اعتراض شدید مستمری بگیران بیمه به روند افزایش حقوق در مصوبه دولت

در نهایت هیأت وزیران در سال 1401 افزایش مستمری تأمین اجتماعی را تصویب کرد، اما بازنشستگان از همان لحظه اول آن را غیرقانونی دانستند و در گروه های زیادی از مستمری بگیران به شدت اعتراض کردند.

اعتراض شدید مستمری بگیران بیمه به روند افزایش حقوق در مصوبه دولت
در این مصوبه مشخص نیست چه زمانی در دولت تصویب شده است چرا که به گفته حسن صادقی، رئیس پیشکسوتان اتحادیه کارگری، کابینه روز یکشنبه تشکیل نشده است و اصلاً چرا وزیر کار باید آن را اعلام کند. هیچ موردی از مسئولیت مشخص نشده است:

بر اساس ماده 96 و ماده 111 باغ وحش، افزایش مستمری مستمری بگیران تأمین اجتماعی هر ساله به تصویب هیأت وزیران می رسد، زیرا حداقل مستمری دریافتی کمتر از حداقل دستمزد مصوب همان سال نیست. سال

بر اساس مصوبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ به ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تن در ماه رسید.

بر اساس مصوبه هیئت وزیران مقرر شد:
با توجه به حداقل دستمزد مستمری بگیران، از کارافتادگان و مستمری عمومی بازماندگان تامین اجتماعی که به موجب قوانینی مانند ماده. 96 و 111 قانون کار طبق قوانین مربوطه و مصوب شورای عالی کار نباید از حداقل دستمزد کمتر باشد. حداقل دستمزد کارکنان تعیین و با افزایش 4 درصدی 57 واحدی همراه خواهد بود به طوری که کمتر از 5 میلیون و 580 هزار تن نباشد. در مورد مستمری از کارافتادگان و سایر اشخاصی که مستمری آنها به نسبت سنوات بیمه تعیین می شود به همان نسبت و بر اساس مصوبه فوق افزایش می یابد.

همچنین بر اساس مفاد قانون بودجه سال 1401 (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق های بازنشستگی مختلف (بر اساس افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان) و به منظور ایجاد هماهنگی در پرداخت حقوق در کلیه موارد. صندوق‌های بازنشستگی، برای این گروه از دریافت‌کنندگانی که در صورت بیش از حداقل، 10 درصد افزایش اعمال می‌شود. به منظور حمایت از معیشت مستمری بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ده درصد فوق، ماهانه مبلغ 650 هزار تن (درآمد ماهانه ده میلیون تن) پرداخت می شود.

اعتراض شدید مستمری بگیران تامین اجتماعی
از زمان انتشار این جزئیات، بازنشستگان از بی‌قانونی نیروی انتظامی ابراز حیرت کرده‌اند و به نظر می‌رسد طبق قوانین فعلی اعتراض آنها موجه است و دولت باید در مورد افزایش دستمزدها تجدیدنظر کند. و مستمری بگیران تامین اجتماعی شورای عالی کار و دولت هستند، با توجه به اینکه مجری حقوق کارگران و مستمری بگیران بیمه ای نیست و فقط می تواند تصمیم به افزایش حقوق بازنشستگان کشوری – لشکری ​​و کشوری – بگیرد، به نظر می رسد چنین باشد. یک فرآیند آشفته این یک اشتباه بزرگ خارج از عرف است و مستمری بگیرانی که در سطوح دیگر حقوق می گیرند فکر می کنند پس از کسر پاداش برحسب حقوقشان، اما در واقع پولی که از کارگران گرفته می شود پس از بازنشستگی به کارگران پرداخت می شود، دولت چون هیچ پولی پرداخت نمی کند.نباید طبق قانون در مصوبه شورای عالی کار تغییراتی ایجاد کرد و نکته جالب اینجاست که تامین اجتماعی در 2 ماه گذشته بارها تاکید کرده است که افزایش 10 درصدی دستمزدها ربطی ندارد. با بیمه بازنشستگان اتلاف حقوق بازنشستگان.

دیدگاهتان را بنویسید