پرسپولیس از آسیا حذف می شود؟ رئیس سازمان خصوصی سازی همه چیز را فاش کرد

پرسپولیس از آسیا حذف می شود؟  رئیس سازمان خصوصی سازی همه چیز را فاش کرد

حسین قربان زاده شب گذشته در صفحه شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد: امروز کمیته نقل و انتقالات تصویب کرد: دومین مزایده بلوک 51 درصدی باشگاه های استقلال و پرسپولیس با شرایطی آسان تر از مزایده اول برگزار شود.

بر اساس این گزارش، یکی از مهم ترین مشکلات قرمز و آبی ها که باعث شد مجوز حرفه ای این دو باشگاه صادر نشود و پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا در سال 2022 حذف شوند، مالکیت مشترک است. این دو باشگاه و البته دارایی دولتی آنها.

طبق قوانین، هیچ فرد یا نهادی نمی تواند در یک تورنمنت مالک دو باشگاه باشد، بنابراین هرگونه شبهه تبانی برطرف می شود.

با این حال، در سال‌های اخیر، اگرچه دولت مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را در اختیار داشت، اما مسئولان ورزش ایران وانمود کردند که مجمع این دو باشگاه متفاوت است تا مجوز حرفه‌ای آنها صادر شود، اما در سال 2022 کنفدراسیون فوتبال آسیا دیگر وجود نداشت. زیر بار رفت و مجوز حرفه ای را برای این دو باشگاه صادر نکرد تا مسئولان ورزش ایران گام های موثری در جهت واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بردارند.

بر این اساس قرار بود مزایده بسته های 51 درصدی سهام باشگاه های پرسپولیس و استقلال به ترتیب 16 و 20 اسفندماه امسال برگزار شود.

شرایط واگذاری 51 درصد از سهام دو باشگاه به این صورت تصویب شد که قیمت 51 درصد سهام استقلال 2 هزار و 386 میلیارد تومان و قیمت 51 درصد از سهام پرسپولیس 2 هزار و 736 میلیارد تومان بود. . تومان.

بر اساس تصمیم قبلی، خریدار باید حدود 20 روز کاری پس از تاریخ معامله، 20 درصد قیمت را به شرکت سپرده گذاری مرکزی می پرداخت. مدت اقساط شش سال و فاصله اقساط نیز شش ماه در نظر گرفته شد.

دیدگاهتان را بنویسید