اعتبار برای اعمال رتبه بندی معلمان مشخص می شود

اعتبار برای اعمال رتبه بندی معلمان مشخص می شود

رتبه بندی معلمان یکی دیگر از دغدغه های حوزه آموزش است که پس از گذشت حدود 10 سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در شورای اسلامی در حال بررسی است و سپس برای بهبود وضعیت معیشتی معلمان، طرح ارزشیابی معلم در حال بررسی است. یکی از پر سر و صداترین طرح های این روزهای مجلس است. زیرا با اجرای طرح ارزشیابی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت. در مرحله بعد، به رتبه بندی معلمان خواهیم پرداخت.

قرار است رتبه بندی معلمان از 31 شهریور 1400 برای معلمان اعمال شود و به گفته وزیر آموزش و پرورش با اجرای این قانون حقوق معلمان 2.3 میلیون تومان افزایش می یابد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش روز جمعه 13 آذرماه گفت: رتبه بندی صدور حکم تربیت معلم برای رشته های تحصیلی از 10 شهریور 1400 اجرایی شده و وجوه و معوقات هشت نفر از آنها پرداخت شده است. ماه آوریل 1401

بر اساس اظهارات صادق ستاری فرد، برای معلمان صندوق بازنشستگی کشوری، کمک هزینه ماه اول (افزایش حقوق نسبت به ماه قبل) از حقوق و بازپرداخت رتبه کسر می شود و کمک هزینه ماه اول دیگر در زمان مقرر کسر نمی شود. واریز معوقات از سال 1400

به گفته معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، درآمد خالص معلمان در آذرماه شامل مابه التفاوت حقوق آبان ماه و مجموع مزایای معوقه رتبه آموزشی معلمان در هشت ماهه اول سال 1401 است. همچنین دو ماه حقوق مهر و آبان با سه ماه اعتبار اعتبار ماه اول و سایر کسورات قانونی می باشد.

یکشنبه گذشته 22 آذرماه رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: تا پایان ماه حکم رتبه بندی معلمان صادر و بر اساس آن معوقات 8 ماهه معلمان پرداخت می شود.

روز بعد دوشنبه 23 آذرماه معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ بخشنامه اجرای آخرین صلاحیت های آموزشی معلمان خبر داد و گفت: بر این اساس آخرین صلاحیت های آموزشی معلمان در تصمیمات استخدامی خود اجرا خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید