اعتراض نماینده دشتستان به طرح نقل مکان نفتی بوشهر/ پیشنهاد لامرد برای رای گیری

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر. استان بوشهر سال هاست که به عنوان بهترین منطقه برای تولید منابع نفت و گاز ایران شناخته می شود و زمینه کار و پذیرایی همه استان های کشور را فراهم می کند.

بسیاری از استان‌ها از طریق تماس با دولت‌های پایتخت توانسته‌اند بیشترین سهم از منابع نفتی بوشهر را به خود اختصاص دهند و بسیاری معتقدند که بخش جنوبی نفت خوب بوشهر باید به استان فارس واگذار شود، اظهاراتی که نامشخص است. بوجود آمد.

او مدعی است که میراث منطقه پارس جنوبی استان فارس را به اشتراک می گذارد در حالی که امروز این همسایه بوشهر بیشترین سهم را در اخذ وام های نفتی، اشتغال، حق آلایندگی، توسعه و اجرای طرح های وام نفتی و… دارد. این توجه به استان فارس برای رضایت همسایه اعمال می شود اما همسایه همچنان ناراضی است.

60801622334 خبر خاکستری

با توجه به تمام مشکلاتی که استان فارس برای بوشهر ایجاد کرده، چشم طمع همچنان وجود دارد و ظاهرا همسایه همچنان ناراضی است.

یکی از نمایندگان بوشهر در نظر دارد برای کاهش هزینه های رفت و آمد، دهکده ای برای کارگران نفت در بوشهر در جنوب استان راه اندازی کند.

پس از اجرای این طرح، بر اساس اسناد منتشر شده در نامه لامرد و نماینده مهر در مجلس شورای اسلامی به آیت الله رئیسی، بحث واگذاری ساخت شهرک نفتی در منطقه پارس جنوبی لامرد مطرح شد. به کارکنان پارس جنوبی در فضای مجازی واکنش هایی به همراه داشت و این موضوع دل مردم روستا را در چهل و سومین بهار پیروزی انقلاب اسلامی غمگین کرد.

لازم به ذکر است این نماینده درخواست خود را بر اساس مصوبه هیأت وزیران دولت هشتم خاتمی با عنوان «طرح بازآفرینی مناطق آسیب دیده میدان گازی پارس جنوبی» مطرح کرد که باز هم جا برای بازگشایی شد. انعکاس

871014001117000095 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

وزارت نفت پیگیر نامه نماینده لامرد نبود

صحوات اسدی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در جمع اصحاب رسانه استان بوشهر گفت:

935314027821 479 خبر خاکستری

وی با اشاره به ساخت شهر نفتی در شهر کنگان گفت: احداث شهر نفتی در شهر کنگان مصوبه وزارت نفت است و تغییری در جابجایی پروژه ایجاد نخواهد شد. ” اگر پروژه متوقف شد، فقط برای تامین اعتبار بود.

اسد پیگیری چنین نامه ای از سوی یکی از نمایندگان وزارت نفت را قرائت کرد و گفت: این درخواست در وزارت نفت پیگیری و حل می شود اما تاکنون هیچ تغییری اعلام نشده است.

برخی استان های همجوار به بهانه های مختلف به بوشهر طمع می کنند و شبکه را پخش می کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با ایسنا در خصوص نامه نماینده لامرد به وزیر نفت برای واگذاری این شهرستان به کارگران نفت و گاز شهرستان کنگان خارج از استان، گفت: گاز و آنها شدند. پتروشیمی ها و کارکنان این صنایع و با وجود بی کفایتی صنعت، همواره دستیار صنعت و صنعت گران بوده اند.

ابراهیم رضایی اظهار داشت: هر از چند گاهی برخی از نمایندگان استان همجوار با مصاحبه یا نامه نگاری و اظهارنظرهای ناشایست چشم طمع به استان بوشهر یا استان های دیگر نشان می دهند. گاهی می گویند می خواهیم به دریا برسیم، گاهی حق آلودگی و سهم اشتغال می خواهند و الان شبکه ای راه انداخته اند که کارگران صنعتی را از بوشهر به استان خودشان منتقل کنند.

خبر خاکستری

وی با بیان اینکه بیشتر این مکاتبات و مصاحبه ها تبلیغاتی بوده است، اضافه کرد: مردم بوشهر مانند گذشته میزبان صنعت، کارکنان و خانواده هایشان بوده اند و امروز شرایط بهتری برای میزبانی از این صنایع دارند. .

نماینده مردم دشتستان در مجلس تاکید کرد: زیرساخت های مناسب برای راه اندازی کلیه کارکنان صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر به ویژه جنوب استان وجود دارد و نیازی به انتقال کارگران صنعتی به سایر مناطق نیست. استان ها

وی ادامه داد: انتظار داریم استان های همجوار به جای طمع به استان بوچر، تلاش خود را بر استفاده از ظرفیت داخلی استان خود متمرکز کنند و پیشرفت و توسعه خود را از این طریق دنبال کنند.

نمایندگان مردم استان بوشهر باید بر این اقدام نظارت دقیق داشته باشند و گزارش های قاطعی را به مردم ارائه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید