مجلس با نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان مخالفت کرد

مجلس با نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان مخالفت کرد

نماینده مردم گرمی و انگوت در شورای اسلامی ادامه داد: قطعاً با پیشنهادی که در خصوص محاسبه حقوق بازنشستگان بر اساس میانگین 5 سال گذشته به دلیل تبعات اجتماعی خواهد داشت، موافقت نمی کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: تلاش می کنیم طی 5 سال این امور را با روندی پلکانی انجام دهیم تا بتوانیم به توان صندوق و تبعات اجتماعی 3 یا 5 ساله کمک کنیم. که در لایحه هفتم قانون برنامه توسعه به آن اشاره شده است

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بازنشستگان مطمئن باشند که در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه نحوه محاسبه مستمری را تعدیل خواهیم کرد.

نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم خلاف قانون اساسی و وعده های رئیس جمهور است

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دولت آقای رایضی که باید بر اساس عدالت محوری می رفت، با سخنان غیرکارشناسی به میدان می آمد، معتقد بود نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مغایر با قانون اساسی و قانون اساسی است. شعارهای رئیس جمهور در حوزه اجتماعی

علی بابایی کارنامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: ما به این موضوع معترضیم چرا که دولت آقای رئیسی چنین انتظاری نداشت که باید بر اساس آن صورت می گرفت. دیدگاه عدالت محور در این زمینه قدمی بردارید، حرف های غیر کارشناسی به میان می آید.

نماینده مردم ساری و میاندرود در شورای اسلامی ادامه داد: البته این روش محاسبه به هیچ وجه قابل قبول نیست، پس از گذشت 40 یا 30 سال ملاک محاسبه حقوق بازنشستگان قرار گرفت، ناگهان مبنای محاسبه به مبنا تبدیل می شود. 5 سال گذشته بنابراین این موضوع در کمیسیون بررسی می شود و اجتماعی رد می شود.

رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه مسلم است این است که تخصص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی بسیار ضعیف است بنابراین به دنبال رفع مشکلات ناشی از ضعف مدیریت در این نهادها یک شبه باید با دست درازی به جیب کارگران حل کنند که خلاف اصل سوم قانون اساسی و شعارهای آقای رئیسی در حوزه اجتماعی است.

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این کمیسیون در مقابل هر نوع بی عدالتی اجتماعی قاطعانه می ایستد، لذا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در این زمینه نظر خود را تغییر دهد وگرنه قطعا استفاده خواهیم کرد. در مورد راهبردهایی که به این وزارتخانه داریم، طبیعی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی بسیاری از مسائل کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید