اعتراض شدید به نحوه محاسبه معادل سازی 25 درصدی حقوق بازنشستگان

اعتراض شدید به نحوه محاسبه معادل سازی 25 درصدی حقوق بازنشستگان

اعتراض تند به محاسبه معادل ۲۵ درصدی مستمری بگیران تامین اجتماعی همچنان ادامه دارد.

اجرای تامین اجتماعی در نحوه محاسبه و پرداخت مانده 25 درصد حقوق مستمری بگیران منجر به نامه اعتراض یکی از روسای هیئت مدیره کانون مستمری بگیران شد.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران خوزستان در نامه ای به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نسبت به محاسبه و پرداخت مانده ۲۵ درصدی معادل حقوق بازنشستگان اعتراض کرد.

متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای میرهاشم موسوی

با کمال احترام یادآوری می کنیم در پی اعتراض گسترده مستمری بگیران تامین اجتماعی در کشور از جمله استان خوزستان مبنی بر افزایش دستمزد سال 1402 بر اساس مصوبه شورای عالی کار و تعیین 27 درصد حداقل دستمزد برای جامعه و 21 درصد به اضافه مبلغ 250 هزار تومان برای سایر سطوح مغایر با مواد 96 و 111 ضوابط و شاخص های تامین اجتماعی و تورم در تاریخ 24 اردیبهشت ماه با اعلام خطاهای محاسباتی و خطاهای نرم افزاری از سایت سازمان حذف شد. در نتیجه این امید در افکار عمومی مستمری بگیران ایجاد شد که سازمان در صدد رفع ابهامات است تا اقدامات لازم را برای اصلاح و محاسبه صحیح مصوبات مطابق ماده 96 و با رعایت موارد زیر انجام دهد. الزامات مستمری بگیران از بیمه اجتماعی

اما صدور فیش های حقوقی در 30 اردیبهشت ماه ایرادات و بلاتکلیفی ها را دوچندان کرد، زیرا از نظر احتساب 25 درصد باقیمانده معادل سازی سال های 1400 و 1401، سؤال از درخواست مستمری بگیران تأمین اجتماعی از سازمان، که باید نسبت به صدور احکام اصلاحی در سال 1400 با افزایش 26 درصدی در رتبه اول قرار گیرد. در سال دوم اصلاحیه مصوبات 1401 با افزایش 38 درصدی محاسبه شد و سپس افزایش دستمزد سال 1402 با افزایش دو سال مذکور شارژ و پرداخت شد.

این روند به طور کامل اجرا نشد و لذا ضمن اعتراض به نحوه محاسبه 25 درصد باقی مانده معوقات همسان سازی، ضمن قدردانی از خدمات رسانی جناب عالی به بازنشستگان تامین اجتماعی و پیگیری مطالبات آنان، به عنوان نماینده 230 هزار اجتماعی مستمری بگیران امنیتی خوزستان، تقاضای اصلاح مفاد 25 درصدی جذب و رفع ابهامات، دستور مربوطه را صادر می کنند.

عبدالحمید ابایی حسنی

دیدگاهتان را بنویسید