اظهارات جالب رئیس سازمان خصوصی سازی برای استقلال و پرسپولیس

اظهارات جالب رئیس سازمان خصوصی سازی برای استقلال و پرسپولیس

حسین گربان زاده در حاشیه جشن ملی واگذاری سهام سرخابی ها در هتل المپیک گفت: برخی فرض ضمانت عرضه اولیه را اشتباه گرفته اند. انتشار اولیه یک یا دو روز است. بازار سرمایه نیز انگیزه بیشتری دارد زیرا بلافاصله باز می شود و معاملات انجام می شود، اما وام گیرنده آن را می خرد. در سال 1400 بین 40 تا 80 هزار نفر در سه تصاحب آخر فرابورس، فردا، آتش نشانی تهران و آوا پارس شرکت کردند. 150 هزار نفر در بیشترین استقبال 1400 نفری شرکت کردند در حالی که امروز 250 هزار نفر در پرسپولیس و 210 هزار نفر در استقلال با وجود فضای مخربی که ناجوانمردانه اطراف این باشگاه ها وجود داشت. درست است که بد مدیریتی در این باشگاه ها در گذشته بوده است اما قول می دهم این روند رو به بهبود است. قطاری رفته و مسیرش در حال پیشروی است و بازگشت غیرممکن است. گام بعدی شروع تغییر ساختار سهامداران به منظور کاهش سهم دولت به کمتر از 50 درصد و انتقال حکمرانی با شفافیت است. این فضای جدید زیر ذره بین مردم و سهامدار است و سهامدار نسبت به سهام و دارایی خود حساس است و این حساسیت را ابراز می کند.
وی افزود: سعی می کنم در قول هایم صادق باشم. اگر می‌گفتم در 15 اسفند این اتفاق می‌افتد، برخی از دوستان به من انتقاد می‌کردند. من نگفتم که تهدید به استعفا کردم. من معتقد بودم که این اتفاق در 15 اسفند می افتد، زیرا مشخص بود راهی که به آن رسیده بودیم تمام شده است. این آغاز تحول مدیریتی در این دو باشگاه است. به خدمت پیشکسوتان باشگاه های استقلال و پرسپولیس رسیدم. هر کدام خیلی امیدوار نبودند، اما من به همه آنها گفتم که این رویداد مانند قانون جاذبه، کارکرد ارتقای کیفیت مدیریت را دارد و بعد از آن نمی توان بدتر از آن را دید، زیرا نفس شفافیت اگر درد داشته باشد. در این درمان نیز نهفته است و برای شفا خواهد بود، زیرا این فضا آماده است.

رئیس سازمان خصوصی خاطرنشان کرد: به نظر من این اتفاق نوید یک حرکت خوب و مشتاقانه برای شاهد حکمرانی خوب در این دو باشگاه است. پول واقعی که مردم می دهند به بیت المال و جیب دولت نمی رود. این پول باید صرف ساختار مالی و مدیریتی باشگاه های حرفه ای هر دو باشگاه شود و بنابراین افزایش سرمایه مبنای تحول مدیریتی است. سال آینده که نماد این دو باشگاه رونمایی شد، با افزایش تدریجی سهم و عرضه بلوک حاکمیتی و پیشنهادی که به هیئت واگذاری با حضور هیات واگذاری به ریاست وزیر اقتصاد و وزیر دادگستری و دو اتاق و دو ناظر از مجلس بود اگر پالایشگاه و پتروشیمی را واگذار کنیم پنج درصد به کارکنان این شرکت می دهیم. در اینجا شرحی از کارمندان کسانی است که زحمت کشیدند تا این دو نشان به نشان ملی تبدیل شود و در دل همه ایرانیان جای گیرد. این کار باید با تصویب مقام معظم رهبری انجام شود و به تدریج این بلوک حاکمیتی واگذار شود تا سهم دولت به زیر 50 درصد برسد و دولت از این شرکت های دولتی خارج شود.

دیدگاهتان را بنویسید