چرا معادل سازی 25 درصدی حقوق بازنشستگان اعمال نمی شود؟

چرا معادل سازی 25 درصدی حقوق بازنشستگان اعمال نمی شود؟

در روزهای اخیر وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تایید کردند که بدهی 90 هزار میلیارد تومانی دولت به این سازمان – البته از طریق واگذاری سهام – پرداخت شده و تامین اجتماعی دیگر اعتباری ندارد. و مشکلات بودجه

مروتی (کارگر بازنشسته) در چنین شرایطی از مدیران سازمان تامین اجتماعی در خصوص زمان اجرای تناسب باقیمانده از سال قبل پاسخ خواست. وی در این خصوص با بیان اینکه 25 درصد تناسب سال قبل را از سازمان مدیون هستیم، عنوان کرد: وی می گوید: اکنون که سهام پالایش نفت شازند به سازمان واگذار شده است، سازمان می تواند از محل سود آن سهام اعتبار کافی برای اعمال مابقی تقسیم به نسبت به دست آورد. بنابراین ما انتظار داریم که آنها با شفافیت بگویند این مشکل چه زمانی رخ می دهد و دقیقاً از کدام ماهی رفع می شود.

و ادامه می دهد: گفته می شود 25 درصد باقیمانده برای مستمری بگیران عایدی ندارد اما در شرایط تورم و این مبلغ برای مستمری بگیران مهم است. این خواسته مستمری بگیران از سازمان است که باید از ابتدای سال محقق می شد. اکنون در ماه نهم هستیم و هنوز تاریخ مشخصی اعلام نشده است.

به گفته این مستمری بگیر، اعمال تناسب باقی مانده و افزایش مستمری ماهانه مستمری بگیران مزیت دیگری نیز دارد. اگر این مزایا جزء پایه بازنشستگی باشد، افزایش از سال آینده بر آن اعمال می شود و در بلندمدت به نفع مستمری بگیران خواهد بود.

ماروتی تاکید می کند: وقتی تعدیل متناسب اعمال می شود، مابه التفاوت باید از ابتدای سال پرداخت شود. بنابراین ما مستمری بگیران منتظر انتشار رسانه ای روسای سازمان و وزارت کار هستیم. حالا که مدعی هستند مشکلات نقدینگی حل شده است باید به بازنشستگان پاسخگو باشند و زمان دقیق اجرای تناسب باقی مانده را اعلام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید