

وی گفت: اطلاعیه سکه طلای مرکز مبادلات دو روز قبل از فروش بر روی سایت مرکز به نشانی www.ice.ir منتشر و از طریق رسانه ها به اطلاع عموم خواهد رسید.

نحوه خرید سکه طلا از صرافی

مدیرعامل مرکز مبادلات طلا و ارز ایران افزود: در فرآیند خرید سکه طلای بهار آزادی، متقاضی خرید سکه طلا برای شرکت در مزایده باید ابتدا از طریق سامانه اینترنتی ثبت نام و اطلاعات هویت احراز هویت را ثبت کند. همچنین خریدار باید یکی از شعب منتخب بانک ملی را برای دریافت سکه فیزیکی طلا در استان مورد نظر انتخاب کند.

سعیدی تصریح کرد: احراز هویت و ثبت نام دو روز قبل از روز مزایده قابل انجام است. متقاضی باید طی این دو روز مبلغ سفارش مورد نظر را متناسب با قیمت پیشنهادی خود از طریق درگاه پرداخت آنلاین سامانه به حساب درخواستی واریز کند.

مدیر عامل مرکز مبادلات طلا و ارز ایران افزود: در روز حراج و در ساعات ثبت سفارش خرید، مناقصه گزار بر اساس سپرده خود تعداد سکه مورد نظر را ثبت می کند.

سعیدی همچنین گفت: سکه طلا در مزایده بر اساس اولویت از بالاترین اولویت قیمت به کمترین اولویت و بر اساس میزان عرضه به مناقصه گران تخصیص می یابد. وضعیت تخصیص سکه طلا از طریق پیامک به اطلاع متقاضی خواهد رسید.

زمان تحویل سکه های خریداری شده

مدیرعامل مرکز مبادلات طلا و ارز ایران افزود: برنده حراج سکه طلا می تواند از ۷ روز کاری پس از تخصیص تا ۷ روز کاری آینده برای تحویل فیزیکی سکه خود به شعبه منتخب مراجعه کند. در صورت تاخیر در دریافت سکه از شعبه بانک، متقاضی می تواند تا 7 روز کاری دیگر با پرداخت هزینه نگهداری، سکه خود را دریافت کند.

سعیدی بیان کرد: عدم دریافت سکه از سوی متقاضی در مدت تعیین شده منجر به قطع معامله می شود و وجوه واریز شده پس از کسر هزینه های عملیاتی به متقاضی بازگردانده می شود.

ضمناً وجه پرداختی داوطلبانی که در مناقصه برنده نشده اند نیز به آنها مسترد خواهد شد.

علی ساعدی مدیرعامل مرکز مبادلات طلا و ارز ایران نیز گفت: سکه های عرضه شده در حراج ۲۲ اسفند مرکز مبادلات طلا و ارز ایران در سال ۸۶ ضرب شد و تاریخ عرضه سکه های بدون تاریخ بانک مرکزی خواهد بود. متعاقبا و با هماهنگی بانک مرکزی اعلام شد.
منبع: تسنیم