اعتباربخشی وام؛ راه حل خوبی که منابع سیستم بانکی را محدود می کند


ساعت: 08:48
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1806934

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار دانا؛

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به طرح مثبت وام دهی و رفع مشکلات مردم در آستانه عید، مزایا، چالش ها و مشکلات اعطای وام 100 میلیون تنی را تنها از طریق اعتبارسنجی بیان کرد و گفت: کشور نیز دارای اعتبار است. توجه ویژه ای کرد.

گلمرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص مزایا، چالش ها و مشکلات اعطای وام 100 میلیون تومانی تنها از طریق اعتباربخشی گفت: موضوع اعطای وام بدون وثیقه در قالب پیشنهادی به دلیل منابع و توزیع و الزامات نظام بانکی امکان پذیر نیست. سیستم.

وی ادامه داد: این تصمیم دولت توجیه اقتصادی ندارد و مجلس و کمیسیون اقتصادی نمی توانند به این موضوع ورود کنند، با توجه به اینکه عملیات و اجرای این طرح با تصمیم دولت است و ضمن اینکه اعطای این گونه وام ها گام مثبتی است. افراد گرامر امکان پذیر نیست، چنین طرحی به منابع زیادی نیاز دارد.

طرح های اعتباری برای کسانی است که حقوق یا حساب جاری در یک بانک خاص دارند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آقای حسینی معاون بانکی و بیمه ای وزیر نیز دیروز توضیح داد که دولت تحت هیچ شرایطی قصد ندارد اقدام کند و این طرح ویژه کسانی است که از بانک خاصی حقوق دریافت کرده اند. داشتن حساب جاری در این بانک

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات امروز نظام بانکی این است که بانک ها به دلیل کمبود منابع، برداشت از بانک مرکزی را برای ساماندهی امور جاری خود افزایش می دهند. به این ترتیب بانک ها نه تنها به اقتصاد کلان کشور ضربه می زنند، بلکه 34 درصد جریمه می پردازند و در مواقعی که امکان این برداشت وجود ندارد، از بازار بین بانکی با سود 25 درصد پول می خرند که نشان از مشکلات بانکی دارد. تقاضا برای مشکلات بانک ها افزایش خواهد یافت.

محدودیت اعطای وام به سیستم بانکی طبق قانون

مرحبا تصریح کرد: بر اساس قانون نظام بانکی کشور، بانک می تواند به متقاضیان واجد شرایط تنها از محل سپرده های سوددار وام دهد و این در حالی است که هنوز بسیاری از شعب موجودی مناسبی ندارند و در صورت انجام این گونه پرداخت ها. ایجاد پول و افزایش تورم

وی گفت: وضعیت بانک ها در روزهای پایانی سال به دلیل برداشت مردم در آن ایام و خرید لوازم خانگی یا خودرو و … و علاوه بر پرداخت مطالبات از کارخانه ها و شرکت ها و برداشت از حساب، منابع بانک ها بسیار محدود است. اتفاق می افتد.

بانک ها از چنین طرح هایی حمایت می کنند/ دولت قصد دارد خدمات مثبتی به مردم ارائه کند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: درآمد اصلی بانک ها به دو صورت است یا از محل خرید و فروش ارز و یا از محل پرداخت سود و دریافت درآمد از محل سود. بانک ها شرط این درآمد در دسترس بودن منبع و تضمین استرداد است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: دولت قصد دارد با نزدیک شدن به عید خدمات مثبتی را به مردم ارائه کند که بسیار خوب است اما مهم این است که منابع این گونه توزیع ها شفاف و اقتصادی باشد تا فشاری به مردم وارد نشود. مناطق دیگر.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید